تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی توجهی یک سوم خانواده های ورامین به سلامت چشم کودکان

بیش از یک سوم از خانواده های ورامینی دارای کودکان 3 تا6 سال به سلامت بینایی کودکان خود بی تفاوت هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رییس اداره بهزیستی ورامین در حاشیه اجرای طرح سنجش و غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال درمصاحبه اختصاصی با ما از بی توجهی حدود 6 هزار خانواده درزمینه پیشگیری از اختلالات بینایی فرزندان شان انتقاد کرد و گفت: طبق آمار آخرین سرشماری در سال 95 بیش ز 18 هزار خانواده دراین شهرستان دارای کودکان سه تا شش ساله هستند که از این تعداد حدود 12 هزار و 800 خانواده در طرح غربالگری بینایی شرکت کردند.
اعظم هراتی با تاکید براجرای شعار پیشگیری بهتر از درمان است افزود: خانواده هایی که فرزندان خود را برای سنجش بینایی به پایگاه های ثابت وسیار اداره بهزیستی می آورند از ابتلای آنان به بیماریهای احتمالی چشم پیشگیری می کنند.
وی اظهارداشت: خانواده ها می توانند با همراه داشتن شناسنامه کودکان به مراکز سنجش بینایی مراجعه کنند و چشم کودکان خود را از نظر تنبلی چشم مورد ارزیابی قرار دهند.
به گفته وی چشمان برخی کودکان باآنکه از نظر ظاهری سالم به نظر می رسند اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند که تشخیص این بیماری تنها با معاینه چشم میسر است.
وی با بیان اینکه در سه سال اول زندگی، هر عاملی که باعث اشکال دید در یک یا هر دو چشم کودک شود، رشد و تکامل دستگاه بینایی را متوقف می سازد تصریح کرد :این عامل در نتیجه باعث کاهش میزان بینایی کودک می شود و اگر این عارضه پیش از پنج سالگی درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد بینایی کامل به دست می آید.
هراتی گفت: هرچه زمان درمان چشم تنبل به تاخیر افتد احتمال کسب بینایی کامل کمتر می شود به طوری که پس از هفت تا 10 سالگی، درمان هیچ تاثیری در بینایی نخواهد داشت.
به گفته وی در ورامین سال گذشته 12 هزار و 752 کودک در مراکز و پایگاه ها مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و 199 کودک مشکوک به بیماری شناسایی و به بینایی سنج معرفی شدند.
هراتی افزود: براساس بررسی ها یک هزار و 23 نفر از این افراد دارای بیماری چشمی و 96 نفر مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و مراحل درمان آنها زیر نظر پزشک متخصص انجام شد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی توجهی یک سوم خانواده های ورامین به سلامت چشم کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..