تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چای ترکیبی ننوشید‍!/ مضرات ترکیب کردن دمنوش‌های گیاهی

حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مصرف چای‌های ترکیبی و اثرات آن بر بدن اظهار کرد: مصرف ترکیبات چای مانند چای دارچین و چای زعفران شیوعی بالا در بین مردم پیدا کرده است  دارد  و  این در حالی است که ابن سینا در کتب خود توصیه می‌کند تا حد امکان از مصرف این گونه مواد به صورت ترکیبی خودداری کنیم.

وی ادامه داد: مصرف چای دارچین به تنهایی موجب تقویت روح یا به اصطلاح افزایش روحیه انسان می‌شود؛ مفرح ذات است و موجب شادی روح می‌شود.

///
این متخصص طب سنتی تشریح کرد: دارچین را می‌توانید هم به صورت دم کرده و هم به صورت جوشانده مصرف کنید؛ البته از آنجایی که دارچین ماده‌ای قوام‌بخش است توصیه می‌کنیم دارچین را بجوشانید تا مواد موجود در آن آزاد شود و نهایت استفاده را از خواص آن داشته باشیم.

وی افزود: مصرف دارچین موجب کنترل قند خون می‌شود بنابراین افراد دیابتی با مصرف چای تهیه شده از  دارچین می‌توانند علاوه بر کنترل قند خون به تقویت قلب و عروق و افزایش فرح و شادی در بدن خود کمک کنند.

زعفران بخورید تا شاداب بمانید

اکبری درباره خواص زعفران اظهار کرد: از دیگر مواد مهم که در ترکیب با چای استفاده می‌شود و می‌تواند اثر بخشی آن را کم کند زعفران است؛  خاصیت اصلی زعفران  فرح بخشیدن به قلب و شادی آوری است؛ همچنین زعفران دارویی بسیار خوب برای بهبود حافظه و تنظیم ضربان قلب محسوب می‌شود.

///

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: مصرف دم کرده زعفران در بیماران قلبی از ایجاد گرفتگی در عروق جلوگیری می‌کند اما به یاد داشته باشید پیشنهاد می شود خانم‌هایی که دوره ماهانه شدید دارند و خانم‌های باردار از زعفران به صورت غلیظ استفاده نکند چرا که ممکن است عوارضی ناخوشایند برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد؛  اما مصرف کم آن ایرادی نداشته و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چای ترکیبی ننوشید‍!/ مضرات ترکیب کردن دمنوش‌های گیاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..