تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجید مجیدی از ضعف مهم سینمای ایران می‌گوید/ غفلت از بازار ۱۴ میلیارد دلاری کشور دوست

مجید مجیدی در مورد کمیت سالن های سینمایی در چین افزود: چین با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مخاطب و دارا بودن ۶۰ هزار سالن سینما، ظرفیت بسیار بزرگی برای سینمای ایران تلقی می شود اما متاسفانه در طول این سال ها از این ظرفیت بزرگ علیرغم روابط خوب سیاسی و فرهنگی، غافل بودیم.

مجیدی تاکید کرد این در حالی است که بیشتر فضای سینمای چین را کشورهای غربی مانند آمریکا و سینمای هالیوود اشغال کرده است و از طرف دیگر دانشگاه های سینمایی چین، مسئولین و شرکت های سینمایی این کشور هم همواره علاقه مند به همکاری با سینمای ایران و باز کردن راه ورود سینمای ایران به چین هستند که به نظرم باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورود سینمای ایران به چین هم به جهت اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی بازار بسیار خوبی را برای سینمای ایران فراهم خواهد کرد افزود: نخستین قدم های ارتباط میان سینمای دو کشور و همچنین ورود سینمای ایران به چین، فراهم شده است.

مجیدی با اشاره به امضای قرارداد همکاری خود با استودیو سینمای کودک چین برای ساخت یک فیلم در این کشور اظهار امیدواری کرد این قرارداد مسیر و راهی برای ورود سینمای ایران به چین از دو بعد فرهنگی و اقتصادی باشد.

مجیدی اظهار کرد یکی از ضعف های ما این بوده است که هیچ وقت چشم به سینمای آسیا نداشته ایم شاید جشنواره ها، ما را از این اهداف دور کرده اند در حالی که بازارهای بسیار گسترده ای در هند و چین و حتی کشورهای اطراف خود داریم.

به گفته وی سهم سینمای غرب در چین بسیار بالا است اگرچه خود چینی ها در سال های گذشته سعی کرده اند این سهم را پایین بیاورند یکی از دلایل روی آوری چینی ها به سینمای ایران، کمرنگ کردن حضور سینمای غربی است و این می تواند فرصت بسیار مناسبی برای صنعت سینمای ایران باشد.

او افزود: فروش گیشه در چین خیلی بالا است به طوری که سال گذشته بالای ۱۴ میلیارد دلار بوده است و اگر ما بتوانیم سهم کوچکی از این فروش را در چین کسب کنیم سینمای ما را دچار جهش خواهد کرد.
به گفته وی فروش های اندکی که برای سینمای ایران وجود دارد واقعا نمی تواند سبد سینمای ایران را به جهت اقتصادی پر کند.

۲۴۱۲۴۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجید مجیدی از ضعف مهم سینمای ایران می‌گوید/ غفلت از بازار ۱۴ میلیارد دلاری کشور دوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..