تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی کارمند دستگیرشده در لهستان را به‌دلیل بدنام کردن شرکت اخراج کرد

هواوی، مدیر فروش خود در لهستان را که به اتهام جاسوسی توسط پلیس این کشور دستگیر شده بود، از سمت خود برکنار کرد.

غول چینی صنعت ارتباطات Weijing Wang، کارمند متهم به جاسوسی خود را به‌دلیل خدشه‌دار کردن حیثیت این شرکت اخراج کرد. هواوی در ماه‌های اخیر، پیوسته با اتهام جاسوسی و ناامن بودن تجهیزات مخابراتی مواجه بود و اقدام اخیر مدیر فروش این شرکت در لهستان اوضاع را برای این شرکت وخیم‌تر کرد.

طبق اعلام شرکت چینی، ویجینگ ونگ که دو روز پیش به‌همراه یکی از مقامات اسبق امنیت لهستان دستگیر شده بود، از سمت خود برکنار شد.

پلیس اطلاعات و امنیت لهستان هر دو فرد مذکور را به جاسوسی از لهستان برای دولت چین متهم کرده بود.

هواوی پس از انتشار این خبر اعلام کرد که این شرکت همواره به قوانین کشوری که در آن فعالیت می‌کند احترام می‌گذارد و از کارمندان خود نیز می‌خواهد به این قوانین پایبند باشند. مقامات لهستانی دلیل بازداشت ونگ ویجینگ را اتهامات شخصی اعلام کرده و آن را بی‌ارتباط با هواوی دانستند.

هواوی

بدنام شدن هواوی

هواوی در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، بازداشت آقای ونگ را مایه‌ی بدنامی این شرکت دانست. ماه گذشته نیز منگ وانژو، مدیر مالی هواوی به اتهام همکاری با ایران در بی‌اثر کردن تحریم‌ها در کانادا بازداشت شد.

مقاله‌های مرتبط:

پس از آن، طی اقدامی که از آن به انتقام‌جویی تعبیر شد، دو کانادایی، یکی دیپلمات سابق و دیگری مشاور تجاری، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شدند.

مدت زیادی است که هواوی توسط کشورهای غربی متهم به همکاری با دولت چین برای جاسوسی از این کشورها شده و مورد هجمه قرار گرفته است.

تجدیدنظر در برنامه‌های 5G

با وجود اینکه تاکنون مدرکی دال بر شبهه‌دار بودن تجهیزات هواوی منتشر نشده و شرکت چینی همواره اتهامات وارده را کذب خوانده و رد کرده، نگرانی‌ها در خصوص امنیت تجهیزات مخابراتی این شرکت در حوزه‌ی 5G یا نسل پنجم ارتباطات شبکه‌ای بالا گرفته است.

در همین راستا، آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند اعلام کرده‌اند که تجهیزات هواوی را از شبکه‌های مخابراتی خود حذف خواهند کرد.

وزیر امور داخلی لهستان، یواخیم بروژینسکی، طی تماسی با اتحادیه‌ی اروپا و NATO از آن‌ها خواسته است تا با هم‌فکری، در مورد اخراج هواوی از بازارهایشان به یک جمع‌بندی برسند. وی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های داخلی لهستان گفت:

در ناتو نیز نگرانی‌هایی در مورد هواوی وجود دارد. بهترین کار این است که اعضای اتحادیه‌ی اروپا و ناتو در خصوص تصمیم‌گیری در مورد این شرکت به اجماع نظر برسند. با خواستار روابطی با چین هستیم که خوب، تنگاتنگ و مفید برای هر دو طرف باشد.

تحلیل‌گران می‌گویند اخراج کامل هواوی چندان عاقلانه نخواهد بود؛ چرا که باعث افزایش هزینه‌های توسعه‌ی 5G برای کشورهای غربی خواهد شد. نظر شما چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی کارمند دستگیرشده در لهستان را به‌دلیل بدنام کردن شرکت اخراج کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..