تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متناسب نبودن تعرفه آزمایشگاهی با تورم کشور/ مطالبات آزمایشگاه‌ها با تاخیر پرداخت می‌شود

کرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

متناسب نبودن تعرفه آزمایشگاه ها با تورم کشور/ پرداخت مطالبات آزمایشگاه ها با تاخیر چندین ماههفرید کرمی نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های کشور با مشکل جدی اقتصادی مواجه هستند تا جای که محدودیت مالی برخی از مراکز آزمایشگاهی را به تعطیل کشانده است.

وی ادامه داد: کشور ایران از نظر پزشکی و آزمایشگاهی به سطحی قابل قبول و پیشرفتی چشمگیر رسیده است و امروزه آزمایشگاه‌های تخصصی در همه شهرستان‌های کشور به مردم خدمات خوبی را ارائه می‌دهند اما متاسفانه مشکلات اقتصادی مانع از ادامه حیات مراکز آزمایشگاهی شده است.

کرمی تاکید کرد: تعرفه آزمایشگاه‌های کشور متناسب با هزینه و تورم عمومی جامعه نیست و مشکلات مالی گریبانگیر مراکز آزمایشگاهی شده است.

وی اضافه کرد: مراکز آزمایشگاهی مطالباتشان را از بیمه‌ها با تاخیر چندین ماهه دریافت می‌کنند و همین مسئله باعث نبود سرمایه و کاهش نقدینگی مراکز بوده است،‌در این بین آزمایشگاه‌ها نیز هزینه‌هایشان افزایش پیدا کرده است.

لزوم نگاه جدی به آزمایشگاه‌ها

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران بیان کرد: اگر ما بخواهیم سطح کیفی خدمات آزمایشگاهی را ارتقا دهیم باید به این مراکز نگاهی جدی‌ داشته باشیم تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت گفت:‌ طرح تحول نظام سلامت با این دیدگاه آغاز به کار کرد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توان ارائه خدمات بهداشتی درمانی به تمام مردم را دارند و به نظرم طرح تحول مبتنی بر بخش دولتی است و همین مسئله باعث نادیده گرفت جایگاه بخش خصوصی می‌شود، در واقع طرح تحول نظام سلامت زمانی کلید خورد که تمام ابعاد طرح دیده نشده بود، جایگاه بخش خصوصی در این طرح دیده نشده است.

دیده نشدن مراکز آزمایشگاهی در بخش خصوصی

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران ادامه داد: به دلیل دیده نشدن بخش خصوصی بیماران برای انجام آزمایشات تنها به مراکز دولتی هدایت شده‌اند و این مسئله باعث ضرر و زیان به مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی شده است.

وی ادامه داد: بخش دولتی در هنگام اجرای طرح تحول نظام سلامت به دلیل آنکه جهت پذیرش بیماران محدود بودند نتوانسته خدمات خوب و کاملی را به مردم ارائه دهند و به همین خاطر بیمار و بخش خصوصی نفعی نبرده است.

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: ایران در اکثر قسمت‌های اصلی در حوزه تشخیص آزمایشگاهی مانند سایر کشورها از پیشرفت خوبی برخوردار است و تنها در بخشی از تشخیص‌های خاص نیازمند تجهیزات خاصی هستیم.

کرمی یادآوری کرد: در برخی اوقات هزینه انجام یک آزمایشی و خرید دستگاه به قدری بالاست که ارسال این آزمایش به خارج از کشور مقرون به صرفه‌تر است.

وی افزود: اگر تمهیداتی پیش‌بینی شود تا تجهیزات و دستگاه‌ها با قیمت ارزان‌تر به دست متخصصان آزمایشگاهی برسد از نظر علمی در این زمینه خودکفا هستیم و می‌توانیم همه آزمایش‌های تشخیصی را در داخل کشورمان انجام دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متناسب نبودن تعرفه آزمایشگاهی با تورم کشور/ مطالبات آزمایشگاه‌ها با تاخیر پرداخت می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..