تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال منافقین به عراق، فتنه جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی است/ تهدیدات دولتمردان آمریکا همانند قول هایشان هیچ اعتباری ندارد/قناعت از نشانه های جامعه تکامل یافته ایمانی است

ساعت: 15:26 منتشر شده در مورخ: 1397/10/21 شناسه خبر: 1447788

ائمه جمعه خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ها با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری بر بی اعتبار بودن تهدیدات و قول های آمریکااشاره کرده و بر لزوم قناعت و دوری از اشرافی گری در زندگی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک حجت الاسلام  ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه امروز نگرانی جبهه استکبار، متلاشی شدن تمدن غرب توسط تفکر اسلام است و به همین دلیل، هر روز دست به فتنه جدیدی می زند، به دولت مردان ایران و عراق هشدار داد: فتنه جدید آمریکا انتقال منافقین از سراسر جهان به عراق است ، تا دوباره در همسایگی ایران لانه نفاق و نفوذ ایجاد کند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در زندگی دنیا زمینه های فراوانی برای لغزش وجود دارد، گفت: همه ما باید سعی کنیم اعمال را برای رضای خدا انجام دهیم و در کارهایی که انجام می دهیم، دچار عجب و خودشیفتگی نشویم.

وی با اشاره به آیه 46 سوره سبا، خاطرنشان کرد: این آیه یکی از پرکاربردترین آیاتی است که امام راحل(ره) در اعلامیه های خود در دوران نهضت اسلامی به مردم ایران، به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه با رویکرد موعظه و پند با مردم سخن گفته است، خاطر نشان کرد اولین مفهومی که از این آیه دریافت می شود، این است که همه اعمال بندگان، باید رنگ خدایی داشته باشد و قیام و حرکاتشان را با آهنگ برای خدا تنظیم کنند.

وی ادامه داد: مفهوم بعدی این آیه این است که انسان ها باید برای کار فردی و گروهی ارزش قائل بشوند، و کار گروهی را بر کار فردی مقدم بدانند.

امام جمعه بجنورد، گفت: بخش پایانی این آیه به فکر کردن در کارها و برنامه ریزی و آینده نگری مردم اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه از این آیه می توان نتیجه گرفت اگر چهار عنصر اخلاص، وحدت، رهبری واحد و برنامه ریزی کنار یکدیگر قرار بگیرند، تنیجه خواهد داد، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما یک موعظه الهی بود که مردم شنیدند و نتیجه گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اخلاص روز افزون امام خمینی (ره) در همه امور، اظهار کرد: ذره ای هوا و هوس در امام راه نداشت چرا که هیچ چیز را برای خودش نمی خواست و مانند خلبانی بود که چتر نجات نداشت.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهوی در سال 56 در روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) توهین کرده بود، خاطرنشان کرد: مردم و طلبه های قم 10 روز پس از انتشار این مقاله توهین آمیز در 19 دی ماه علیه رژیم پهلوی قیام کردند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: با وجود اینکه مردم قم در این نظاهرات به خاک و خون کشیده شدند، اما رژیم منحوس پهلوی پول فشنگ های شلیک شده به طرف جوانان قمی را نیز از خانواده های داغدار این شهدا گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سال ۴۲ بذر انقلاب را پاشید و در ۱۹ دی ۵۶ جوانه زد، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی، معنوی و دینی بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نگرانی جبهه استکبار، متلاشی شدن تمدن غرب توسط تفکر اسلام است و برای جلوگیری از این نابودی، هر روز دست به فتنه جدیدی می زند، به دولت مردان ایران و عراق هشدار داد: فتنه جدید آمریکا انتقال منافقین از سراسر جهان به عراق است ، تا دوباره در همسایگی ایران لانه نفاق و نفوذ ایجاد کند.

حجت الاسلام یعقوبی در پایان با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و عرض تبرک به همه مردم بخصوص پرستاران، گفت: این بانوی بزرگوار با گذشت و ایثار خود برای امام حسن (ع) و امام حسین(ع)، نقش متمم و مکمل را داشت.

 

رواج رسومات غلط در عزا و عروسی نشانه دوری از قرآن است

به گزارش عصر اترک از اسفراین حجت الاسلام محمدیان، امام جمعه شهرستان اسفراین در خطبه های این هفته نماز جمعه  با اشاره به خصوصیات رهپویان قران و عترت گفت: یکی از خصوصیات افراد قرانی این است که لجوج و لجباز نیستند ، چرا که لجبازی باعث آبرو ریزی خود افراد می شود.

حجت الاسلام محمدیان دیگر خصوصیت افراد قرانی را حافظ رسومات قرانی دانست و گفت:  رواج رسومات غلط در مراسمات عروسی و عزا نشانه دوری از آموزه های قرآن عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به نقش حضرت زینب در واقعه کربلا تصریح کرد:  هنرنمایی حضرت زینب در کربلا بود که امروزه میبینیم سران عشایر عراق چگونه در اربعین از مردم استقبال می کنند و تنها کسی که مظلومیت امام حسین را به گوش همه رساند حضرت زینب بود.

حجت الاسلام محمدیان گفت: وجه اشتراک بین جنگ جمل و فرار شاه از ایران بریدن دست و پای شتر غرور است.

امام جمعه شهرستان با اشاره به سفر استاندار خراسان شمالی به اسفراین خاطر نشان کرد: در جلسه شورای اداری شهرستان یک مدیریت عالی و بدون نقص مشاهده کردیم چرا که استاندار حرفه ای ضعف های پنهان اداری و مدیریتی مسولین شهرستان را بیرون می کشیدند و به آنها تذکر می دادند.

 

قناعت از نشانه های جامعه تکامل یافته ایمانی است
 حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در خطبه های این هفته گفت: یکی از نشانه های جامعه تکامل یافته ایمانی قناعت کردن در زندگی و دوری از حرص و ولع است.

وی تاکید کرد: انسان کمال یافته مرض حرص را از وجود خود دور می سازد چراکه حریص همیشه فقیر است ولو اینکه مالک دنیا شود.

 امام جمعه شیروان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: سزاوار است مسوولین و مردم هشدارها و تذکرات رهبر بزرگوار را جدی بگیرند و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و استفاده از ظرفیت های مادی و انسانی و نیروی جوانان را اولویت کاری خود قرار دهند و فرصت نعمت خدمتگزاری به مردم را غنیمت شمارند و با پرهیز از اشرافی گری و اسراف در حفظ بیت المال بکوشند.

 امام جمعه شیروان با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) گفت: امروز باید فرهنگ زینبی را که عفاف و حجاب و ایثار و شجاعت و مقاومت و ولایتمداری و مبارزه جانانه با طاغوت است را سرلوحه سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را که خواستگاه حضرت زینب بوده است را با شکوه هر چه تمام تر برگزا  کنیم و توطئه دشمنان را که بی ثبات کردن ایران و مایوس کردن مردم و فاصله انداختن بین مردم و مسوولین می باشد را خنثی سازیم.

 امام جمعه شیروان بر حفظ ارکان انقلاب اسلامی و مقابله با شایعه پراکنی از سوی رسانه های بیگانه را خواستار شد.

 

تهدیدات دولتمردان آمریکا همانند قول هایشان هیچ اعتباری ندارد


 امام جمعه موقت بخش سنخواست گفت: افرادی درداخل کشورهستند که دلخوش به تعهد آمریکایی ها بوده و هستند . 

 حجت الاسلام خراشایی با بیان اینکه این افراد الان از تهدیدات آمریکایی ها  دم می زنند گفت : باید به این افراد گفت که تهدیدات آمریکا هیچ است .

وی افزود: تهدیدات دولتمردان آمریکا همانند قول هایشان هیچ اعتباری ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال منافقین به عراق، فتنه جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی است/ تهدیدات دولتمردان آمریکا همانند قول هایشان هیچ اعتباری ندارد/قناعت از نشانه های جامعه تکامل یافته ایمانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..