تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی مسالمت‌آمیز مردم عصر حجر برپایه یافته‌های جدید

یافته‌های جدید باستان‌شناسی در اردن نشان می‌دهد که مردم عصر حجر چطور خود را با محیط اطراف‌شان وفق می‌‌دادند و در کنار حیوانات وحشی زندگی می‌کردند.

انسان‌ها در طول عصر حجر در کنار گونه‌های مختلفی از حیوان‌ها در امتداد تالابی در وسط صحرای اردن زندگی می‌کردند. باستان‌شناسان طی حفاری این منطقه،‌ تعداد زیادی ابزار و استخوان حیوان متعلق به ۲۵۰ هزار سال قبل پیدا کردند که نحوه‌ی زندگی مسالمت‌آمیز اجدادمان با تغییرات محیطی را نشان می‌دهد.

یافته های باستان شناسی در اردن

دکتر آمس پوکینس از دانشگاه بوستون، مسئولیت حفاری این منطقه را با کمک تیمی از پروژه بوم‌شناسی و باستان‌شناسی آزراک مارشس برعهده داشت. این تیم در طول کاوش‌های خود موفق به پیدا کردن استخوان‌ها و دندان‌های گونه‌های مختلفی از اجداد وحشی حیوان‌هایی نظیر شترها، فیل‌ها، اسب‌ها، ‌کرگدن‌ها،‌ بزهای کوهی و گربه‌های وحشی مدرن امروزی شدند. تعداد کم استخوان‌های کوچک و ضعیف‌ منجر به نتایج محدودی درباره‌ی احتمال زندگی حیوان‌های کوچک‌تر در این منطقه شد.

مقاله‌های مرتبط

پژوهش‌های قبلی به شواهدی درباره‌ی شکار حیوان‌ها در این منطقه اشاره داشت که از پروتئین‌های خونی حیوان‌های مختلف روی ابزارهای عصر حجر به‌دست آمده بود. دکتر آمس پوکینس می‌گوید:

حاشیه‌ی این تالاب محل نوشیدن آب و چرای حیوان‌های بزرگ بود و درنتیجه فرصت‌های ایده‌آلی برای انسان‌های آن زمان فراهم می‌کرد تا به شکار بپردازند. هرچند احتمال داشت که این انسان‌ها با چالش‌هایی مثل مواجه‌ شدن با شکارچیان دیگر نظیر شیرها و  کفتارها نیز روبه‌رو شوند.

یافته‌های این پژوهش تاکید بیشتری بر پیشینه‌ی مهم این منطقه دارد. دکتر پوکینس ادامه می‌دهد:

مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارد که اطلاعات چندانی درباه‌ی نحوه زندگی مردم و تکامل‌شان و همین‌طور نحوه سازگاری آن‌ها با محیط‌زیست وجود ندارد. امیدوار هستیم که بفهمیم انسان‌ها در دوران عصر حجر چطور خود را با تغییرات محیطی انطباق می‌دادند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی مسالمت‌آمیز مردم عصر حجر برپایه یافته‌های جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..