تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست ضدایرانی لهستان اعتراف آمریکا به قدرت ایران است

نشست ضدایرانی لهستان اعتراف آمریکا به قدرت ایران استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "صباح زنگنه" کارشناس مسائل سیاسی  در ارتباط با اظهارات اخیر "مایک پمپئو" وزیرخارجه آمریکا در رابطه با برگزاری نشست ضد ایرانی در "ورشو" پایتخت لهستان با مشارکت برخی کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا پس از تمام تلاش‌ها اعم از تحریم و تحریک کشور‌ها علیه ایران این احساس را دارد که جز رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی کشور دیگری را همراه خود ندارد و با تمام ملاقات‌ها و رفت و آمد‌هایی که داشته نتوانسته است کشور‌های دیگر را برای تحریم علیه ایران قانع کند.

صباح زنگنه افزود: اکنون آخرین روشی که آمریکا به آن متوسل شده، استفاده از اسم و رسم خود برای تشکیل جلسه‌ای است که در آن با حضور تعدادی از کشور‌های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران یک فشار سیاسی راه بیاندازند. این کشور‌ها و رژیم‌ها اعم از خود آمریکا، عربستان، مصر، اردن و... عملا مراودات اقتصادی و سیاسی با ایران ندارند؛ بنابراین این نشست بیش از یک فشار تبلیغاتی سیاسی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: کنایه عراقچی به میزبانی لهستان برای نشست ضد ایرانی این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر داده است، گفت: اگر این ادعای آمریکا صحت داشت، نیازی به این نشست‌ها و نمایش‌ها نبود؛ این نشست‌ها به نوعی اعتراف آمریکا به قدرت ایران محسوب می‌شود؛ درست است که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است، ولی تمام مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها مربوط نیست و بیشتر این مشکلات ریشه در همان بیماری معروف "هلندی" و اتکا به درآمد‌های نفتی دارد؛ روابط منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران همچنان برقرار است و برعکس آن حضور آمریکا در منطقه تضعیف شده و این نتیجه رویه‌ای است که در منطقه پیش گرفته است.

وی در مورد میزبانی لهستان برای این نشست ضدایرانی گفت: لهستان کشوری است که در بین دیگر کشور‌ها از یک نظام سوسیالستی محض وارد نظام اقتصادی و بازار آزاد شده و نیازمند سرمایه گذاری‌های غربی است؛ اما فشار‌های آمریکا بر دولت این کشور لهستان را دچار مشکلات منطقه و بین المللی هم خواهد کرد. لهستان می‌توانست به عنوان یک کشور میانه رو بازیگر مثبتی تلقی شود، ولی با این روش در دامی که آمریکا برایش پهن کرده سقوط خواهد کرد و از بی طرفی در مسائل بین المللی خارج خواهد شد.

صباح زنگنه با اشاره به حضور همزمان رژیم صهیونیستی و رژیم‌های عربی در این نشست، گفت: برخی از کشور‌های عربی مثل مصر عملا استقلال و پیشتازی خود را در میان کشور‌های عربی از دست داده و با قرارداد کمپ دیویدی که امضا کرد، هویت تاریخی خود را مشکل دار کرده است؛ عربستان نیز که مشکلات داخلی و خارجی متعددی دارد، تصور می‌کند با حضور در چنین اجلاسی در کنار رژیم صهیونیستی بتواند با استفاده از لابی صهیوینستی در آمریکا به تثبیت حاکمیت خود کمک کند؛ چرا که اکنون در آمریکا نسبت به حاکمیت بن سلمان انتقاد‌ها و بحث‌های بسیاری وجود دارد، غافل از اینکه خود رژیم صهیونیستی با توجه به اختلافات میان حزبی که دارد و نتانیاهو نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارد، نمی‌تواند حتی خود را نجات دهد.

بیشتر بخوانیدنشست ضد ایرانی در لهستان، سرپوشی بر چالش‌های داخلی واشنگتن
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان بر ضرورت موضع گیری صحیح مسئولان ایرانی در قبال این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران باید مبانی سیاسی و حقانیت خود را با قدرت مورد تاکید قرار دهد؛ این نوع اقدامات دخالت در امور یک کشور مستقل محسوب می‌شود و مقامات ایرانی باید هشدار لازم را هم به کشور میزبان و هم کشور‌های شرکت کننده بدهد و اعتراض خود را به سازمان‌های بین المللی اعلام کند تا این اقدام در پرونده آن‌ها به عنوان یک اقدام منفی ثبت شود.

منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست ضدایرانی لهستان اعتراف آمریکا به قدرت ایران است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..