تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» منتشر شد

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» اثری است به قلم منصوره رحماندوست، روانشناس بالینی و کارشناس مسائل خانواده که با موضوع بررسی راه‌های بهبودی زندگی مشترک و ارتقاء کیفیت آن با تأمل و توجه به تفاوت‌های زوجین نوشته شده است.

رحماندوست در این کتاب سعی کرده تا رفتار و روابط میان زوجین را بر پایه مسائل ارتباطی آنها مورد بررسی قرار دهد.

او در مقدمه کوتاه این اثر نوشته است: امروز مشکلِ روابط بین جفت‌ها، صرفاً مادی نیست گرچه گاهی اوقات فکر می‌کنیم که مسئله پول است. در صورتی که مشکل، نوع مکالمه در روابط زوج است چرا که نیازهای احساسی زن و مرد امروز با نیازهای احساسی پنجاه سال پیش متفاوت است.

شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک منتشر شد

این کتاب در ارائه بحث خود نخست به سراغ مسائل زیستی تعیین‌کننده شخصت زن و مرد می‌رود و برای تشریح این مسئله به معرفی تفاوت‌های فیزیکی و درون بدنی زن و مرد می‌پردازد و سعی می‌کند با زبان و توضیح علمی درباره این تفاوت‌ها برای مخاطب خود مطالبی کوتاه و جامع و قابل‌فهم و در عین حال علمی مطرح کند.

«شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» در ادامه به موضوع حقوق متقابل زن و مرد ورود کرده و از منظر تعالیم اسلامی در این زمینه به ارائه مطالبی می‌پردازد. موضوع تفاوت میان زنان و مردان را از منظر نهج البلاغه و در کلام مولای متقیان علی (علیه السلام) ردیابی و بیان می‌کند و در ادامه همین مسئله را با نگاه به قرآن کریم مورد واکاوی قرار می‌دهد.

کتاب در فصل بعدی خود به سراغ طبقات تفکر در زنان و مردان رفته و از منظر نوع سامان یافتن اندیشه در آنها و نیز تفاوت حاکم بر سازمان‌یافتن اندیشه در میان آنها مطالبی را ارائه می‌کند. در این زمینه نویسنده موضوع تفکر انتزاعی و ابتدایی را مورد توجه قرار داده است.

بخش پایانی کتاب نیز با موضوع شناخت تفاوت‌های زن و مرد تألیف شده است. در این بخش رحماندوست اولین گام در برقراری یک رابطه موفق بین زن و شوهر را شناخت تفاوت‌های فردی زن و مرد اعلام و تصریح می‌کند عدم شناخت این تفاوت‌ها باعث ایجاد سوءتفاهم، تنش و در نهایت شکست یک رابطه می‌شود.

وی در این زمینه در این بخش از کتاب خود به بررسی قوانین واقعی برای یافتن رابطه مبتنی بر عشق و قوانینی واقعی برای ارتباط با مردان را بازگو و از مناظر مختلف موضوع اختلاف و تفاوت میان زنان و مردان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتشارات کتاب نیستان «شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» را  در ۸۸ صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..