تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقدان قانون فضای مجازی بحران اصلی کشور/ نگرش آسیبی به اینترنت اشتباه است

عاملیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در برنامه تلویزیونی مجله تصویری حکمرانی شبکه چهار با اشاره به فعالیت سازمان فناوری اطلاعات کشور بیان کرد: این سازمان از گذشته‌های دور کار می‌کرده است و یکازچه کردن سیاستگذاری ها در شورای عالی فضای مجازی اقدام مناسبی بود.

وی با بیان اینکه آموزش اینترنت به درستی انجام نشده است، اظهار کرد: در حوزه اینترنت آموزش‌های خوبی وجود دارد، اما از این حوزه عقب مانده ایم و نتوانستیم در این حوزه تحولات خوبی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکل اصلی فهم ناقص است، اظهار کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که نسبت به این حوزه شناخت کافی دارند، اما نمی‌دانند که شناخت آنان چندان مناسب نیست، اکنون در کارشناسی و شناخته اینترنت مشکلاتی داریم و هر چه این مشکلات بیشتر برطرف شوند، بهره‌برداری ما بیشتر خواهد بود.

کوچ حوزه های مهندسی و پزشکی به فضای مجازی

وی درباره ظرفیت عرصه‌های مختلفی در فضای مجازی بیان کرد: در حوزه‌هایی همچون مهندسی، پزشکی و بانکداری تغییرات مادی و فرهنگی بسیاری ایجاد شده است و اکنون از فضای فیزیکی در حال کوچ کردن به فضای دیجیتال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: تمام حوزه‌ها و سازمان‌های کشور باید وارد حوزه مجازی شوند؛ اگر مجلس و سازمان برنامه و بودجه وارد حوزه مجازی نشوند ما عقب خواهیم ماند، زیرا بحران فقدان قانون در فضای مجازی برای کشور مشکل بزرگی است و باید در آن بازنگری انجام گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره خلا عمده حوزه فضای مجازی گفت: خلا اصلی کشور ما مشکل بینشی و آسیب نگری است؛ اگر دولت‌ها متوجه شوند که سرمایه گذاری در فضای مجازی چه میزان مفید است وارد این حوزه می‌شدند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستر مناسب سرمایه گذاری است، اظهار کرد: این حوزه فضایی برای کسب و کار مناسب و به نوعی تحقیق برای کار است و اگر نگرش دولت تغییر پیدا می‌کرد و بدون نگاه آسیبی در این حوزه وارد عمل می‌شدیم موفقیت‌های خوبی کسب می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اتفاقات خوبی که در فضای مجازی رخ داده است گفت: البته در بسیاری از موارد اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون تبدیل منابع به داده در بخش دینی اتفاق افتاده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشور سریع در آسیب اینترنت افتاد، تصریح کرد: متاسفانه سریع وارد حاشیه‌ها شدیم و البته باید بدانیم اگر دولت الکترونیک به درستی انجام می‌گرفت آسیب‌های مختلف برای کشور اتفاق نمی‌افتادند.

وی ادامه داد: از وقتی که گمرک کشور وارد فضای مجازی شد کار‌ها به درستی پیش می‌روند؛ در علوم ارتباطات می‌گویم با نگرش آسیبی ظرفیت‌های خود را به مشکل تبدیل می‌کنیم، زیرا نگرش آسیبی به تمام موارد منفی نگاه می‌کند و باید از فضای ارتباطات کنونی استفاده کنیم.

افزایش میزبانی اینترنت در کشور

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: در این بخش صحبت‌های مهمی می‌شود، زیرا مردم قدرتمند‌تر از گذشته و کنشگر شده‌اند جمعیت ۶۰ میلیونی در ایران تبدیل به جمعیت کاربر و قدرتمند شده‌است  و کاربر شدن به معنای ایجاد فعالیت بالا در فضای مجازی است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توجه به جامعه جدید و تبدیل ظرفیت فضای مجازی به فرصت‌های ملی و دینی اولویت ما است زمانی آرزو داشتیم که مردم خودشان تولید محتوا کنند و امروز تمام کاربران تبدیل به تولید کننده محتوا شده‌اند

وی با بیان اینکه میزبانی اینترنت اقدام بسیار خوبی است، اظهار کرد: اکنون میزان میزبانی اینترنت در ایران به کمک شورای عالی فضای درحال افزایش است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: هر مصرفی که در اینترنت انجام می‌گیرد در داده خاص قابل بررسی است در دوره استعمار مجازی ابتدا چند کشور اینترنت را در دست گرفتند و در دوره استعمار دوم به سمت فرهنگ رفتند و اکنون استعمار سوم در تمام لایه‌های زندگی درحال گسترش است، اگر هزاران جاسوس هم وارد کشور شوند نمی‌توانند اطلاعاتی کسب شده اینترنت و گوگل را دریافت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: معماری اینترنت لایه به لایه و یکپارچه است اکنون سرمایه اجتماعی به نام کاربر ایرانی وجود دارد و به کمک این ظرفیت می‌توان موفقیت‌های خوبی در بخش کسب و کار کسب کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقدان قانون فضای مجازی بحران اصلی کشور/ نگرش آسیبی به اینترنت اشتباه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..