تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف زياد تنقلات در عيد و مشکل سوء هاضمه

مصرف زياد تنقلات در عيد و مشکل سوء هاضمه

خبرگزاري آريا –
زياده‌روي در مصرف آجيل و شيريني, سوءهاضمه
زياده روي در مصرف تنقلات و آجيل و شيريني در ايام نوروز موجب سوء هاضمه مي گردد
زياده‌روي در مصرف آجيل، شيريني و شکلات مي‌تواند سوء‌هاضمه در پي داشته باشد همچنين در رشد کوکان اثر منفي بر جاي بگذارد.
مريم شيرمستي ، با اشاره به نزديک شدن ايام نوروز و افزايش مصرف تنقلات در اين ايام، اظهار کرد: در اين ايام چون معمولا از خوراکي‌هاي با ارزش غذايي و کالري بالا استفاده مي‌شود و افراد به دليل تعطيل بودن ادارات و مدارس تحرک کمتري دارند، احتمال بروز چاقي و اضافه وزن بيشتر است.
وي ادامه داد: زياده روي در مصرف آجيل، شيريني و شکلات و افزايش دفعات و حجم مصرف اين تنقلات مي‌تواند سوء‌هاضمه در پي داشته باشد و به علاوه در رشد کوکان اثر منفي بر جاي بگذارد.
به گفته اين کارشناس تغذيه، چون در اين ايام مصرف تنقلات بيشتر است توصيه مي‌شود افراد مصرف برنج و نان را در وعده‌هاي غذايي اصلي خود محدود کنند و بيشتر از غذاهاي سبک از جمله سوپ و کوکو استفاده نمايند.
بهتر است در اين ايام مصرف نوشيدني‌هاي شيرين از جمله نوشابه و دلستر و همچنين سس همراه با سالاد کمتر مصرف شود.
زياده‌روي در مصرف آجيل و شيريني, سوءهاضمه
سلنيوم، منيزيم، فسفر و آهن از ديگر ريز مغذي‌هاي موجود در آجيل است
وي در ادامه در خصوص مصرف آجيل و خواص آن يادآوري کرد: آجيل‌ها داراي چربي‌هاي مفيد و غيراشباع هستند و مي‌توانند براي قلب مفيد باشند به علاوه اسيدآمينه “آرژنين” موجود در آن براي ترشح هورمون رشد کودکان مفيد است.
سلنيوم، منيزيم، فسفر و آهن از ديگر ريز مغذي‌هاي موجود در آجيل است که اين کارشناس تغذيه از آنها نام برد.
شيرمستي به افرادي که چربي خون بالا دارند توصيه کرد مصرف آجيل را محدود کنند و از آجيل‌هاي خام و غيرشور استفاده کنند.
بهتر است شيريني‌هاي عيد هم کوچک و خشک باشند و از مصرف شيريني‌هاي خامه‌اي پرهيز شود.
به گفته اين کارشناس تغذيه، نان برنجي و نان نخودي بهترين انواع شيريني براي ايام نوروز هستند، خصوصا نان نخودي که براي افرادي که مزاج سرد و مشکلات مفصل دارند مفيد است.
شيرمستي توصيه کرد: از شيريني‌هايي که داراي گردو هستند بيشتر استفاده شود.
وي در خصوص شکلات عيد هم افزود: بهتر است به جاي استفاده از آبنبات و تافي‌ها از شکلات تلخ استفاده شود که منيزيم بالايي دارد.
اين کارشناس تغذيه به افراد ديابتي، افراد مبتلا به کبد چرب و همچنين افرادي که آرتروز دارند، توصيه کرد: کمتر شيريني و شکلات مصرف کنند.
منبع:isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف زياد تنقلات در عيد و مشکل سوء هاضمه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..