تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسترن B70؛ خودروی چینی قابل احترام

یکی از برندهای معروف چینی که چند سالی می‌شود تولیداتش در کشور ما حضور دارد بسترن است. بسترن تحت مالکیت یکی از باسابقه‌ترین خودروسازی‌های دولتی چینی به نام فاو است و در ایران توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود.

فاو (FAW) ابتدا با سدان بسترن B50 وارد بازار شد و به علت استقبال نه‌چندان جالب مدت کوتاهی پس‌ازآن B50F که مدل فیس لیفت شده B50 است را روانه بازار کرد و بازخورد خوبی گرفت. در B50Fظاهر خودرو و مشخصات فنی خودرو مورد بررسی و تغییراتی قرار گرفت و از این جهات بهبود یافت.

دو سه سال پس از ورود مدل‌های  B50 و B50F، فاو برادر کوچک‌تر آن‌ها یعنی بسترن B30 را با قیمتی پایین‌تر وارد بازار ایران کرد که تا امروز هم مونتاژ آن در ایران صورت می‌پذیرد.

با توجه به استقبال نسبتاً خوب مشتریان از مدل‌های B50F و B30 فاو تصمیم گرفت محصول جدید خود یعنی بسترن  B70را روانه بازار کند. گروه بهمن خودرو در پانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو شیراز در تابستان 95 از این سدان چینی رونمایی کرد.

نسل اول بسترن در سال 2006 توسط فاو معرفی شد ولی به دلیل ضعف‌های نسبتاً زیادی که داشت در سال‌های بعد دستخوش تغییراتی گشت. مدل نهایی و جدید خودرو B70 که نسخه فیس لیفت شده همان مدل قدیمی است در سال 2014 معرفی و روانه بازار شد که به مراتب زیباتر و باکیفیت‌تر طراحی شده بود. شدت این تغییرات به حدی بود که فروش سال 2014 را نسبت به فروش سال 2013 حدود 3 برابر افزایش داد.

برای موتور این خودرو در چین دو مدل 1.8 لیتری و 2 لیتری در نظر گرفته‌شده است. پیشرانه دولیتری این خودرو می‌تواند 145 اسب بخار قدرت و 184 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند که این نیرو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت در این مدل به 215 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن 9.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در مصرف ترکیبی است. طبق اعلام شرکت فاو، شتاب صفرتا صد این خودرو در بهترین شرایط 10.7 ثانیه خواهد بود.

بسترن B70

ابعاد این خودرو نسبت به مدل B50 کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در فاصله محوری نیز 5 سانتی‌متر افزایش طول در محصول جدید بسترن دیده می‌شود.

ایمنی بسترن B70 نسبت به مدل‌های قبلی بهبود پیدا کرده است. همچنین این سدان چینی برای امنیت بیشتر از 6 کیسه هوا استفاده می‌کند و همچنین دارای کیسه هوای پرده‌‎ای نیز می‌باشد. ازجمله کارهایی که برای ایمنی بیشتر در این خودرو انجام شده است می‌توان به بهره‌گیری از سیستم‌های ABS، EBD و BA در کنترل این ماشین اشاره کرد.

خوشبختانه یا متأسفانه رفتار مصرف‌کننده ایرانی نشان می‌دهد که آن‌ها علاقه‌مند امکانات رفاهی و به‌اصطلاح آپشن های داخلی و خارجی هستند. تا جایی که حتی بعضی‌ها بیشتر از مشخصات فنی شیفته تجهیزات و امکانات رفاهی شده و آن را اولویت تصمیم‌گیری خود قرار می‌دهند. ازاین‌رو لازم می‌بینیم که بررسی مختصری روی امکانات رفاهی و آپشن های B70 داشته باشیم.

این خودرو ازنظر رفاهی نیز از برادران خود وضعیت نسبتاً بهتری دارد. آینه‌های برقی همراه با گرم‌کن، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف برقی، برف پاک کن مجهز به حسگر باران، شیشه‌های ضد حرارت و UV و ... ازجمله امکانات خارجی خودرو هستند.

حالا اگر بخواهیم به امکانات داخلی خودرو اشاره‌ای داشته باشیم می‌توانیم از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کروز کنترل، پاور ویندوز، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، قفل برقی، صندلی چرمی و ... نام ببریم.

این خودرو قیمتی بالاتر از B50 خواهد داشت و احتمالاً این اختلاف قیمت بین 15 – 25 میلیون خواهد بود و برای مصرف‌کننده‌ای که ابعاد ماشین و آپشن هایش اهمیت داشته باشد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با ورود این خودرو به بازار ایران باید منتظر رقابت جدی آن با رقیب هم‌وطنش یعنی لیفان 820 کرمان موتور باشیم، مگر آنکه این خودرو هم به دلیل ضعف در تبلیغات ضربه بخورد.

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسترن B70؛ خودروی چینی قابل احترام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..