تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر

اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، الکسا سیستم ابداعی شرکت آمازون است که به صورت یک دستیار شخصی همچون سیری اپل (البته با دسترسی‌های بیشتر) عمل می‌کند. این سیستم که در برخی محصولات شرکت آمازون نظیر تلویزیون هوشمند یا اسپیکر استفاده شده، وظایفی همچون خاموش و روشن کردن چراغ منزل یا گرم و سرد کردن آن، پخش موزیک، سفارش غذا و فرمان‌های این‌چنینی را به عهده دارد. این سیستم که بر‌اساس فرمان صوتی کاربر کار می‌‎کند، عموماً بر روی وسایلی وجود دارد که امکان دریافت فرمان صوتی و پردازش آن را داشته باشند.

حال برای اولین بار سیستم الکسا بر روی یک دوچرخه پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته که کاربرد آن در نگاه اول کمی سوال بر‌انگیز است. سازنده دوچرخه برقی سایبایک E-Legend در جریان نمایشگاه CES در این‌باره گفته «سیستم الکسا بر روی این دوچرخه پیشرفته این امکان را فراهم می‌کند که در حین حرکت بدون حواس‌پرتی و خطر‌آفرینی کار‌های روزمره خود را مدیریت کنید. برای مثال قبل از رسیدن به منزل با ارسال پیامک، زمان رسیدنتان را به خانواده اطلاع دهید یا غذا سفارش دهید و سیستم گرمایشی منزل را فعال کنید.»

بر‌اساس اعلام شرکت آمازون، سایبایک اولین شرکتی است که از این سیستم کار‌آمد در دوچرخه استفاده می‌کند. قرار است به غیر از نسخه برقی، نمونه‌های هیبرید و پدالی نیز از این دوچرخه در کشور انگلستان به فروش برسد. این در حالی است که برنامه فروش این محصولات در دیگر بازار‌ها به آینده نزدیک موکول می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های دوچرخه پیشرفته سایبایک می‌توان به قرار‌گیری یک کامپیوتر کوچک به همراه صفحه نمایش رنگی در پایین فرمان اشاره کرد که سیستم الکسا نیز از طریق همین کامپیوتر و میکروفون استفاده شده در آن با کاربر ارتباط برقرار می‌کند. میکروفون مورد استفاده در این کامپیوتر آنقدر حساس و با دقت بالا طراحی شده تا بتواند تمامی فرمان‌های صوتی را در حین حرکت و وجود با و سر‍و‍ صدای خیابان پردازش کند. البته امکان اتصال این سیستم به هندزفری بلوتوث نیز برای ارتباط راحت‌تر وجود دارد. از سوی دیگر لازمه برقراری ارتباط با این دستیار شخصی، اتصال به اینترنت است و از این رو هر دوچرخه با ۳ سال اینترنت رایگان از سوی سازنده عرضه می‌شود.

دیگر نکته قابل توجه درباره دوچرخه سایبایک قرار‌گیری سه کلید در پایین صندلی است که کلید P  برای فعال کردن حالت پارک و بیرون آمدن جک، کلید دوم برای روشن کردن چراغ‌ها و کلید سوم دوربین نصب شده روی دوچرخه را برای تصویر‌برداری فعال می‌کند. در نمونه برقی این دوچرخه از یک موتور ۲۵۰ واتی به همراه پک باطری با ظرفیت ۴۵۰ وات استفاده شده است. با وجود اینکه در رابطه با قیمت مدل‌های مختلف این دوچرخه صحبتی نشده اما پیش‌بینی می‌شود در محدوده ۱۰۰۰ پوند در کشور انگلستان عرضه شود.

در ادامه تصاویر مربوط به دوچرخه Cybic E-Legend را مشاهده می‌کنید.

اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر

اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر

اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر

اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین دوچرخه مجهز به دستیار شخصی الکسا +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..