تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد آذربایجان غربی در ترویج آبیاری نوین مطلوب است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدعلی جوادی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زراعی این حوضه به شیوه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است که گام بلندی برای احیا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی آبی در آذربایجان‌غربی محقق شده است، اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می‌توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای مهار آب‌های مرزی و استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین، اعتبار بسیار مطلوبی از محل صندوق توسعه ملی برای این استان تخصیص یافته که منجر به افزایش تولید و نیز افزایش بهره وری در بخش کشاورزی در این خطه از کشور شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنر مدیریت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: امروز شاهد افزایش راندمان آبیاری در آذربایجان غربی هستیم و این موضوع در سایه همراهی تیمی رخ داده است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: این تحریم‌های نظام سلطه علیه کشورمان از اوایل انقلاب تاکنون بی سابقه بوده، اما حسن این دوره از تحریم‌ها آن است که جامعه جهانی با ایران همراهی می‌کند؛ هر چند که حاکمان ظالم آمریکایی علیه نظام اسلامی در حال فعالیت و توطئه چینی هستند.

جوادی افزود: هنر مردم ایران این است که در طول تاریخ همواره تهدید‌های موجود را تبدیل به فرصت کرده و از توان داخلی در راستای خنثی سازی تحریم‌ها بهره گرفته اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی دارای منابع آبی و خاکی مطلوبی بوده و از توان داخلی علیه تحریم‌ها استفاده می‌شود و در سایه نظام و رهبری و حمایت مردم به شرایط مطلوب می‌توان دست یافت.

وی با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های آذربایجان غربی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه بیان کرد: تا سال ۱۳۹۱ ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان تا پایان سال گذشته به حدود ۹۸۵ هزار تن افزایش یافت و تا پایان سال این ظرفیت به یک میلیون و ۳۶ هزار تن می‌رسد.

جوادی ادامه داد: این سردخانه‌ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و بیانگر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هدف این وزارتخانه در زمینه نیروی انسانی تربیت مدیران باتجربه و جوان است، بیان کرد: مدیران آینده جهاد کشاورزی از میان نیرو‌های این وزارتخانه انتخاب خواهند شد و تلاش ما تامین رفاه و افزایش مزایای حقوق دریافتی کارمندان است.

۶درصد محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

اسمعیل کریم زاده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس این سازمان بااشاره به اینکه درآذربایجان‌غربی سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شودگفت: ۶ درصد تولیدات کشاورزی کشور دراین استان تولید می‌شودکه از جمله چغندر قند و سیب درختی رتبه نخست کشور را دارا است که از این لحاظ با استان دوم تولید کننده سیب درختی کشور (آذربایجان شرقی) که ۴۸۰ هزار تن بوده فاصله زیادی دارد چرا که میزان تولید سیب در آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

رئیس سابق جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار تن عسل در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود، افزود: این استان در تولید اغلب محصولات کشاورزی جزء ۱۰ رتبه برتر کشور قرار دارد و این استان جایگاه‌های بعد از ۱۰ را در تولید هیچ محصولی ندارد و در زنجیره‌های تولید و به ویژه دام و طیور آذربایجان‌غربی جزء رتبه‌های نخست کشوری است.

آذربایجان غربی رتبه نخست کشور درمنبع درآمدی و اقتصاد کشاورزی

رسول جلیلی رئیس جدیدسازمان جهاد کشاورزی استان دراین مراسم بااشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ازنظر منبع درآمدی و اقتصاد کشاورزی در کشوررتبه نخست را دارد،گفت: سهم ارزش افزوده کشاورزی در استان ۲۵ درصد و نصف بیشتر سهم ارزش افزوده خدمات در استان در بخش کشاورزی بوده و ۳۲ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به واسطه خشک شدن دریاچه ارومیه محدودیت‌هایی در کشت محصولات باغی و زراعی استان وجود دارد که نیازمند کار تیمی است افزود: برای رفع این تهدید بزرگ باید یک راهکار مناسب به همراه اصلاح وضعیت کشاورزان داشت.

در این آیین که با حضور نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و کارکنان این نهاد برگزار شد از خدمات «اسمعیل کریم زاده» تجلیل و «رسول جلیلی» معاون پیشین برنامه ریزی و اقتصادی این سازمان به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد.

از جمله سوابق کاری رسول جلیلی می‌توان به مدیریت جهاد کشاورزی شاهین دژ و معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اشاره کرد.

انتهای پیام /پ

استفاده و بهره گیری از شیوه‌های نوین آبیاری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد آذربایجان غربی در ترویج آبیاری نوین مطلوب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..