تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری

بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری بیوگرافی محمودرضا خاوری

خبر قتل خاوری در برخی رسانه ها مجدد در تاریخ 22 دی ماه 1397 منتشر شد و باید منتظر تکذیب یا تایید ان ماند . خاوری یک مفسد و اختلاسگر بزرگ بانکی میباشد که بعد از اختلاس 3000 میلیارد تومانی از ایران فرار کرد و حال در کانادا ساکن است.

خانواده محمودرضا خاوری

کانادا همیشه مأمن امنی برای خانواده خاوری بود. بچه ها خیلی زود راهی سرزمین هاي‌ سرد شمالی شدند تا تحصیلات شان را در دانشگاه هاي‌ درجه یک این کشور آغاز کنند ودر کنار ان بیزینسی در حد و اندازه خانواده راه بیندازند.

به گزارش تالاب همین است که وقتی در پروفایل دانشگاهی شان سرک بکشی، از کارشناسی گرفته تا مقطع دکترا، دانشجوی دانشگاه تورنتو بوده اند. یکی بختش را در مهندسی آزمون کرده و دیگری ستاره شناسی و فیزیک نجومی.

اگرچه عاقبت به يُمن پول هاي‌ بادآورده پدر حالا پسرها دستی در ساخت وساز و املاک و مستغلات دارند. دو پسر خاوری در کار تجارت و برج سازی و انبوه سازی وارد شده اند و دختر خانواده به نجوم و فیزیک روی آورده است.بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری

بنابر اطلاعاتی که همان زمان به نقل از قاضی سراج «قاضی پرونده» منتشر شده بود، خاوری در تاریخ ٢٠ شهریور ١٣٩٠ در مقام رئیس بانک ملی ایران، در قالب یک مأموریت کاری برای شرکت در جلسه «پی ال سی بانک لویدز» درخواست سفر به انگلستان را مطرح کرده بود.

در تاریخ 29 شهریور همان سال با حکم عدد 578669 با مأموریت او به بيرون از کشور موافقت شد؛ اما چند روزبعد، خاوری به لابی هتلش در یکی از شهر های انگلیس می‌آید و با ارسال یک فکس به تاریخچه فعالیت مدیریتی اش در ایران پایان میدهد. او دراین نامه از مقام خود استعفا داده و ان رابه طور رسمی به اطلاع مقام هاي‌ دولتی وقت در ایران میرساند.

محمودرضا خاوری یکی از اختلاسگران مشهور بانکی بوده که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان را تبدیل به ارز کرد و از کشور خارج شد او مدیرعامل سابق بانک ملی ایران بود.

ایشان درسال ۱۳۳۱ در شهر خرم آباد متولد شد؛ رشته تحصیلی او حقوق بود که در دانشگاه تهران تا مقطع کارشناسی ارشد ان را ادامه داد و از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل گردید.

بعد از دانشگاه توانست که تابعیت کانادا را بگیرد ودر آنجا در محله اي به نام بریدل پث یکی از محله هاي‌ گرانقیمت ایالات انتاریو در کانادا یک خانه بسیار بزرگ خرید.

محلی که تعداد زیادی از تاجران اروپایی در آنجا ساکن هستند و به امارت ثروتمندان مشهور است.

بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری

دختر، ستاره شناس خانواده

پرندیس خاوری برخلاف برادرهایش پی درس ومشق و علم آموزی بود؛ اما گویا پدر با بخشش خانه به دختر جبران مافات کرده است. خانه خاوری در تورنتو که از قضا بسیار خبرساز هم شده است؛ نه متعلق به او که چندی پس از حضور خاوری در کانادا به نام دخترش شد.

برخی گزارش ها همچنین نشان از ان دارد که خاوری هفت روز پس از خروج دائمی از ایران و ورود به خاک کانادا، وام خانه سه میلیون دلاری خودرا بازپرداخت کرده و خانه رابه دخترش پرندیس انتقال داده است.

پرندیس بهمین اسانی از قبلِ پدر پولدارِ گریخته از ایران یک شبه صاحب خانه شد؛ ان هم خانه اي که حالا نه تنها برای ایرانیان که برای خیلی از رسانه هاي‌ جهانی محل توجه است. پرندیس خاوری مدرک دکترای نجوم دارد.

محجبه است ودر تصویرهایی که از او دیده میشود، اغلب با بلوز و شلوار در اماکن عمومی مشاهده میشود. وقتی خبرنگار یک شبکه تلویزیونی برای گفت وگو با اعضای خانواده راهی خانه انها شده بود، پرندیس تنها عضو خانواده بود که خیلی کوتاه در مقابل دوربین قرار میگیرد. هرچند نه حرف خاصی زد و نه نکته اي از ان دیالوگ کوتاه منتشر شد.

برخی از فعالیت های بانکی محمودرضا خاوری

محمودرضا خاوری درسال ۱۳۵۶ بعنوان کارشناس قضایی کار خودرا در بانک صنعت و معدن آغاز کرد. درسال ۱۳۶۱ بعنوان رئیس اداره دعاوی بانک صنعت و معدن منصوب گردید و به مدت سه سال دراین سمت فعالیت و ادامه داد.

او در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی بعنوان هیئت مدیره بانک سپه نیز کارش را آغاز کرد. مدتی هم در بانک سپه بعنوان مدیر فعالیت داشت. سپس در دوره محمد خاتمی به چند رده بالاتر یعنی قائم مقام بانک سپه منصوب شد. مدت ها در بانک سپه یکی از مدیران ارشد ان بود.

محمودرضا خاوری رئیس بانک ملی ایران

درسال ۱۳۸۸ و زمانی که محمود احمدی‌نژاد بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب گردید خاوری به ریاست بانک ملی ایران منصوب شد. در مراسم معرفی رو بعنوان مدیر عامل بانک ملی آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دوان احمدی‌نژاد با تجلیل و تقدیر از محمودرضا خاوری گفت که او فردی عالم و با تقوا میباشد.

کسیکه تجربیات زیادی را در زمینه حقوق و اقتصاد داشته و می‌تواند بعنوان مدیر عامل بانک ملی خدمات و بازدهی بهتری داشته باشد و برای انتخاب او وسواس و دقت بسیار زیادی انجام شده…

بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری

خش خاوری

خشایار خاوری در وب سایتش نام «خش» را برای خود برگزیده است. شاید به این خاطر که تلفظ اسم خشایار در نسخه انگلیسی برای غیرفارسی زبانان کار ساده اي نیست. آقای «خش»؛ مهندس است. او هم کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در دانشگاه تورنتو خوانده و حالا برای خودش برووبیایی دارد.

از لینک دانشگاه می‌توان یکسر وارد سایت کاری اش شد. در وبسایت از تجربه هاي‌ کاری اش گفته و بیوگرافی اش که بیشتر مبتنی بر تمرکز بر کار ساخت وساز و املاک و مستغلات است. خش خاوری برخلاف پدر «البته در روزهای مدیریت در ایران» چهره مدرنی برای خود برگزیده است.

سروصورتی صفا داده و عکس بزرگی مزین به کراوات در صفحه نخست وب سایتش دیده می‌شود. هرچند انتشار عکسهای این روزهای محمودرضا خاوری نیز نشان می‌دهد که حفظ ظاهر او در ایران و تیپ هاي‌ به اصطلاح دولتی او برای سازگاری با سمت و مسئولیت ان روزهایش بوده و حالا تصاویرش از جهت تجددگرایی با خشایار تفاوت چندانی ندارد. گاهی تیپ اسپورت می‌زند و گهگاه تصاویرش در حال خرید و بازدید از اماکن عمومی در تورنتو در شبکه هاي‌ اجتماعی می‌چرخد.

خاوری مدرک دکتری نداشت ولی به او دکتر میگفتند

نکته جالب این که محمودرضا خاوری مدرک دکترا نداشت اما در نامه هایي که برای او می‌نوشتند از او بعنوان پزشک نامی بردند که در نوع خود بسیار جالب بود.

از نکات جالب دیگر این که با مدرک فوق لیسانس در دانشگاه تدریس می کرد دانشکده هاي‌ حسابداری شرکت نفت و همچنین دانشگاه امور اقتصادی دارایی موسسه عالی بانکداری ایران و همچنین دانشگاه شهید بهشتی از جمله دانشگاه هایي بود که محمودرضا خاوری بعنوان استاد در آنجا تدریس می کرد.

بعد از مدتی در زمان ریاست او خبر های ضد و نقیضی از اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی ایران منتشر شد که هیچگاه به صورت رسمی مطرح نمی‌شد؛ قبل از او نیز صحبت از پرونده المکاسب از اسدالله امیر اصلانی مدیرعامل بانک ملی ایران بعنوان متهم ردیف اول عنوان می شد.

شکایت یک تاجر یهودی از محمودرضا خاوری

داستان محمودرضا خاوری به این جا ختم نمی شود درسال ۱۳۹۴ یکی از تاجران بزرگ و مشهور یهودی به نام سام مزراحی از او به دادستان تورنتو شکایت کرد ؛ و گفت که من با محمودرضا خاوری شریک بودم و او تعداد زیادی از اموال و سرمایه من را بالا کشیده است و سپس تهدید کرده که اگر بخواهم شکایت کنم خانه ام رابه همراه فرزندانم به آتش می‌کشد.

این خبر را خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرد و گفت که محمودرضا خاوری دو پروژه بسیار بزرگ در تورنتو رابه همراه پسرانش با نامهای خشایار و اردوان شروع به ساخت و ساز کرده است.

که سام مزراحی دراین پروژه با او همکار و شریک بوده است ؛ در نهایت دادگاه کانادا و رأی رابه نفع آقای مزراحی اعلام کرد و خانواده خاوری باید به او ۳۷۳ هزار دلار غرامت می‌دادند هرچند که فرزندش خشایار خواستار تجدیدنظر دادگاه شد اما این رای با حکم نهایی صادر شد.

بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری

فرار محمودرضا خاوری از ایران

نحوه فرار و خروج محمودرضا خاوری در کشور در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ مطرح شد که قاضی سراج دراین باره گفت او به بهانه یک ماموریت کاری درخواست سفر به انگلستان را کرده بود.

عنوان کرده بود که قرار است مدیران چند تن از بانک هاي‌ لندن گفت و گوی و دیداری انجام بدهد ودر نهایت در ۲۹ شهریور سال ۱۳۹۰ با خروج او موافقت شد؛ بعد از مدتی نخست وزیر کانادا اعلام کرد محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران به کانادا اعلام کرده می‌خواهد در آنجا پناهنده شود.

این گفته هاي‌ نخست وزیر کانادا باعث شد که بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي‌ کشور مان و همچنین در رسانه هاي‌ جهان داشته باشد؛ چراکه نخست وزیر کانادا قانون بسیار سختی را برای مردم ایران به منظور اقامت در کانادا تعیین کرده بودو حتی تعداد زیادی از ایرانی‌ها را برای ملاقات با اقوامشان اجازه نمی داد.

حالا چطور یکی از چهره هاي‌ مشهور ایران را بعنوان پناهنده قبول می کند در نوع خود جالب بود.

رستوران های خشایار

خشایار خاوری در وبسایت شخصی اش درباره خودش نوشته:«کارآفرین باتجربه و تحصیل کرده اي که حوزه علاقه کاری اش طیف متنوعی است از سرمایه گذاری املاک و مستغلات تا صنعت ساخت وساز و فناوری اطلاعات را شامل می‌شود».

او همچنین در وب سایتش به دریافت یک مدال دانشگاهی اشاره کرده و این که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشدش در دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی بوده است.

ازجمله فعالیت هاي‌ تجاری دیگر «خش» میتوان به فعالیتش دربخش املاک و مستغلات در دو پروژه مشارکتی با ارزش مالی بین ٥٠ میلیون دلار تا یک بیلیون دلار اشاره کرد.

در وبسایت او همچنین آمده: «خش از تجربه خود در زمینه سرمایه گذاری و ساخت وساز بهره خواهد برد تا در انتخاب و توسعه پروژه هاي‌ جدید نقش مؤثری داشته باشد.

او با بهره از دانش مهندسی و معماری خود آماده همکاری با ذی نفعان و متخصصان است». بنگاه هتلداری «خش» شامل سه رستوران لوکس، یک شرکت پذیرایی، دو پروژه جدید در خط لوله و یک شرکت مدیریت خدمات است.

سه رستوران خش خاوری به نام هاي‌ «کاوا»؛ «چابرول» و «اطلس» با استقبال زیاد مشتریان کانادایی مواجه شده است، اما آخرین حوزه اي که خش در تجارت به ان وارد شده، شرکت تکنولوژی استارت آپی با محوریت آی تی است. درکنار کارهای تجاری، امور خیریه و سرمایه گذاری در هنر نیز در همه ی کارهای خشایار خاوری در مرکز فعالیت هاي‌ تجاری او قرار دارد.

فرار به آمریکای جنوبی

بعد از این خبر وزارت اطلاعات به دنبال او رفت اما خبر رسید که خاوری از کانادا به ایالات امریکا رفته است و خود رابه یکی از کشور های حوزه کارائیب در آمریکای جنوبی رسانده است و از مخفیگاه او اطلاعاتی در معرض نیست.

مخفی شدن در کانادا

در نهایت نیروی انتظامی با پیگیری‌هایي که از طریق پلیس اینترپل انجام داد آدرس و محل زندگی محمودرضا خاوری رابه دست آورد و ان را در اختیار پلیس کانادا قرار داد.

اما پلیس کانادا از پیگیری و دستگیری او ممانعت به عمل آورد و مدعی بود که او بعنوان یک شهروند کانادایی هیچ گونه کار غیرقانونی انجام نداده که ما وی را دستگیر کنیم. در نهایت مشخص شد که او با یک مشخصات و گذرنامه جعلی توانسته اقامت آمریکای جنوبی را هم به دست آورد.

شروع تجارت با پسرانش

با گذشت چند سال از تب و تاب افتادن خبر فرارش او به همراه پسرانش اقدام به سرمایه‌گذاری و تجارت در کانادا کرد ؛ او اقدام به شهرک سازی در چندین شهر کانادا کرد.

در کانادا وی را بعنوان یکی از چهره‌هاي‌ بزرگ اقتصاد میدانند که در شهر تورنتو چندین شهرک را ساخته است در حال حاضر پسرش بعنوان رئیس آژانس مسافرتی فعالیت دارد که در شهر تورنتو تاسیس شده…

ترور و قتل خاوری

تا به حال دو بار خبر ترور و قتل محمودرضا خاوری در رسانه‌هاي‌ کشورمان منتشر شده است که نخستین بار در اواخر آذرماه ۱۳۹۶ بود که خبر رسید عده‌اي ناشناس وی را با اسلحه تیربار بسته اند.

اما بعد از مدتی وزارت اطلاعات اعلام کرد که این اخبار توسط خود خانواده خاوري اعلام می‌شود تا پلیس از پیگیری و دستگیری او دست بردارد و این از شگردهای این کلاهبردار میباشد.

بعد از گذشت مدتی حالا دوباره در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ بازهم خبر قتل و ترور خاوري او مطرح شده است که اینبار خبرگزاری مهر ان را منتشر کرد. هنوز درباره این که این خبر آیا صحت دارد یا شایعه می‌باشد اطلاعاتی در معرض نیست.

در تاریخ 22 دی ماه 1397 هم این خبر که خاوری در نزدیکی خانه اش در کانادا ترور شده است مجدد منتشر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیوگرافی محمودرضا خاوری و خانواده اش + خبر قتل خاوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..