تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقررات ۱۰ ساله تجهیزات پزشª

سلامت نیوز:مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: شفاف سازی در مقام اجرا و تسهیل و تسریع فرایندهای مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی از مهم ترین راهبردهای ما بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رضا مسائلی ضمن تشریح اقداماتی که در این حوزه طی یکسال اخیر صورت گرفته است، گفت: در این دوره تامین تجهیزات پزشکی ضروری مورد نیاز مردم اولویت اول وزارت بهداشت بود و تلاش کردیم تا علی رغم تنوع و گستردگی زیاد کالاهای پزشکی، دسترسی بیماران به این تجهیزات مختل نشود.

وی در ادامه افزود: حوزه تجهیزات پزشکی، گستره بسیار وسیعی از فناوری های حوزه سلامت را شامل می‌شود که مدیریت آن نیازمند وجود ساختارهای قابل اتکا و نیروی انسانی کارآمد است. در این دوره تلاش شد تا طی یکسال گذشته برای ارتقاء مدیریت تجهیزات پزشکی، ارتقاء ساختار و جایگاه آن به نحوی شایسته اقدام کنیم.

نظارت برای دسترسی به کالای پزشکی با کیفیت

مسائلی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای است، تاکید کرد: در این حوزه تلاش کردیم که تجهیزات پزشکی با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد. در این راستا علاوه بر نظارت در مبادی ورودی تجهیزات پزشکی، در زمان تولید کالاها نیز نظارت هایمان را اعمال کردیم. همچنین سعی کردیم نظارت‌های Post market نیز در این حوزه راه‌اندازی شود.

مسائلی افزود: در عین حال تلاش کردیم که سطح اطلاعات جامعه مخاطب‌مان را اعم از عموم مردم، جامعه پزشکی، متخصصان، پرستاران و... در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور از حوزه تجهیزات پزشکی بالا بریم. از طرفی با توجه به این راهبرد که وزارت بهداشت تنها متولی بیمارستان‌های تابع خودش نیست، بلکه متولی سلامت کشور است، در راستای کنترل و پایش تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، مراکز خیریه و خصوصی اقدام کردیم.

مقررات ۱۰ ساله‌ای که به روز شدند

مسائلی با بیان اینکه تلاش کردیم در ضوابط و مقررات حوزه تجهیزات پزشکی طی یکسال گذشته مورد بازنگری قرار گیرد، ادامه داد: در بازنگری هر یک از مقررات، پیش از تصویب، پیش نویس آن را برای اظهارنظر همه ذینفعان منتشر می‌کردیم و با نظر جمعی تصمیم‌گیری می‌کردیم و بعد از جمع بندی نظرات همه ذینفعان، دستورالعمل‌ها و فرآیندهایی که طی ۱۰ سال گذشته بروز نشده بود، مورد بازنگری قرار گرفتند.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه از سوی دیگر حذف مقررات دست و پاگیر و تسریع فرآیندها یکی دیگر از اقدامات مان در این حوزه بود، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان این بود که این فرآیندها را ساده، قابل فهم و به روز کنیم.

افزایش قیمت ارز، تحریم و زحماتی شبانه روزی برای تامین تجهیزات پزشکی

مسائلی در ادامه صحبت‌هایش به نوسانات نرخ ارز و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در سال جاری، اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال که نوسانات نرخ ارز اتفاق افتاد و فضای تحریم در کشور ایجاد شد، برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی و عدم نقصان و کمبود در ۲۸۰ هزار قلم وسیله پزشکی که در کشور به ثبت رسیده، تلاشی شبانه روزی اتفاق افتاد و اگر امروز تجهیزات و ملزومات پزشکی در دسترس است، ناشی از یک کار متراکم و فشرده جمع وسیعی از متخصصین حوزه تجهیزات پزشکی کشور است.

وی ادامه داد: در راستای تامین تجهیزات پزشکی در این شرایط، اقدام به رصد و پایش بیش از ۲۲۰۰ شرکت واردکننده کردیم و برای تامین مواد اولیه نزدیک به ۱۰۰۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی برنامه ریزی شد. در عین حال در اقدامی بسیار مهم بر نحوه تخصیص ارز در این حوزه نظارت کردیم تا از سوءاستفاده‌های احتمالی که به طور طبیعی ممکن است ناشی از اینگونه فضاها اتفاق بیفتد، پیشگیری کنیم تا حقی از مردم و بیماران ضایع نشود.

صادراتی که ۱۰ برابر می‌شود

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته علی رغم تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و نوسانات نرخ ارز، در چارچوب چشم انداز ۲۰ ساله کشور و قانون برنامه توسعه حرکت کردیم، گفت: بر همین اساس رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، ارتقاء کیفیت تولید تجهیزات پزشکی با اخذ استانداردهای بین المللی و اتحادیه اروپا، در اختیار قرار دادن تسهیلات برای دریافت استانداردهای بین‌المللی، آموزش و ارتقاء آزمایشگاه‌های همکار برای نظارت بر کیفیت تجهیزات پزشکی تولید داخل گوشه ای از اقدامات در این حوزه بوده است.

اولویت مهم وزارت بهداشتی‌ها برای تامین تجهیزات پزشکی اورژانسی

مسائلی تاکید کرد: با توجه به ماموریت مهم وزارت بهداشت در راستای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم در بیمارستان‌ها، جهت تامین به موقع تجهیزات پزشکی، به ویژه تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری و اورژانسی مورد نیاز مردم، برنامه ریزی کردیم و این اقدام ماموریت و اولویت اول مدیریت تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بود و تمام تلاش‌مان را کردیم تا علی رغم تنوع و گستردگی زیاد کالاهای پزشکی کمبودی در این حوزه ایجاد نشود و دسترسی بیماران به این تجهیزات مختل نشود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقررات ۱۰ ساله تجهیزات پزشª»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..