تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط خواب خوب و کاهش وزن

ارتباط خواب خوب و کاهش وزن

خبرگزاري آريا – محققان دريافتند خواب مي تواند به تقويت عادات غذايي سالم تر و در نتيجه حفظ وزن سالم کمک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، به گفته محققان دانشگاه کالج لندن کينگ، افراد مبتلا به بي خوابي که روند خواب شان بهتر شد تمايل کمتري به مصرف غذاهاي شيرين و حاوي قند پيدا کردند.
محققان تاکيد مي کند که لازم است خواب به عنوان يکي از فاکتورهاي سبک زندگي که مي تواند بر چاقي نقش داشته باشد، نگريسته شود.
محققان اين مطالعه به سرپرستي «وندي هال»، ۴۲ فردي که عادت به خوابيدن کمتر از هفت ساعت در شب داشتند را مورد بررسي قرار دادند.
نيمي از شرکت کنندگان تحت مشاوره ۴۵ دقيقه اي براي داشتن خواب بهتر قرار گرفتند. هدف اين مشاوره افزايش مدت خواب اين افراد به مدت يک ساعت و نيم در هر شب بود. نيم ديگر شرکت کنندگان هيچ مشاوره اي دريافت نکرده و در قالب گروه کنترل بودند.
تمامي شرکت کنندگان مجهز به سنسور حرکت براي رديابي ميزان خواب شبانه شرکت کنندگان و همچنين مدت زمان بيداري قبل خواب شان در رختخواب بودند. خواب و رژيم غذايي اين افراد به مدت يک هفته تحت کنترل بود.
نتايج نشان داد ۹ فرد از هر ۱۰ فرد دريافت کننده مشاوره، مدت زمان خواب شان در طول يک هفته، از ۵۲ دقيقه تا حدود يک ساعت و نيم افزايش يافته بود. اما هيچ تغيير قابل توجهي در الگوي خواب افراد گروه کنترل اتفاق نيفتاده بود.
محققان دريافتند افرادي که خواب شان بيشتر شده بود مصرف روزانه مواد قندي افزودني شان ۱۰ گرم کمتر شده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط خواب خوب و کاهش وزن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..