تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگهداری ۵ هزار نسخه سنگی و سربی در کتابخانه آیت الله گلپایگانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد مدیر کتابخانه آیت الله گلپایگانی عصر یکشنبه گفت: قدیمی‌ترین بخش این کتاب‌ها چند برگ مصحف شریف نبوی هستند که به قرن دوم هجری قمری تعلق دارند و اثر‌های دیگری از قرن‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم یک میراث قابل توجه را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

عماد در ادامه با اشاره به اینکه کتابخانه به تازگی مورد بهسازی و ارتقای خدمات قرار گرفت و بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده که همزمان با میلاد خجسته حضرت زینب کبری (س) بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: از سالن محققان این کتابخانه؛ استادان حوزه و دانشگاه، پژوهشگران دارای آثار تالیفی، دانشجویان دوره دکتری، طلاب سطح ۴ حوزه و کسانی که اشتغال به پایان نامه و یا رساله دارند؛ می‌توانند استفاده کنند.

وی سالن محققان این کتابخانه به ظرفیت حدود ۹۰ پژوهشگر را از جمله امکانات جدید ذکر کرد و افزود : در این فضا بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب به صورت قفسه باز در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نسخه سنگی و سُربی نیز درکتابخانه نگهداری می‌شود،عنوان کرد: در کتابخانه بخشی برای ارائه خدمات پژوهشی و مشاوره‌ای علمی درنظر گرفته شده است تا مراجعه کنندگان بتوانند از راهنمایی استادان و کارشناسان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۳۰ هزار مجلد کتاب در این کتابخانه در زمینه‌های گوناگون علوم اسلامی و انسانی مانند قرآن، فقه، حدیث، تاریخ، ادبیات و نیز منابع خاص برای محققان وجود دارد.

عماد بیان کرد:بخش دوم که به تازگی افتتاح شده، کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم با ظرفیت ۱۴۰ تَن پژوهشگر است که سالنی نیز دراین رابطه به ظرفیت ۱۲۰ تن اختصاص یافته و بیش از پنج هزار جلد کتاب تخصصی در اختیار طلاب قرار دارد.

وی ادامه داد: در سالن امانی کتابخانه نیز، بیش از ۳۴ هزار جلد کتاب وجود دارد، در مخزن کتابخانه نیز ۵۴ هزار جلد کتاب به غیر از کتاب‌هایی که در سالن‌های قفسه باز وجود دارد، در اختیار دانشوران قرار گرفته است.

وی یادآورشد: همچنین در بخش مطبوعات کتابخانه ۴۶۷ عنوان نشریه از قبل و پس از انقلاب اسلامی ایران وجود دارد که بیشتر شامل مطبوعات قدیمی می‌شود.

عماد، یکی از مجموعه‌های ارزشمند کتابخانه مذکور را بخش کتاب‌های لاتین با بیش از هفت هزار جلد کتاب دانست.

وی همچنین از بهسازی و بازسازی بخش‌های بانک اطلاعاتی،سالن رایانه،تجهیز و افزایش منابع بخش کتاب‌های امانی، استانداردسازی بخش نسخ خطی و غنی سازی بخش مخزن کتابخانه مذکور خبر داد که خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

کتابخانه آیت الله گلپایگانی در سال ۱۳۶۹ در خیابان آیت الله مرعشی نجفی (ارم) شهر قم تاسیس و در دی ماه ۱۳۷۱ به صورت رسمی افتتاح شد و دومین کتابخانه بزرگ پس از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم در بخش نسخه‌های خطی است.

بنیانگذار این کتابخانه، مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع فقید است که در ۱۸ آذرماه ۱۳۷۲ در سن ۹۸ سالگی در قم درگذشت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام /ح

کتابخانه آیت الله گلپایگانی قم دارای ۱۴۷۰۰ کتاب خطی است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگهداری ۵ هزار نسخه سنگی و سربی در کتابخانه آیت الله گلپایگانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..