تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهبه‌های واتیکان در راه المپیک ۲۰۲۰

راهبه های واتیکان در راه المپیک ۲۰۲۰به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورونیوز، دیگر حضور یک داروساز، استاد و شاید راهبه‌هایی که از واتیکان به ورزشگاه‌های المپیک می‌روند جنبه شوخی ندارد چرا که این اتفاق هدفی است تازه از طرف واتیکان، که قرار است با راه اندازی یک تیم مستقل و رسمی در المپیک ۲۰۲۰ بزودی اجرا شود.

رشته ورزشی دوومیدانی واتیکان در حال حاضر ۶۰ ورزشکار رسمی دارد که برخی از آن‌ها شامل: نگهبان سوئیسی، کشیش ها، راهبه ها، و یک استاد ۶۲ ساله ایی است که در کتابخانه آپوستلیک واتیکان کار می‌کند.

با توافق کمیته ملی المپیک کشور ایتالیا این تیم به اتحادیه ورزش‌های ایتالیا پیوست و قصد دارد در انجمن بین المللی دوومیدانی حضور داشته باشد. تیم مقدس با پرچمش می‌تواند به المپیک ۲۰۲۰ برود.

خوزه سانچز، رئیس گروه و مدیر بخش ورزشی واتیکان در این باره گفت: رویایی که ما اغلب داشتیم، دیدن پرچم مقدس واتیکان در میان نمایندگان کشور‌های مختلف در مراسم افتتاح بازی‌های المپیک است.

او در ادامه گفت: واتیکان در حال حاضر به دنبال شرکت در مسابقاتی است که دارای ارزش‌های فرهنگی یا نمادین بالا است. مانند انجام بازی‌هایی به سبک مدیترانه‌ای با کشور‌های اروپایی که جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر دارند.

همبستگی و فرهنگ سازی هدف اصلی واتیکان

میشل، داروساز واتیکان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هدف اول این تیم " ارتقای فرهنگ و اجرای پیام همبستگی علیه نژادپرستی و انواع خشونت علیه بشریت" است.

در سال‌های اخیر تیم‌های غیر رسمی زیادی در قالب رشته‌های ورزشی فوتبال و کریکت که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، با هدف برقراری روابط صمیمانه و همبستگی بهتر بین کشور‌ها به رقابت پرداخته اند.

با اینکه ورزشکاران واتیکانی مدالی در المپیک ۲۰۲۰ دریافت نمی‌کنند، اما حضورشان به اندازه کافی لذت بخش و جالب توجه است. اولین مسابقه رسمی این ورزشکاران در بخش دوچرخه سواری به مسافت ۱۰ کیلومتر است که در شهر رم ایتالیا به تاریخ ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود.

یشتربخوانید:

تلاش یوونتوس برای بازگرداندن پوگبا/ دیبالا در مسیر خروج از تورین

تیم منتخب سال ۲۰۱۸ فوتبال جهان معرفی شد

باند تبانی در ورزش حرفه‌ای منهدم شد

انتهای پیام/

آخرین اخبار از بازی‌های المپیک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهبه‌های واتیکان در راه المپیک ۲۰۲۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..