تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

یکی از برترین خودروهای کمپانی فورد که طرفداران بسیاری نیز دارد فورد اکسپلورر است. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته است که تا چند وقت آینده مدل جدید این خودرو را رونمایی کند. در ادامه در نیک صالحی درباره این خودرو بیشتر بخوانید

رونمایی از فورد اکسپلورر

فورد اکسپلورر (Explorer) یکی از پرفروش‌ترین کراس اورهای فورد محسوب می‌شود. با این حساب، قطعاً اکسپلورر مدلی ویژه برای فورد است و به همین دلیل، این خودروساز آمریکایی تصمیم دارد در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی که تا چند روز آینده برگزار می‌شود، مدل جدید اکسپلورر را معرفی کند تا جایگاه آن در بازار حفظ شود.

فورد اکسپلورر فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

”به لطف پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب، می‌توان گفت فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ نسبت به مدل قبلی، ۵۱٫۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.“طراحی فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ را می‌توان نسخه تکامل یافته از مدل قبلی دانست. در نمای روبه‌رو، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک اکسپلورر خودنمایی می‌کنند. به علاوه، ورودی‌های هوا نیز نسبت به مدل قبلی طرح اسپرت‌تری دارند. همانطور که اشاره شد، اکسپلورر جدید طرحی تکامل یافته دارد که این موضوع در خصوص شیشه جلو، عقب و پنجره‌های جانبی نیز صدق می‌کند. با این حساب، شباهت طرح این خودرو با مدل قبلی قابل انکار نیست.

اما اگر طراحی فضای خارجی اکسپلورر از نظر شما بی‌روح است، باید بدانید با ورود به کابین این کراس اور آمریکایی نظرتان عوض خواهد شد. فضای کابین اکسپلورر طرحی جدید دارد که سبکی مینیمال داشته و کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز ارتقا یافته است. از تجهیزات مدل پایه این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نسل سوم سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی فورد به نام سینک (SYNC)
با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو

فورد اکسپلورر طراحی فورد اکسپلورر مشخصات فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

اگر تیپ XLT از اکسپلورر را سفارش دهید، خودروی شما به صندلی راننده با قابلیت
تنظیم برقی در ۱۰ جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۴ جهت
و غربیلک فرمان با روکش چرمی نیز مجهز خواهد شد.

فورد اکسپلورر فورد اکسپلورر جدید

اما تیپ لیمیتد که نسخه لوکس این کراس اور آمریکایی محسوب می‌شود، به طور استاندارد از روکش چرمی صندلی‌ها، نورپردازی محیط داخلی و غربیلک فرمان با روکش چرمی و گرمکن بهره می‌برد. همچنین تجهیزات و امکانات زیر نیز برای خریداران تیپ لیمیتد در نظر گرفته شده است:

فورد اکسپلورر فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰

گرم‌کن برای صندلی‌های جلو و صندلی‌های ردیف دوم
سیستم صوتی حرفه‌ای از برند دانمارکی بَنگ اَند اولافسِن (Bang & Olufsen) با ۱۴ بلندگو
شارژر بی‌سیم تلفن همراه

البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که بهترین تیپ اکسپلورر به نام پلاتینیوم،
از مواردی همچون روکش چرمی داشبورد و کنترل شیشه بالابرهای راننده
و سرنشین جلو از راه دور هم بهره‌مند است.

فورد اکسپلورر جزئیات فورد اکسپلورر

البته علاوه‌بر تجهیزات ذکر شده، امکان سفارش پشت آمپر دیجیتالی با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۱ اینچی عمودی هم برای فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ وجود دارد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۱ اینچی چندان با طرح کلی داشبورد هماهنگی ندارد و به نظر می‌رسد یک تبلت بدون در نظر گرفتن اجزای دیگر داشبورد در این قسمت نصب شده است.

پیشرانه های فورد اکسپلورر ۲۰۲۰

این کراس اور آمریکایی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه خواهد شد که عبارتند از:

پیشرانه پایه چهار سیلندر ۲٫۳ لیتری با حداکثر ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور. این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید، قدرت را به محور عقب انتقال می‌دهد. البته امکان سفارش یک سیستم چهار چرخ محرک هوشمند هم وجود دارد که به ۷ حالت متفاوت برای مسیرهای مختلف مجهز است.

پیشرانه شش سیلندر V شکل با ۳٫۰ لیتر حجم که با سوخت ۹۳ اکتان،
حدوداً ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

فورد اعلام کرده که برنامه دارد مدل هیبریدی این خودرو را در آینده عرضه کند، اما هیچ جزئیاتی درباره آن منتشر نکرده است. همچنین این شرکت آمریکایی مجدداً تاکید کرده که تصمیماتی برای عرضه تیپ ST با عملکرد بالا دارد، اما در این زمینه هم اطلاعات دقیقی اعلام نکرده است. طبق شایعات منتشر شده، احتمالاً تیپ ST از یک پیشرانه شش سیلندر V شکل با ۳٫۰ لیتر حجم و دو توربوشارژر بهره می‌برد که چیزی در حدود ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگرچه فورد اطلاعات خاصی در مورد پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید اکسپلورر منتشر نکرده،
اما وزن ۱,۹۷۰ کیلوگرمی را برای مدل پایه این خودرو اعلام کرده است. با این حساب،
می‌توان گفت فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ نسبت به مدل قبلی، ۵۱٫۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.

فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ تابستان امسال در نمایندگی‌های فورد موجود خواهد بود
و قیمت پایه آن معادل با ۳۲,۷۶۵ دلار است که از افزایشی جزئی برابر با ۴۰۰ دلار حکایت می‌کند.

بد نیست جزئیات بیشتر از فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ بدانید

فورد اکسپلورر در طول عمر چندین ساله خود با تغییرات قابل توجهی روبرو شده
و از یک خودروی سرسخت و خشن به مدلی متمدن تر تبدیل شده است.

شاسی بلند نمادین فورد به فصل جدید خود در داستانی رنگارنگ رسیده است.
نسل کاملاً جدید با زیرساخت مبتنی بر سیستم دیفرانسیل عقب… خب بیایید
با یکدیگر پیش نمایشی از نسل بعدی این خودرو داشته باشیم.

خطوط آشنا

از آنجایی که اکسپلورر فروش بالایی داشته بنابراین فورد در بحث طراحی خیلی شتاب زده
و رادیکال عمل نکرده است. در واقع شما با اولین نگاه به این خودرو شاید نسل جدید
اکسپلورر را یک فیس لیفت ماژور بدانید اما این گونه نیست.

نسل جدید اکسپلورر طراحی کلی روان تری خواهد داشت که مشابه لینکلن آویاتور است.
شباهت های دو خودرو به همین جا ختم نمی شود زیرا استایل بخش جلویی نیز ترکیبی
از فورد اِج و کانسپت اکسپلورر آمریکا ۲۰۰۸ خواهد بود.

چراغ های LED اکسپلورر جدید حالت افقی داشته و جلوپنجره آبشاری نیز زیر آن نصب شده است. بخش پایینی سپر از ورودی های مشابه با رنجروور سود برده است. در پروفایل جانبی نیز شاهد ستون C قوی، سقف شناور، فریم های نازک تر شیشه و… خواهیم بود.

طراحی فورد اکسپلورر جدید

پلتفرم جدید با طراحی دیفرانسیل عقب

یکی از بزرگ ترین تغییرات نسل جدید این شاسی بلند استفاده از معماری دیفرانسیل عقب CD۶ با پیشرانه ای طولی است. این پلتفرم که در لینکلن آویاتور و حتی نسل بعدی موستانگ هم بکار می رود ابعاد بزرگ تری داشته و باعث می شود اکسپلورر جدید ظاهر بهتری داشته باشد. طبیعتاً این پلتفرم می تواند از سیستم چهار چرخ محرک هم پشتیبانی کند.

به این ترتیب اکسپلورر جدید خودرویی ایمن تر و هیجان انگیزتر در مقایسه با نسل فعلی خواهد بود.

قدرت زیادتر

به لطف جزئیات جدیدی که از قوای محرکه اکسپلورر پلیس اینترسپتور منتشر شده، ما بهتر می توانیم از قوای محرکه نسل جدید اکسپلورر آگاهی پیدا کنیم.این خودرو از پیشرانه های ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبریدی و ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست سود خواهد برد و با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. پیشرانه ۳ لیتری توربو در نسخه اکسپلورر ST حضور خواهد داشت و قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری خواهد داشت.

باما و خودروتک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فورد اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..