تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیاز جهانی به بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ۳ بیماری عفونی

سلامت نیوز:"صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا" اعلام کرد که برای تسریع مقابله با این سه بیماری‌ حداقل به ۱۴ میلیارد دلار بودجه نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «پیتر ساندز» مدیر صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا با اشاره به ضرورت افزایش بودجه برای مقابله با این بیماری‌ها گفت: این پول می‌تواند به حفظ زندگی ۱۶ میلیون نفر کمک کرده و نرخ مرگ و میر ناشی از آن‌ را به نصف کاهش دهد.

همچنین این افزایش بودجه می‌تواند به بهبود سیستم سلامت کشورهای فقیر که از تجهیزات کافی برای مقابله با شیوع این بیماری‌ها برخوردار نیستند، کمک کند.

صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا متشکل از دولت‌ها، جوامع مدنی و بخش خصوصی است که حدود چهار میلیارد دلار در سال برای مقابله با بیماری‌های عفونی سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان به کاهش یک سومی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا منجر شده‌ است.

به گزارش رویترز، با این حال شیوع این بیماری‌ها همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۶ میلیون نفر بر اثر سل از جمله ۳۰۰ هزار مبتلا به ویروس HIV فوت کرده‌اند که در گروه ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جهان به حساب می‌آید. همچنین هر سال حدود ۵۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنان از نوزادان و کودکان آفریقای سیاه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیاز جهانی به بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای مقابله با ۳ بیماری عفونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..