تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رویکرد همدلانه مسئولان جنوب شرق استان نویدبخش آینده مطلوب است.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حسین عباسی در نشست فرمانداران جنوب شرق استان تهران که با حضور شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار و مدیران کل استانداری در فرمانداری پیشوا برگزار شد، گفت: پیشوا باوجود بقعه متبرکه امامزاده واجب التکریم حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل مأمن دل‌های بی‌قرار ما ایرانیان حضرت امام رضا(ع)، پنجمین شهر مذهبی مهم کشور و مرکز فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی و مهد قیام خونین ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی است که با پیشتازی در شکل‌گیری انقلاب و استمرار فعالیت‌های دینی، مذهبی، انقلابی و ملی حق بزرگی بر عهده مردم به‌خصوص مسئولان دارند.


وی افزود: امیدوارم با نگاه و رویکرد مثبت و سازنده مدیران عالی‌رتبه و مسئولان استان توسعه همه‌جانبه  برای این منطقه مهم و حساس جنوب شرق استان تهران فراهم آید.
عباسی گفت: شهرستان‌های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت به لحاظ ریشه‌های سنتی و فرهنگی، سابقه و پیشینه مشترک و هم‌جواری با همدیگر اشتراکات زیادی داشته و دارند و همگنی جمعیت بومی منطقه و همچنین مهاجرت مهاجرین در طی دهه‌های اخیر به‌ویژه اسکان اتباع شرایط مشترکی را برای این شهرستان‌ها به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: علیرغم تعریف حدود و ثغور مرزی با صرف‌نظر از برخی تداخلات که نیازمند اصلاح است، تأثیرات مشترک بر منطقه و تأثیرگذاری بر همدیگر هم ازلحاظ فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه امنیتی، افزایش تعاملات و همکاری‌های منطقه را لازم و ضروری می‌نماید.

عباسی گفت: برخی مسائل و مشکلات مشترک، اتخاذ تدابیر و پیگیری‌های مشترک را می‌طلبد که رویکرد مسئولان ارشد شهرستان‌های جنوب شرق استان در فضای جدید همدلی و همکاری صمیمانه نویدبخش فضای مثبت و آینده مطلوب خواهد بود.

وی افزود: پس از گذشت حدود پنج سال از استقرار دولت تدبیر و امید، تحقق سفر ریاست جمهوری برای جبران محرومیت‌های منطقه و حل و رفع مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها، جهش بسیار مناسبی در توسعه و پیشرفت آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا تکمیل پروژه مترو را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: یکی از نیازهای اصلی منطقه که تأثیرات فراوانی در توسعه و پیشرفت و حمل‌ونقل این شهرستان‌ها خواهد داشت، اجرای خطوط متروست که جزو مصوبات دولت بود ولی به دلایلی ابطال و به قطار شهری تغییر وضعیت داد لذا عزم و همت جمعی برای برگرداندن نعمت ازدست‌رفته مترو به مسیر قبلی و تحقق آن برای مردم ما تحفه خواهد بود.

وی افزود: شهرستان پیشوا در آخرین نقطه اتصال دو استان تهران و سمنان بوده و راه مواصلاتی آن از هر دو سمت قرچک و ورامین یا پاکدشت، با گره‌های ترافیکی صبحگاهی و شامگاهی روزانه و بالتبع با نارضاتی مردمی مواجه است.

عباسی گفت: حل مشکل ترافیکی قلعه نو-فیروزآباد و پل سه راه سیمان در تسهیل تردد مردم این شهرستان ها تاثیر مثبت فراوان خواهد داشت.

وی افزود: در حالی که سد ماملو اختصاصی شرب و کشاورزی این منطقه بود ولی در حال حاضر بهره کمی از حقابه شرب به مردم منطقه می رسد و این در حالیست که شهرستان پیشوا هیچ سهمی برای شرب مردم از آب سد ماملو در حال حاضر ندارد و لازم و ضروریست که اقدام عاجلی برای جبران این مسئله شود.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: برخی تداخلات مرزی و عدم دقت کافی و کارشناسی در تعیین حدود و ثغور مرزی در تغییرات تقسیمات کشوری اخیر موجب ایجاد برخی مسائل بین شهرستان‌های هم‌جوار و بعضاً نارضایتی مردم شده است که اصلاح آن‌ها نیازمند بررسی دقیق و میدانی و کارشناسی با در نظر گرفتن علایق و احساسات محلی مردم و توازن در تغییرات است.
عباسی افزود: در موضوعات مختلف ازجمله راه‌های دسترسی و ارتباطی، روشنایی کمربندی ورامین به پیشوا و شریف‌آباد، حل مشکل پسماندها و مدیریت بحران نیازمند همکاری‌های مشترک هستیم.
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: امیدوارم جلسه امروز طلیعه همکاری‌های سازنده در آینده را فراهم نماید و پیش‌درآمد نشست‌های فصلی در این سطح با پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری نشست‌های منطقه‌ای فرمانداران برای پیگیری تصمیمات و مصوبات این جلسه و جلسات آتی و برگزاری نشست‌های مشترک اعضای شوراهای تأمین هر چهار شهرستان و حتی شوراهای اداری آن‌ها برای بسط و گسترش سطح همکاری‌ها و فعالیت‌ها باشیم که ثمرات و آثار مفید آن‌ها در رشد و توسعه، عمران و آبادانی و امنیت منطقه و نهایتاً زندگی عمومی مردم تأثیرات مثبت داشته و رضایتمندی آن‌ها را در بر خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رویکرد همدلانه مسئولان جنوب شرق استان نویدبخش آینده مطلوب است.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..