تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورا‌های آموزش و پرورش اجرایی شده است

بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورا‌های آموزش و پرورش اجرایی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در نشست خبری هفته شورا‌ها اظهار کرد: مبلغی از این کمک‌ها به حساب آموزش و پرورش واریز نمی‌شود تمام آن در سطح مدرسه، منطقه و استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۶۹۷ شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق فعالیت دارند، این شورا‌ها سال گذشته ۶ هزار و ۴۹۰ جلسه برگزار کردند و ۳۰ هزار و ۶۷۵ مصوبه در آنها تصویب شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه از میان مصوبات ۸۷ درصد این مصوبات اجرایی شده است، تصریح کرد: ۲۳ درصد مربوط به امور آموزشی، ۲۰ درصد امور پرورشی و فرهنگی، ۱۷ درصد اداری و مالی، ۱۳ درصد عمرانی، ۱۲ درصد رفاهی و خدماتی، ۴ درصد پژوهشی و ۱۱ درصد سایر موارد بوده است.

رشد حضور استانداران و ائمه جمعه در جلسات شوراها

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: در اجرای مصوبات از موارد تکراری جلوگیری شده است و سعی کردیم حضور استانداران و ائمه جمعه در جلسات شوراها رشد داشته باشد.

زینی وند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به عنوان یک گفتمان ملی در سراسر کشور مطرح باشد تاکید کرد: متاسفانه برخی از دستگاهها طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش باید درصدی از درامد‌ها و عوارض‌ها را به این وزارتخانه بدهند اما از این موضوع اجتناب می‌کنند.

کلاس‌های فوق برنامه برای مدارس دولتی بلامانع است

وی افزود: طبق بند ۲ ماده ۱۱ قانون شورا‌های آموزش و پرورش کمک داوطلبانه مردمی وجود دارد همچنین طبق بند ۴ ماده ۱۱ این قانون کلاس‌های فوق برنامه برای مدارس دولتی بلامانع است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره بند ۳ ماده ۱۳ قانون شورا‌های آموزش و پرورش گفت: بر اساس این بند شهرداری‌ها باید تا ۵ درصد عوارض را دریافت و به حساب اختصاصی این وزارت‌خانه واریز کنند، همچنین در ماده ۱۶ این قانون اخذ عوارض از واحد‌های تجاری جدیدالاحداث مورد توجه قرار گرفته است.

زینی وند بیان کرد: مکاتبات از طریق وزیر آموزش و پرورش و توجه به بند ۳ ماده ۱۳ قانون شورا‌های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت و قرار بر این شد تا علاوه بر عوارض صدور پروانه عوارض زیربنایی، عوارض مازاد بر تراکم، عوارض بالکن و پیش‌آمدگی، عوارض صدور مجوز حصار کشی و دیوار کشی نیز به موارد قبلی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود گسترش فضا‌های تجاری شاهد کاهش ۷۴ درصدی عوارض به آموزش و پرورش تصریح کرد: در بند ۵ ماده ۱۳ با موضوع هدایا و کمک‌های نهاد‌های دولتی و غیر دولتی به رشد ۸ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به موضوع شوراها آموزش و پرورش مناطق آزاد و مرزی نیز اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه آموزش و پرورش منطبق مرزی تدوین و در کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است؛ باید ببینیم چه زمانی این طرح چه زمانی در صحن شورای عالی مطرح می‌شود.

لزوم استیفای حقوق اعضای  شورای آموزش و پرورش از  سایر دستگاه‌ها

وی افزود: بر اساس این آیین نامه ۲۲ عضو در شورای آموزش و پرورش فعالیت خواهند داشت که یکی از مهمترین اقدامات این اعضا استیفای حقوق از  سایر دستگاه‌هاست.

در ادامه مراسم رسول پاپایی مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به گرامی‌داشت این هفته که از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود، گفت: شعار تجلی مشارکت همگانی در این هفته مورد توجه قرار گرفته است و سعی داریم تا این شورا‌ها در عدالت آموزشی و پرورشی مهارت آموزی، مشارکت سازمان‌ها و نهادها ، اقتصاد آموزش پرورش و سند تحول بنیادین توجه داشته باشند، نقش داشته باشند.

پاپایی تصریح کرد: در این هفته ۳ شهردار تهران یزد و مرکزی به عنوان شهرداران برتر در اجرای قانون شوراها معرفی می‌شوند، همچنین شورای شهرستان‌های تهران به دلیل توجه به شاخص‌ها، استان اصفهان از حیث عملکرد حاصل از عملکرد‌ها و کردستان به جهت برنامه ریزی مطلوب تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورا‌های آموزش و پرورش اجرایی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..