تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریشه تمام مشکلات اقتصادی ما فرهنگی است/ نشست مشترک مرزبانان جمهوری آذربایجان و ایران نماد صلح و دوستی بود

ساعت: 17:09 منتشر شده در مورخ: 1397/10/21 شناسه خبر: 1447801

امام جمعه اردبیل گفت: از همین جا فرصت را غنیمت می دانم و به دولت محترم اعلام می کنم ریشه تمام مشکلات اقتصادی ما فرهنگی است، بسیار جای تاسف است که در بودجه ریزی امسال، فرهنگ ما در اولویت اول قرار نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل  با بیان اینکه  اقدام هیات دولت که در اسرع وقت سد بزرگ عمارت را دوباره به استان اردبیل برگرداند جای قدردانی دارد. افزود: در این مشکل بحث ما با دولت بود نه با استاندار، ایشان با نامه نگاری خواستار اصلاح شده و به وظیفه خود عمل کرده بود و ما هم از ایشان حمایت کرده و هم راضی هستیم و به خاطر اقدامات شایسته حق بزرگی بر ذمه استان دارند.

وی بیان کرد: از تمام اقشار، اشخاص و احزاب بویژه از اهالی تبریز که در این زمینه از استان حمایت کردند تشکر می کنم، این اقدام اهالی تبریز جز آقایی نام دیگری ندارد، تبریز آقاست و آقا خواهد ماند، تبریز برادر بزرگ ماست و همیشه برادر بزرگ ما خواهد ماند، تبریز افتخار تمام آذری های جهان است و همیشه افتخار آذری ها خواهد ماند، آنها مخصوصا استاندار آذربایجان شرقی قبل از ما به دولت تذکر دادند که در تقسیم بندی اشتباه شده و سد عمارت مال ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اقدام مسئولان درشروع واگذاری پنج هزار هکتار از 27 هزار هکتار واگذار شده کشت و صنعت مغان به عشایرمنطقه گفت: این واگذاری باید بدون تاخیر صورت گیرد، مسئولان از این سنخ واگذاری هیچ واهمه ای نداشته باشند و سخت گیری هم نکنند چون هرچه می دهند در اختیار صاحبان اصلی قرار می گیرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: حجم واگذاری باید بیشتر از پنج هزار هکتار باشد چون عشایر دارای قوی ترین و قدیمی ترین اسناد مالکیت هستند، آنها توانایی اخذ وکیل و پیگیری حقوقی و قضایی را ندارند اما سند، سند است و قدیمی بودن آن خدشه و صدمه به اصل نمی زند.

وی بیان کرد: عشایر نسل به نسل بر سر همین خاک جانفشانی ها کرده اند، در جنگ ایران و روس بهای سنگین پرداخت کرده و حماسه ها آفریده اند، آنها در جنگ تحمیلی سخاوتمندانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در تمام تولیدات خود شریک کردند و مهم تر اینکه تا حال هیچ گروه معاندی را به جمع خود راه نداده و کاملا ولایی و وطن دوست مانده اند.

او اظهار داشت: قشلاقات عشایر واقع در محدوده کشت و صنعت سالهاست که عملا زندانی شده اند به آنها نه آب داده می شود، نه گاز و نه اجازه احداث، ملک، ملک خودشان است، اکنون که دولت محترم در صدد واگذاری است، این محدودیت ها باید در اسرع وقت برداشته شوند.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به ارتحال حضرت آیت الله سید حاتمی نماینده سابق مردئم استان در مجلس خبرگان گفت: از اهالی استان که در تشییع و مجلس ترحیم ایشان سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که روحانیت جایگاه ویژه در قلوب ملت دارد و آوار عظیم تبلیغات دشمنان نتوانسته ملت ما را از روحانیت جدا کند تشکر و قدرانی می کنم .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روز پرستار گفت: در میان اقشار برای بعضی از آنها، روز تعیین کرده اند؛ مثل روز معلم و روز پرستار. همه اینها بخاطر قدسیت این مسئولیت هاست. دین ما توجه بسیار ویژه به بعضی از موضوع ها دارد که از جمله آنها رسیدگی و عنایت به بیمار است.

آیت الله عاملی اضافه کرد: یک اشتباه بزرگ ما این است که خیال می کنیم پرستاری فقط در بیمارستان است، تمام آن ثواب های عظیم علاوه بر پرستاران رسمی شامل کسانی می شود که در منزل از پدران و مادران پیر و از کارافتاده پرستاری می کنند و غیرت و عطوفت آنها اجازه نمی دهد پدران و مادران خود را به خانه سالمندان بفرستند.

وی افزود: کسی که به آن ثواب های عظیم بی اعتنایی می کند و والدین خود را به خانه سالمندان می فرستد، او نه دین را فهمیده و نه از انسانیت بویی برده است.

او افزود: از همین جا فرصت را غنیمت می دانم و به دولت محترم اعلام می کنم ریشه تمام مشکلات اقتصادی ما فرهنگی است، بسیار جای تاسف است که در بودجه ریزی امسال، فرهنگ ما در اولویت اول قرار نگرفته است. فرهنگ فاخر به منزله ریل گذاری برای حرکت قطار توسعه و پیشرفت است.

آیت الله گفت: ما آرزوی استان بدون خانه ی سالمندان داریم و این آرزو برای استان اردبیل عیب، غیر ممکن و دور از دسترس نیست چون استان ما، استان بسیار عطفی است.

امام جمعه بیل سوار : نشست مشترک مرزبانان جمهوری آذربایجان و ایران نماد صلح ودوستی بود

به گزارش سبلان‌ما، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و با اشاره به روز پرستار و زحمات این قشر خدوم تصریح کرد: ۲۳دی و ۵ جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم ، عالمه غیر معلمه و بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری(س) است.

وی بیان کرد: حضرت زینب در تاریخ اسلام درخشش خاصی کرد ، ایشان توانست برای همیشه در قلب مومنین و عاشقان اسلام و اهل بیت، جایگاه ویژه ای را برای خودش، باز کند،حضرت زینب شخصیت بسیار والا و محبوبی است که می تواند الگوی جوانان باشد و سیره ایشان بهترین شیوه زندگی صحیح و کامل انسانی است.

حجت الاسلام جدائی ادامه داد: از آن جهت که حضرت زینب(س) پرستار امام زمان اش، حضرت امام سجاد(ع) بود لذا روز ولادت حضرت را روز پرستار نامیده اند .روز پرستار را به همه پرستاران خدوم، زحمت کش، دلسوز و فداکار تبریک عرض می کنم . پرستاری شغلی است که بوی خوش انسانی و معنویت از آن استشمام می شود‌.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به پیامدهای نماز در جامعه به عنوان یکی از مهم ترین راه های رسیدن به تقوای ممتاز و ایمانی استوار اظهار کرد: تقوا، دوری از گناهان و حرکت در مسیر خودسازی و پاک سازی درون است.

وی افزود: ثمره تقوا، طراوت روح و خودشناسی است و ثمره خودشناسی هم خدا شناسی و معرفت الله است. نماز به عنوان یکی از مهمترین راه های رسیدن به تقوای ممتاز و ارتباط عاشقانه با خالق کاینات، پرچم عبادات و سرود آزادگی است.

حجت الاسلام جدائی گفت: نماز در بین احکام الهی، از رفیع ترین جایگاه برخوردار است و در قرآن به هیچ عبادتی قرآن اطلاق نشده جز نماز " ان قرآن الفجر کان مشهودا " ؛پیامبر اکرم(ص) می فرماید: نماز نور چشم من ‌است هم‌چنان که محبوب یک آدم گرسنه فقط غذاست یا معشوق یک آدم‌ تشنه فقط آب است، محبوب من هم‌ نماز است.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به حضور سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور در بیله سوار، عنوان کرد: سردار رضایی به همراه سرداران دیگر و فرماندهان ارشد استان های مرزی دو روز پیش در بیله سوار حضور داشتند، دیداری که بنده با این برادران عزیز داشتم، بسیار مفرح و امید آفرین بود؛ همچنین با فرماندهان ارشد مرزبانی کل کشور جمهوری آذربایجان دیداری شیرین و به یاد ماندنی داشتیم، محور تمام سخنان و نشست ها بر گسترش روابط ، صمیمیت و دوستی بود و دقیقا به همین خاطر ، طرف آذربایجانی به سردار رضایی اسبی را هدیه دادند که نماد صلح و دوستی است، خبر خوب و خوشی که در این دیدار شنیدم، اجرای مراسم مشترک تحویل سال ۹۸ بین ایرانی ها و آذری ها بود.

وی گفت: مقامات آمریکایی و مکزیکی وقتی می نشینند بحث شان بر سر اختلافات و دیوار کشی است، لیکن دنیا بداند مردم ایران و آذربایجان یک قلب در دو جسم هستند، ریشه آذری های ایران و آذربایجان یکی است، این پیوند مستحکم بین ملت ها را هیچ کس نمی تواند منکر شود، مقامات ایران و آذربایجان بحث شان مراسم مشترک عید نوروز بین دو کشور است، از مرزبانی محترم بابت این حرکت زیبا تقدیر و تشکر می کنم.‌

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با اشاره به سالروز فرار شاه جنایت کار در سال ۱۳۵۷ خاطر نشان کرد: ۲۶ دی سالروز فرار شاه است که یک روز تاریخی برای ملت ایران بود چرا که مردم‌ توانستند طاغوت زمانه را بعد از ۵۴ سال حکومت سراسر ظلم ، مجبور به فرار کنند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریشه تمام مشکلات اقتصادی ما فرهنگی است/ نشست مشترک مرزبانان جمهوری آذربایجان و ایران نماد صلح و دوستی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..