تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلترینگ،خوب است به شرطی که راه حل موقت باشد،آن هم در شرایط خاص امنیتی

باید گفت: ما در مواجهه با این مشکل باید از تجربیاتی که در این زمینه در دنیا وجود دارد به‌ویژه از تجربیات کشورهای اسلامی استفاده کنیم؛ آنها هم مثل ما با آسیب‌هایی مواجه هستند، مشکلاتی از جمله «ورود به حریم خصوصی افراد»، «سوءاستفاده مالی»، «سرقت اطلاعات» و بسیاری مشکلات دیگر.

مدتی پیش تمام اطلاعات خصوصی مقامات آلمان توسط هکرها هک شد. درواقع فضای گسترده و غیرقابل کنترل اینترنت این مشکلات وجود دارد و فقط جامعه ما نیست که با آن روبه‌رو است. برای حل این مشکلات باید به تجربیات سال‌های اخیر در جامعه خودمان رجوع کنیم و از آنها استفاده ببریم.

زمانی فیس‌بوک را فیلتر کردیم؛ البته فیلتر در اوضاع و احوالی که مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند طبیعی است، نباید بگذاریم پایه‌های امنیت سیاسی و اجتماعی جامعه از بین برود، حتی ممکن است به امنیت انتظامی ما هم لطمه بخورد. بنابراین، چنین اقداماتی بسته به شرایط موقتا لازم است و کسی هم مخالف آن نیست. اما ادامه فیلترینگ با توجه به فضای گردش آزاد اطلاعات ناموفق است. باید برای حل بحران‌های موجود به سراغ سواد رسانه‌ای و ایجاد مصونیت برویم. بحث سواد رسانه‌ای در طولانی‌مدت جوابگو خواهد بود و بحث فیلترینگ در کوتاه‌مدت.

متاسفانه در جامعه ما برخی از مسوولان دید برعکس دارند، به سواد رسانه‌ای به دید مقطعی نگاه می‌کنند و بحث فیلترینگ را در درازمدت موثر می‌دانند. ما در گذشته در این زمینه تجربیات بدی داریم که نباید به آنها رجوع کنیم.

شاید بزرگ‌ترین آسیبی که فیلترینگ به همراه داشته باشد بالا رفتن آمار نصب فیلترشکن روی تلفن‌های همراه و خروج مقادیر زیادی ارز از کشور باشد، این درحالی است که طبق آماری که آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی اعلام کرده است، نیمی از کاربران اینستاگرام در ایران ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند، ۲۴درصد از آنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال و ۷۳درصد کاربران اینستاگرام را نوجوانان و جوانان بین ۱۸ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند و همین امر آسیب‌پذیری جامعه را افزون می‌کند.

اگرچه به آموزش سواد رسانه‌ای به عنوان یک ضرورت عاجل در این زمینه باید باور داشت، به موازات آن برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران، حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی باید به جد پیگیری شود و به پیام‌رسان‌های داخلی با امکانات افزون‌تر از پیام‌رسان‌های خارجی احتیاج داریم اما اصلی‌ترین دلیل مردم برای نپیوستن به پیام‌رسان‌های داخلی ضعف‌های فراوان آنهاست؛ ضعف‌هایی که امکان اعتماد را از مخاطب می‌گیرد.

17302




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلترینگ،خوب است به شرطی که راه حل موقت باشد،آن هم در شرایط خاص امنیتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..