تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمار، تریبونی برای رویکرد‌های انقلابی/ جشنواره‌ای که به سفارش مردم برگزار شد

عمار، تریبونی برای رویکرد‌های انقلابی/ جشنواره‌ای که به سفارش مردم برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به پایان رسید و برگزیدگان این دوره معرفی و تقدیر شدند. با توجه به اینکه نزدیک به یک دهه از برگزاری جشنواره می‌گذرد برای ارزیابی این جشنواره به سراغ چند فیلمساز رفتیم تا نظراتشان را درباره عملکرد این رویداد فرهنگی هنری جویا شویم.

حاجتمند: عمار باید در دل مردم باشد

هادی حاجتمند کارگردان سینما با بیان اینکه امسال ایده جدیدی در جشنواره عمار دیدم،گفت:سوژه‌ها را مردم به فیلمسازان می‌دادند تا ساخته شود که به نظرم با این کار اتفاق خوبی برای جشنواره عمار رقم خورد.

وی افزود: من عمار را موضوعی نمی‌شناسم و بزرگترین اشتباه این است که به فیلمسازان اجازه ورود برای داوری و انتخاب فیلم‌های موضوعی بدهند چرا که  عمار باید در دل مردم باشد و کار آوانگاردی انجام دهد.

حاجتمند ادامه داد: به نظرم عمار باید خیلی وسیع و گسترده باشد، چون ساده‌ترین تحلیل این است که بگوییم فیلم‌هایی با ساختار انقلابی در این جشنواره نمایش داده می‌شود که با این رویکرد می توان به آسانی به آن ضربه زد، ولی وقتی می‌گوییم مردم و هر آن چیزی که برای مردم می‌سازند؛ جریان به کلی فرق خواهد کرد.

این کارگردان با بیان اینکه به نظر من عمار جریان است نه جشنواره، بیان کرد: سال گذشته در بخش فیلمنامه داور بودم و گفتم عمار را مانند اسکار ببینیم و در طول سال از فیلمسازان دعوت کنیم.

وی بیان کرد: درخواست دارم که همه‌ ما فیلمسازان را بادکنکی نبینید؛ اینکه در اختتامیه عمار بگویند سیمرغ نمی‌خواهند، اما فانوس را می‌خواهند، خنده‌دار است. فجر، مال ما است. سیمرغ را امثال حاتمی‌کیا‌ها باید بگیرند. نگران این هستم که فیلمسازان در عمار فانوس بگیرند، اما در ادامه راه، بی‌سواد و خراب شوند.

ملاقلی پور: عمار به تنهایی نمی‌تواند فیلمسازان را متعهد تربیت کند

علی ملاقلی پور در خصوص رویکرد جشنواره عمار بیان کرد: عمار هر چقدر بتواند در بخش‌های وسیع تر فیلم بپذیرد و نگاه‌های وسیع‌تری را در حوزه رسالتی خود بازتاب دهد، به طبع خروجی بهتری خواهد داشت و تعداد فیلمسازان بیشتری را برای حضور در جشنواره ترغیب می‌کند.

وی افزود: عمار در سال‌های گذشته توانسته جای خود را بیشتر بین جوان‌ ها پیدا کند و به نظرم نظم جشنواره رو به بهبود است.

ملاقلی پور بیان کرد: جشنواره عمار صرفا به تنهایی نمی‌تواند فیلمسازان را متعهد تربیت کند یا فیلمسازی که دل در گرو اسلام و ارزش‌های والای یک ایرانی دارد، را جذب خود کند اما حتما می‌تواند برای جوان‌ ها انگیزه باشد.

این کارگردان ادامه داد: ادامه دادن راه فیلمسازان متعهد دهه‌های قبل توسط فیلمسازان متعهد این سال‌ها بستگی به شرایط دارد. بچه‌هایی که به عرصه فیلمسازی متعهدانه نسبت به انقلاب و اسلام وارد می شوند باید بدانند که فیلمشان درخصوص حق و باطل باید حرفی برای گفتن داشته باشد یعنی فیلمی بسازند که از حق دفاع کند چرا که  فیلم خنثی یا بی طرف و منفی و تخریبی در عمار جایی ندارد و باید بدانند به هر حال نسبت به نگاه مصلحانه و حق طلبانه و خیرخواهانه‌ای که در آثارشان اعمال می‌کنند عده‌ای موضع می گیرند.

ملاقلی پور تصریح کرد: بدیهی است کسی که در زمینه حق و باطل فیلمسازی می‌کند باید آماده باشد یعنی اگر فیلمی بسازیم و نظرات مثبت و منفی در مورد آن وجود نداشته باشد؛ باید شک کنیم البته باید سعی کنیم اول خودمان را خارج از سینما و در حوزه اندیشه حق و باطل  بشناسیم بعد بتوانیم فیلمی بسازیم که این مفهوم را به خوبی بازتاب دهد.

وی بیان کرد: عمار از جشنواره‌هایی است که به طور قطع بیشتر برای جوان‌ها انگیزه است به خصوص برای جذب حداکثری بچه‌های مستعد شهرستان که البته قبلا هم این کار را کرده است.

ملاقلی پور در خصوص نمایش‌های عمار در مکان‌های مختلف گفت: این موضوع یک اتفاق ویژه است، چون فیلم را برای قشر، طبقه و یا نگاه خاصی نمی‌خواهیم. فیلم و هنر برای هنر نیست بلکه هنر و فیلم در خدمت ایجاد تعهد بین مردم است و هرچقدر تبلیغات بیشتری شود بازتاب‌های بیشتری و بهتری دارد چرا که تبلیغات حلقه گمشده سینمای ماست.

وی بیان کرد: عمار، فیلم‌ها را به بدنه مردم می‌برد و از آنها نظر می‌ خواهد و با فیلمسازان جوان و دغدغه‌مند آشنا می‌کند که اتفاق مثبتی است.

ذاکری: عاشق کارم هستم

سمیه ذاکری که با مستند «خشاب‌های خالی» در جشنواره مردمی عمار حضور داشت، بیان کرد: دوست داشتم سطح کار‌های جشنواره ارتقا داشته باشد چرا که نباید سطح هر فیلمی که درباره شهید و یا هر موضوع ارزشی و مذهبی ساخته می‌شود، پایین باشد. باید کاری کنیم فیلم عامه پسند باشد تا هر قشری آن را ببینند.

این کارگردان در خصوص سختی کار برای کارگردان زن گفت: شاید کار سخت باشد اما چون من عاشق کارم هستم، مشکلی ندارم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمار، تریبونی برای رویکرد‌های انقلابی/ جشنواره‌ای که به سفارش مردم برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..