تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان برای مقابله با کم آبی/ دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده ایجاد می‌شود

ساعت: 09:01 منتشر شده در مورخ: 1397/10/23 شناسه خبر: 1448244

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه کشت گونه های کم آب بر در استان زنجان گفت: در این راستا توسعه کشت دانه ها روغنی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح توسعه کشت گلرنگ در استان زنجان اظهار کرد: 870 هتکار زمین کشاورزی به کشت محصول گلرنگ اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیتهای این محصول مقاومت آن به خشکی است بیان کرد: هدف از توسعه کشت این محصول تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید کشت نشایی در استان نیز اشاره و بیان کرد: تولید نشائی در 5 میلیون نشای در سطح 200 هکتار تهیه و در سطح استان زنجان توزیع شده است.

وی عنوان کرد: کشت نشایی به طور متوسط سه تا چهار بار مصرف آب را کاهش می دهد و بنابراین این روش بسیار مهمی در دنیا مطرح است.

جعفری بیان کرد: از این روش برای کاهش مصرف آب استفاده می کنند که در استان این رویکرد در بخش کشاورزی در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به تشکیل مجتمع های گلخانه ای در استان زنجان بیان کرد: مجتمع های گلخانه ای خوبی در استان نداشتیم در حال حاضر دو مجمتع با همکاری شرکت آب منطقه ای در شهرستان ابهر و خمدره واگذار شده و آب مورد نیاز آنها نیز تامین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم در بهار امسال شاهد شروع عملیاتی این دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده باشیم.

وی توسعه گیاهان دارویی را از در برنامه های جهاد کشاورزی در مقابله با کم آبی عنوان کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی در 120 هکتار از زمینهای کشاورزی استان در 4 سال گذشته و به دلیل سازگاری این محصول با کم آبی دارد از برنامه های این سازمان در استان زنجان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان برای مقابله با کم آبی/ دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده ایجاد می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..