تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مصوبات تا احصا برنامه 100 روزه

ساعت: 15:07 منتشر شده در مورخ: 1397/10/21 شناسه خبر: 1447772

در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار مطرح شد

در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار موضوعاتی از جمله بی‌تفاوتی مسئولان نسبت مصوبات، دفع غیربهداشتی زباله و دستور فوری برای تشکیل ستاد راهیان نور مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار پنجشنبه شب با حضور ولی الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی نصیری فرماندار، معاونان، بخشداران و مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ولی الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: ما در شرایط بسیار سخت اقتصادی امنیتی و جنگ روانی هستیم و این سه موضوع در دستور کار دشمنان جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در جنگ روانی دشمن به‌کارگیری می‌شود و همین امر عامل پیروزی در دفاع مقدس بود از بین بردن روحیه شهادت طلبی و رزم است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در تقویت روحیه رزم و شهادت طلبی این است که یادواره شهدا و راهیان نور باید با جدیت دنبال شود که می تواند در مقابل توطئه های دشمن بسیار تاثیرگذار باشد.

نانواکناری با اشاره به اینکه دشمنان در زمینه های مختلف از منابع مالی بیشری برخوردار هستند گفت: اعتماد مردم به مسئولین و روحیه رزم و شهادت طلبی در جمهوری اسلامی موجب شد تا کشوری نتواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد.

وی بر لزوم تکریم مردم توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: بی اعتمادی مردم به مسئولین بسیار خطرناک است و مسئولان همیشه باید در پی تکریم ارباب رجوع باشند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در فریدونکنار وجود دارد کم کاری نسبت به پیگیری مصوبات جلسات یا دستورهای ابلاغی است که جا دارد از رئیس اداره بیمه سلامت تشکر کنیم چراکه پیگیر امورات هستند و همچنین از برخی مسئولان نسبت به بی تفاوتی این موضوع گلایه داریم.

نانواکناری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایه اقتصادی شهرستان کشاورزی است باید اقداماتی صورت گیرد تا مشکلات اساسی مردم در این زمینه برطرف شود.

وی تصریح کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته باید در سه سال آینده تمامی آب بندان‌های شهرستان فریدونکنار لایروبی شود چراکه این امر از موثرترین راه تامین کمبود آب کشاورزان است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس ادامه داد: در حالی که اهدای زمین و کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر سال گذشته انجام گرفت اما هنوز اتفاق خاصی برای راه اندازی ساختمان آن انجام نگرفته که باید پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

نانواکناری یکی دیگر از محورهای اقتصادی فریدونکنار را صنعت توریسم دانست و بیان کرد: در ساخت هتل‌ها و مهمانسراها تحولی خوبی صورت گرفت اما باید ظرفیت مهمانسراها برای جذب بیشتر گردشگر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال 98 تمامی پروژه‌های نیمه کاره درنظر گرفته شد که بیمارستان شهیدبصیر، فاضلاب شهری و انتقال آب شرب از جمله این موارد است که در جدول بودجه لحاظ شد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس یادآور شد: در جلسه بعدی مصوبات باید قرائت شود تا ببینیم وضعیت مسئولان ادارات فریدونکنار به چه صورت است.

دستور فوری برای تشکیل ستاد راهیان نور
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: در آستانه 24 دی سالروز تولد سردار شهید حاج حسین بصیر که به نام روز فریدونکنار ثبت شده است قرار داریم که آموزش و پرورش و دستگاه های مربوطه باید برنامه های خوبی را برای این روز درنظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی فریدونکنار با وجود رئیس جدید متحول شده و امیدواریم در اداره ورزش و جوانان هم این تحول را شاهد باشیم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: ایجاد کارخانه روغن سبوس برنج در اولویت است و استفاده از کاه برای تبدیل به کاغذ باید در دستور کار قرار گیرد.

نصیری ادامه داد: تعیین حریم زیست محیط دامگاه باید مشخص شود چراکه این امر موجب موانع زیادی در ساخت و ساز در بخش دهفری شده است. 

وی با دستور فوری به معاون سیاسی برای تشکیل جلسه ستاد راهیان نور گفت: راهیان نور یک حرکت ملی است و همه دستگاه ها در برگزاری این مراسم سهم دارند چراکه دارای رویکرد فرهنگی است.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: احصا برنامه 100 روزه و ارائه به استانداری باید هر چه سریعتر انجام شود و این برنامه قرار نیست دارای مالی باشد فقط به دنبال خلاقیت است.

نصیری ادامه داد: برخی از مسئولان ادارات در مصاحبه ها، موفقیت‌های به دست آمده را مرهون تلاش خود و مدیر استانی منعکس می کنند که این امر پسندیده نیست چراکه باید نقش فرمانداری، نماینده مجلس و شورای برنامه ریزی در موفقیت‌ها لحاظ شود.

وی با اشاره به در آستانه بودن دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: چهل عددی است که دارای قداست است و نشان دهنده پختگی است و مسئولان ادارات باید فعالیت های خود را در زمینه بنر، نمایشگاه و مصاحبه به اطلاع مردم برسانند.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: آمادگی برای سفرهای نوروزی باید جدی گرفته شود که شهرداری، شورای شهر، بخشداری ها و میراث فرهنگی، گردشگری بخشداری ها باید این امر را دنبال کنند .

نصیری با قدردانی از اقدامات امنیتی و انتظامی اخیر عنوان داشت: کشف سه کیلو و نیم هروئین، نیم کیلو تریاک و 200 لیتر مشروب از اقدامات خوب نیروهای امنیتی و انتظامی بود.

وی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع بسیار با اهمیت است که مسئولان دستگاه ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر بودجه در دست ادارات نیست با زبان گویا با مردم حرف بزنند.

تاکید بر تنوع بخشی در کشاورزی
محمد هادی زاده مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره از ابتدای سال 97 تاکنون اظهار کرد: سطح زیر کشت در فریدونکنار 6 هزار و22 هکتار با بهره برداری 5 هزار و 300 نفر است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و ترویج یکی از زیربناهای مهم در جهاد کشاورزی و دیگر بخش ها می تواند باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری پنج سایت بهره‌وری آب، تعیین لاین‌های مقاوم به شوری، بذرگیری از ارقام بومی محلی و انعقاد تفاهم‌نامه همیارکشاورز در هفت از اقداماتی بوده که در بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: برگزاری 364 دوره مهارتی با بیش از 9 هزار و 481 نفر شرکت کننده، ایجاد صندوق های خرد زنان روستایی در 8 روستا با 14 صندوق و حدود 400 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در خانوارهای روستایی و همکاری با شبکه بهداشت برای تولید محصولات سالم در روستاها از جمله اقدامات دیگر جهادکشاورزی فریدونکنار بوده است.

هادی‌زاده بر لزوم تنوع بخشی در کشاورزی تاکید کرد و گفت: متاسفانه پایه اقتصادی فریدونکنار فقط کشت برنج است که لازم است با تنوع بخشی در کشت ها مانند پرورش گل و گیاه زینتی از تک محصولی بودن خارج شویم و به دنبال توسعه اقتصادی باشیم. 

وی یادآور شد: 130 هکتار مرکبات در فریدونکنار وجود دارد و اگر هر کشاورز در خانه خود چند درخت مرکبات داشته باشد می تواند در تنظیم بازار شهرستان موثر باشد.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار افزود: در سال زراعی 96-97 به میزان 2 هزار و 899 تن نهاده‌های زراعی توزیع شد و در سال جاری هم تاکنون 2 هزار و 759 تن توزیع شد.

هادی‌زاده ادامه داد: در زمینه توزیع سوخت 2 میلیون و 664 هزار لیتر از انواع سوخت به کشاورزان تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: در توزیع اعتبارات شهرستانی 17و نیم میلیارد تومان اعتبار به فریدونکنار تزریق شد که از این مبلغ 16 میلیارد تومان برای تسهیلات مختلف بین کشاورزان توزیع شد، 150 میلیون تومان از محل تملک و مابقی برای تجهیز و نوسازی اراضی هزینه شد. 

هادی‌زاده با اشاره به تعیین تکلیف چاه های شهرستان، خاطرنشان کرد: سه هزار و 276 حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد 629 پرونده تشکیل و 69 پروانه برای چاه های کشاورزی صادر شد.
 
 
دفع غیربهداشتی زباله و وجود سگ های ولگرد از مهمترین چالش های بهداشتی فریدونکنار

عبدالله محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: دو پایگاه درمانی 115، یک بیمارستان، یک مرکز جامع سلامت شهری، سه مرکز جامع سلامت روستایی، دو پایگاه بهداشتی و 17 خانه بهداشت از مراکز بهداشتی و سلامت در فریدونکنار است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح گسترش مصوبات سال 95 اگر دو خانه بهداشت حسین آباد و زاهدکلا تاسیس شود فریدونکنار از نظر خانه بهداشت به خودکفایی می‌رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: تشکیل مجمع خیرین سلامت یکی از اقداماتی بوده که می تواند در زمینه بهداشت و سلامت مردم شهرستان بسیار موثر باشد و هم اکنون هم بالغ بر 70 میلیون تومان در صندوق این مجمع اعتبار موجود است.

محمدی با بیان اینکه سه مشکل اساسی بهداشتی در فریدونکنار وجود دارد، یادآور شد: دفع غیربهداشتی زباله در معابر و خیابان‌ها، دفع غیربهداشتی زباله در سطح شهرستان و وجود سگ‌های ولگرد از جمله چالش هایی است باید دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را برای برطرف شدن آنها انجام دهند.

پیش بینی 193 میلیون تومان اعتبار برای اعزام زائران فریدونکناری به راهیان نور
عبدالله جعفرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه در سه ماه چهارم سال قرار داریم موضوع راهیان نور باید جدی گرفته شود چراکه اگر از هم اکنون برنامه ریزی نشود احتمال دارد در اجرا دچار مشکل شویم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جلسه ای که در سال 96 برای راهیان نور گرفته شد به تصویب رسید که ادارات و نهادهای شهرستان مبلغ 52 میلیون و 300 هزار تومان را برای راهیان نور تخصیص دهند اما مبلغ 24 میلیون و 500 هزار تومان تحقق پیدا کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار تصریح کرد: در سال 97 بنابر سهمیه تعریف شده 480 نفر باید از فریدونکنار به اردوی راهیان نور اعزام شوند که یک دستگاه اتوبوس در تابستان اعزام شدند و مابقی که 440 نفر هستند از 15 اسفند 97 اعزام می شوند.

جعفرزاده گفت: برای سال 97 طبق پیش بینی 193 میلیون اعتبار نیاز است که امیدواریم نگاه مسئولان ادارات به برنامه راهیان نور کشوری باشد و فرماندار و دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای این امر انجام دهند.

وی تاکید کرد: راهیان نور نباید به عنوان یک فوق برنامه در دستگاه ها دیده شود بلکه باید به عنوان یک برنامه اصلی گنجانده شود چراکه تاثیر بسیار زیاد فرهنگی و معنوی در سطح جامعه دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مصوبات تا احصا برنامه 100 روزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..