تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی خدمات سالن زیبایی

بررسی خدمات سالن زیبایی

آرایش در لغت به معنی افزودن و در عبارت به معنی استفاده از لوازمی مخصوص برای زیبایی چهره گفته می‌شود. آرایش بیشتر برای خانم‌ها و پیرایش برای آقایان به‌کار می‌رود. خدمات آرایش که برای زیبایی صورت و یا مو انجام می‌شود در سالن‌هایی زیبایی ارائه می‌گردند. سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه با بهره‌گیری از آرایشگرانی با تجربه خدمات آرایشی، بهداشتی و چهره‌آرایی را انجام می‌دهند. آرایشگر به فردی می‌گویند که توانایی و مهارت لازم برای انجام خدمات آرایشی را دارد.

نحوه ورود به شغل آرایشگری

برای وارد شدن به حرفه آرایشگری به مدرک تخصصی دانشگاهی نیازی نیست. داوطلبان باید در موسسات آموزشی آرایشگری دوره‌ها تخصصی را طی کنند تا بتوانند مهارت‌های لازم برای انجام خدمات آرایشی را به‌دست آورند. همچنین پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از داوطلبان آزمون اخذ می‌شود تا به آن‌ها مدرک رسمی برای شروع فعالیت را اعطا کنند. هر چند هر شاخه‌ای از خدمات آرایشی دوره‌ای مخصوصی را دارد که آرایشگر بهتر است برای افزایش توانایی خود در آن‌‌ها شرکت کند؛ اما برای آغاز شغل آرایشگری تنها مدرک رسمی آرایشگری صادر شده از سازمان فنی و حرفه‌ای لازم است.

وظایف آرایشگر در سالن‌ زیبایی

هر چند وظایف آرایشگرها با توجه به مسئولیت و سمتی که در سالن زیبایی دارند؛ متفاوت است؛ اما به‌طور کلی آرایشگر وظیفه خوش‌آمدگویی به مشتریان، رعایت نکات بهداشتی، استفاده از لوازم مرغوب، ارائه مشاوره قبل از انجام خدمات زیبایی به مشتریان و  برآورده‌سازی نیازهای مشتریان را بر عهده دارد.  از طرفی آرایشگر ارشد یا همان مدیریت سالن زیبایی باید خدمات دیگر آرایشگران را کنترل کرده و از مشتریان درباره رضایت آن‌ها درباره نحوه خدمات پرس‌وجو کند.

خدمات آرایشی سالن‌های زیبایی

هر سالن زیبایی با توجه به موقعیت، شرایط، امکانات و تعرفه‌ای که دریافت می‌کند؛ خدمات متفاوت و متنوعی را ارائه می‌کنند اما به‌طور کلی خدمات تمامی سالن‌های زیبایی عبارتند از:

کوپ و کوتاهی

اصلاح و کوتاهی مو که با توجه به فرم صورت و با استفاده از وسایل آرایشی مانند قیچی و تیغ انجام می‌شود. کوتاهی مو مدل‌های مختلفی دارد و بسیاری از سالن‌های زیبایی خدمات کوتاهی مو را مطابق با ژورنال‌های اروپایی و جدید انجام می‌‎دهند. همچنین کوتاهی مو به دو روش خیس و خشک انجام می‌گیرد. در کوتاهی مو ابتدا موها را خیس با اسپری آب خیس کرده و سپس کوتاه می‌کنند؛ در حالی که در در کوتاهی موهای خشک ابتدا موها را براشینگ کرده و سپس کوتاه می‌کنند. براشینگ باعث می‌شود موها حالتی زیبا، براق و جذاب داشته باشند. از طرفی ممکن است کوتاهی مو تعرفه‌های متفاوتی داشته باشدد در بسیاری از سالن‌های زیبایی، آرایشگرانی که کم تجربه هستند خدمات کوتاهی مو را انجام داده؛ اما تعرفه کم‌تری نسبت کوپ کاران حرفه‌ای دریافت می‌کنند که تماما با رضایت مشتریان انجام می‌شود.

اصلاح صورت

بند انداختن و پاکسازی پوست از خدماتی است که برای از بین بردن موهای زائد صورت انجام می‌شود. فرآیند اصلاح صورت نیز با استفاده از وکس و یا کرم‌های مو بر انجام می‌گیرد. از طرفی امروزه وکس صورت با شمع یکی دیگر از روش‌های اصلاح صورت است که طرفداران زیادی دارد. در این روش موها از ریشه خارج شده و معمولا پوست حساسیت نشان نمی‌دهد.

بررسی خدمات سالن زیبایی

اصلاح ابرو

طراحی و اصلاح ابرو یکی از خدمات آرایشی است که در تمام سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. اصلاح ابرو با استفاده از ابزارهایی مانند موچین و تیغ انجام می‌شود. همچنین بسیاری از سالن‌های زیبایی علاوه بر اصلاح ابرو خدمات هاشور ابرو، میکروپیگمنتیشن، میکروبلدینگ و تاتو ابرو را نیز انجام می‌دهند که این خدمات با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و جزء روش‌های موقتی ترمیم و طراحی مو شناخته می‌شوند.

خدمات مراقبتی سالن‌های زیبایی

بعضی از سالن‌های زیبایی علاوه بر آرایش عروس خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست را نیز انجام می‌دهند. خدمات مراقبتی برای کاهش چین و چروک پوست، از بردن جوش‌های پوستی و افزایش زیبایی پوست انجام می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاکسازی، لایه‌برداری، جوانسازی، لیفت صورت، لیزر، تزریق ژل، سابسیژن و آبریژن اشاره کرد.

لیزرموهای زائد

سالن‌های زیبایی کمی وجود دارند که خدمات بهداشتی و پزشکی لیزر موهای زائد را ارائه می‌دهند. این سالن‌های زیبایی زیر نظر کلینیک پوست و مو و زیبایی تخصصی کار می‌کنند و تمام خدمات لیزر موهای زائد در آن‌ها توسط متخصص انجام می‌شود. انجام خدمات لیزر موهای زائد باعث می‌شود تا سالن‌های زیبایی از مشتریان بیشتری برخوردار شوند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است. /پایان رپورتاژ آگهی/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی خدمات سالن زیبایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..