تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير رژيم غذايي حاوي فيبر در کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي کشنده

تاثير رژيم غذايي حاوي فيبر در کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي کشنده

خبرگزاري آريا – رژيم غذايي با ميزان فيبر خوراکي بالا، خطر مرگ ناشي از سرطان، سکته مغزي و بيماري قلبي را حدود يک سوم کاهش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، نتايج يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد: بيشتر مردم جهان، به ميزان کافي فيبر خوراکي دريافت نمي‌کنند. اين درحاليست که رژيم‌هاي غذايي سرشار از اين ماده مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌ هاي کشنده جلوگيري کند.
محققان در بازبيني نتايج مطالعات و آزمايشاتي که در مدت ۴۰ سال گذشته انجام گرفته، دريافتند: مصرف حداقل ۲۵ تا ۲۹ گرم فيبر خوراکي در طول روز با کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدي ابتلا به سرطان‌هاي کشنده، سکته مغزي و بيماري قلبي همراه است. هرچند، در سراسر جهان اکثر افراد روزانه کمتر از ۲۰ گرم فيبر مصرف مي‌کنند.
در انگليس پزشکان به افراد توصيه مي کنند که روزانه ۳۰ گرم فيبر خوراکي مصرف داشته باشند، اما تنها ۹ درصد آن را رعايت مي‌کنند. در آمريکا نيز نرخ مصرف فيبر خوراکي پايين‌تر است و بزرگسالان به طور ميانگين حدود ۱۵ گرم فيبر در طول روز مصرف مي‌کنند.
کارشناسان بر اين باورند: به ازاي هر هشت گرم افزايش مصرف فيبر خوراکي، مجموع مرگ و مير ناشي از بيماري‌ عروق کرونر قلب، ديابت نوع دو و سرطان روده حدود پنج تا ۲۷ درصد کاهش پيدا مي‌کند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اينديپندنت، همچنين محققان اظهار داشتند مصرف فيبر خوراکي، سلامت فرد را با خطر روبرو نمي‌کند. هرچند، نتايج برخي از مطالعات حاکي از آن است که زياده‌روي در مصرف اين ترکيب خوراکي براي افراد مبتلا به کمبود آهن، مناسب نيست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير رژيم غذايي حاوي فيبر در کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي کشنده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..