تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دهه شصتی‌هایی که مرام شهید آوینی آن‌ها را عاشق و دلبسته انقلاب اسلامی کرد

دهه شصتی‌هایی که شهید آوینی آن‌ها را عاشق و دلبسته انقلاب اسلامی کرد! به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرمای سوزان روزهای سرد و بی‌روح زمستان سال ۱۳۵۷ را گرمای دست‌ها و قلب‌های مردمی به بهاری دل‌انگیز و فرح بخش پیوند زد که یکدل و یکصدا برای آزادی سرزمین خویش قدم برداشتند.

مردمی که شانه به شانه یکدیگر داغ جوانان پرپر شده مدافع وطن به دست ماموران و عوامل مزدور شاهنشاهی را در آن روزها بر دوش کشیدند و تا طلوع سپیده‌دمان پیروزی سوره والفجر را با هم زمزمه کردند و یخبندان خفقان آزادی و آزادگی را با نفس‌های گرم شهیدان از سر گذراندند.

آن روزها نه از صفحات شخصی فعلان انقلابی در فضای مجازی خبری بود و نه هیچ شبکه اجتماعی وجود داشت تا اخبار ظلم و ستم رژیم منحوس پهلوی و به تاراج بردن دار و ندار مردم بی‌پناه را به اطلاع دیگران برساند.

چشم‌ها دوربین‌های ثبت حوادث خونین خیابان‌های لبریز از خفقان حکومت نظامی بود و قلب‌ها همچون قلمی رسا، ماجرای به شهادت رسیدن انقلابی‌های فداکار را جاودانه می‌کردند.
ظلم خاندان پهلوی فراگیر شده بود و همه مردم در سراسر نقاط ایران عزیز، تحت فشار و سلطه آن وطن فروشان خائن، کمرشان شکسته بود و دل را به وعده‌های صادق پیر جماران حضرت امام خمینی "ره" خوش کرده بودند.

جوانان و نوجوانان بسیاری مسئولیت چاپ و انتشار و همچنین توزیع اعلامیه‌های حضرت امام خمینی "ره" را داوطلبانه پذیرفته بودند و هر اعلامیه در آن روزگا، حکم هزاران توئیت و پیام ویژه شبکه‌های اجتماعی در این روزها را دارا بود.

دهه شصتی‌هایی که شهید آوینی آن‌ها را عاشق و دلبسته انقلاب اسلامی کرد!

افزایش دشمنی دشمنان با انقلاب، به مفهوم تحقق آرمان‌های نظام اسلامی است

چهل سالگی انقلاب اسلامی را می‌توان به معنای پایان بلوغ و رسیدن به کمال اهداف مطلوب این رویداد بزرگ قرن نامگذاری کرد و خوشبختانه طی این ۴۰ سال شاهد پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

مرتضی اسدی فعال فرهنگی و سیاسی فضای مجازی و مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا با اهداف مقدس، ارزشمند و والایی شکل گرفت و به دور از شعارهای متعارفی که همه ما آن‌ها را شنیده‌ایم‌ انقلاب اسلامی برنامه‌‌ای مطابق با آموزه‌های دینی دارد و در سیر این برنامه به سمت اهداف تعریف شده بنیانگذار کبیر انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره) در جریان است.

وی در ادامه تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی را می‌توان به معنای پایان بلوغ و رسیدن به کمال اهداف مطلوب این رویداد بزرگ قرن نامگذاری کرد و خوشبختانه طی این ۴۰ سال شاهد پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

این فعال سیاسی و فرهنگی اضافه کرد: افزون شدن دشمنی قدرت‌های سلطه طلب و مستکبر جهان با اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین نقشه‌های بی‌شماری که به زعم خود برای نابودی انقلاب اسلامی می‌کشند، گواه تحقق اهداف والای انقلاب است و موضع گیری خصمانه آن‌ها در امور مختلفی که مرتبط با ایران اسلامی و مردم ایران است، نشان دهنده این مطلب مهم است که مردم مومن و انقلابی راه را درست به پیش می‌روند.

اسدی تاکید کرد: دشمن همه توان خود را طی این سال‌ها برای دشمنی با مردم ایران که برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با جان و دل ایستادگی کرده‌اند به کار گرفته است و از طریق راه‌اندازی جریان نفوذ به ویژه در میان مسئولان اهداف شوم خود را دنبال می‌کند و با وجود غفلت عده معدودی از آن‌ها، به لطف خون پاک شهدا و همراهی و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون ناکام مانده است.

وی اظهار کرد: ابزار پرقدرت نفوذ دشمنان را این روزها فضای مجازی ‌و دامنه گسترده فعالیت آن‌ها در فضای مجازی و علیه اهداف انقلاب اسلامی و برخلاف این اهداف ارزشمند و گرانقدر شامل می‌شود.

این فعال فرهنگی و سیاسی فضای مجازی یادآور شد: رفتار طاغوتی و استبدادی که در برخی از موارد اندک از افراد به ویژه از طرف مسئولان کشور در رده‌های مختلف مسئولیتی سر می‌زند و گاهی در پازل نفوذ دشمن ایفای نقش می‌کنند، همان الگو و سرمشق دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است که با ظاهری بزک کرده و موجه، در صدد پایه‌ریز و دنبال کردن اهداف خود هستند و برای تحقق این امر خود را به مسئولان بیشتر نزدیک می‌کنند.

اسدی همچنین افزود: در حال حاضر فضای مجازی و بستری که شبکه‌های اجتماعی برای کاربران خود فراهم کرده‌اند، به عنوان یک رسانه جهانی قدرتمند به شمار آمده و تاثیر فراوانی در زندگی و طرز نگاه سایر افراد به انقلاب اسلامی برجا می‌گذارند و از این رو فعالان انقلابی که در فضای مجازی فعالیت دارند، باید همه توان خود را برای تولید محتوی مناسب و معتبر و همچنین انتشار صحیح و مستند ارزش‌های انقلاب به کار بگیرند.

وی در ادامه گفت: قدرت فضای مجازی و انتشار پیام‌ها و پست‌های مختلفی که در قالب و محتوای پیام‌های انقلابی صحیح و مستند در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، برابر با قدرت اعلامیه‌هایی است که در زمستان سال ۱۳۵۷ توسط انقلابیون آن زمان دست به دست می‌شد و رسانه‌ای برای انتشار اخبار داغ انقلاب در آن روزها به شمار می‌رفتند.

این فعال سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: من شاهد اتفاقات سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نبوده‌ام و درست ۳ سال پس از این اتفاق بزرگ، یعنی در سال دوم جنگ تحمیلی رژیم بعث پا به دنیا گذاشته‌ام اما لمس و درک آن روزهای پرخاطره و اضطراب و تطبیق با خاطراتی که از سال‌های جنگ تحمیلی در ذهن دارم، مرا به حال و هوای آن روزها پیوند داده است.

اسدی تاکید کرد: پیش از پایان جنگ تحمیلی و درست در عنفوان سال‌های ابتدایی انقلاب، کودکی امثال من و دیگر کودکان، با کودکی انقلاب همزمان شده بود و در همان روزهای پر تنش و اضطراب اما شیرین قد کشیدیم و هم اکنون به چهل سالگی انقلاب رسیده‌ایم و شاهد بالندگی بیش از پیش مردم این سرزمین هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب که مردم کشور در تنگنای جنگ تحمیلی قرار گرفتند، با جان و دل از نهال نو رسته انقلاب اسلامی مراقبت کردند و با همدلی و همراهی یکدیگر از طوفان سهمگین جنگ عبور کردند و دشمنان نظام را با تدابیر روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیشروی و دست درازی به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی متوقف کردند.

این فعال سیاسی و فرهنگی در فضای مجازی تاکید کرد: مشکلات کوچک و بزرگی که امروزه در جامعه وجود دارد، هرگز مردم انقلابی ‌و مومن کشور ما را از تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی متوقف نمی‌کند و همواره به صراحت با دشمنی و کینه دشمنان مقابله و مبارزه می‌کنند.

دهه شصتی‌هایی که شهید آوینی آن‌ها را عاشق و دلبسته انقلاب اسلامی کرد!

ثبات انقلاب اسلامی به همدلی مردم و پاکدستی مسئولان احتیاج دارد

اسدی فعالیت در فضای مجازی را یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با جریان‌های انحرافی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: فعالان در فضای مجازی باید فعالیت در این سنگر ارزشمند کنونی را با جدیت و درایت بیشتری مدیریت کرده و کار خود را ادامه بدهند.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی برای شکوفایی هر چه بیشتر و تحقق عدالت حقیقی که از اهداف اصلی آن بوده است، به همدلی و همراهی مردم مثل روزهای جنگ تحمیلی نیاز دارد و پاکدستی و صداقت مسئولان در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، از جمله مهمترین ابزارهای مورد نیاز رسیدن به تعالی و پیشرفت محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی و فرهنگی در فضای مجازی از جمله خاطرات شیرین‌ترین خاطرات نخستین سال‌های زندگی خود را که با نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی همراه بوده است را مربوط به فعالیت سید شهیدان اهل قلم یعنی سید مرتضی آوینی کارگردان فیلم مستند در حوزه ایثار و شهادت و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی می‌داند و شیوه و روش این شهید والا مقام در تهیه کارهای انقلابی را یکی از مهمترین علل دلبستگی خود به انقلاب اسلامی و علاقه‌مندی‌اش به دنبال کردن مستندات با موضوعات شهادت و انقلابی بر‌می‌شمرد.

وی گفت: در حال حاضر در سعی‌ام بر این است که فعالیتی مدیریت شده در فضای مجازی داشته باشم و به طور متوسط روزانه ۲ ساعت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارم و البته بخشی از این زمان صرف مطالعه برای فعالیتی صحیح، مستند و اثر بخش می‌شود.

اسدی همچنین افزود: پر کردن و تحویل قلک‌هایی که مدیر مدرسه در سن ۷ سالگی برای کمک به جبهه‌ها به من و دیگر هم کلاسی‌هایم داده بود، یکی دیگر از خاطرات شیرین من در دوره دبستان یعنی درست در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب است و فراموش نمی‌کنم که چگونه هم‌کلاسی‌هایم و همچنین مردم دست در دست هم برای رساندن کمک بیشتر به رزمندگان در جبهه‌های جنگ تلاش می‌کردند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز برای اعتلای هر چه بیشتر خود به تربیت جوانانی بصیر و انقلابی نیاز دارد و این جوانان باید به سلاح بصیرت و تقوا مجهز شد و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی طی جریانی واحد و مدیریت شده می‌تواند به تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر فضای مجازی را فضایی برای زدن در دهان دشمنان معرفی کرد و این موضوع می‌تواند راهبردی روشن برای ادامه فعالیت فعالان مجازی در جهت تحقق اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی و نقش بر آب شدن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی باشد.

گزارش از فرزانه فراهانی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دهه شصتی‌هایی که مرام شهید آوینی آن‌ها را عاشق و دلبسته انقلاب اسلامی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..