تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از توضیح آموزش و پرورش درباره ابهام چارت جدید سازمانی تا برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی

آموزش و پرورش در هفته گذشته اغلب با اخباری درباره چارت جدید سازمانی این وزارتخانه و برنامه ریزی برای توجه به دوره پیش دبستان و دبستان گذشت.

توضیح آموزش و پرورش درباره ابهام در چارت جدیدسازمانی

امیرعلی نعمت‌اللهی رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ وزارتخانه‌های معاونت بانوان ندارد و در آموزش و پرورش هم معاونتی به این نام نداریم، اما در ساختار جدید در حال بررسی جایگاهی برای توجه به بانوان هستیم تا این موضوع مبسوط تر و به صورت موثر و فارغ از عناوین به طور ماهیتی دنبال شود.

وی افزود: امروز در ساختار آموزش و پرورش در ادارات کل، سازمان‌ها و مراکز حضور بانوان چشمگیرتر خواهد شد و همواره منتظر فرصت هستیم تا در ساختار مدیریتی از بانوان استفاده کنیم.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره اظهارنظر‌هایی که مبنی بر حذف ادارات آموزش و پرورش در مناطق با جمعیت کمتر از ۵ هزار دانش آموز مطرح شده بود، اظهار کرد: در این مورد باید منتظر بمانیم لایحه بودجه بعد از کار کارشناسانه در دولت و مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.

وضعیت تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده/ جزئیات ۳ ساله شدن دوره کارشناسی

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان وضعیت بودجه دانشگاه فرهنگیان برای سال ۹۸ اظهار کرد: شرایط دولت و اقتصاد را درک می‌کنیم، اما با توجه به جمعیت تحت پوشش و جذب نیرو دانشجو معلم برای سال آینده بودجه مناسبی نداریم و حداقل باید ۵۰ درصد افزایش اعتبارات داشته باشیم.

وی درباره ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان گفت: این طرح به معنای کاهش ساعات درسی دانشجو معلمان نیست و از ظرفیت دوره‌های تابستانی استفاده می‌کنیم البته باید با وزارت علوم مکاتباتی داشته باشیم تا در دوره تابستان به جای اخذ ۶ واحد در هر نیمسال ۱۰ واحد درسی در نظر گرفته شود.

جزئیات برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی درباره دوره‌های توانمندسازی منابع انسانی اظهار کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های دارای اولویت آموزش و پرورش است و با توجه به نقش و تأثیر آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی در طول زندگی و دوره‌های تحصیلی بالاتر در زمینه‌های شناختی، عاطفی، اجتماعی و تربیت دینی سرمایه‌گذاری در دوران کودکی پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی درباره ضوابط و شرایط دوره‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی، گفت: بنابر بخشنامه هر دوره ممکن است پیش نیاز سایر دوره‌ها باشد بنابراین مهلت ثبت‌نام و شرکت در هر دوره مشخص می‌شود و برای فراگیران واجد شرایط که دوره‌های آموزشی را با موفقیت بگذرانند گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد و این گواهینامه‌ها صرفا برای مربی‌گری در دوره پیش دبستانی بوده و فاقد اعتبار استخدامی است.

خلاقیت پژوهش‌های دانشجومعلمان محدود به علوم تربیتی نیست

علی‌باقر طاهرنیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان وی با اشاره به اینکه مبنای دانشگاه فرهنگیان، علوم تربیتی است، گفت: اما در همین فضای تربیتی اساتید دروس دیگری چون شیمی، فیزیک، فلسفه و دیگر رشته‌ها در این دانشگاه برای ۱۶ رشته تحصیلی موجود به تدریس می‌پردازند.

طاهرنیا افزود: همواره از اقدامات خلاقانه همکاران و دانشجو معلمان حتی اگر در چارچوب فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان نباشد حمایت می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان به راه اندازی مراکز رشد دانشجو اشاره و اظهار کرد: برای راه اندازی این مجموعه به اعتبار خاصی نیاز نیست و باید به طور جدی برای آغاز به کار آن برنامه ریزی کنیم و حتی این مرکز می‌تواند با فعالیت خود اعتبار لازم را فراهم کند، همچنین توسعه ساختار دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

معادله‌ای چند مجهولی به نام رتبه بندی فرهنگیان

جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: مدت هاست درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان صحبت می‌شود و فرهنگیان منتظر اجرای آن هستند، اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده و این اعتبار در جدول ۲۱ آمده است که تامین اعتبار منوط به فروش ۱۵۰۰ بشکه نفت است و با توجه به شرایط تحریم‌ها تحقق این امر چندان مورد توجه نیست.

اجرای طرح کلاس بازی در هزار مدرسه کشور

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی گفت: به دنبال طرح‌های انجام شده وقتی ایده بازی مطرح شد از آن استقبال کردیم و وزیر کارگروهی تشکیل داد که با توجه به بستر‌های اجرایی این ایده عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در مدت زمان کوتاه پیش نویس طرح نوشته شد که بر این اساس از هر استان ۱۰۰ مدرسه و در ۱۰ استان این طرح اجرایی شود؛ در واقع کلاس بازی در مجموع امسال در ۱۰۰۰ مدرسه اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه از اسباب بازی‌های با ارزش تربیتی در این طرح استفاده می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح قرار نیست ساعتی اضافه یا حذف شود بلکه همان مفاهیم در قالب بازی دنبال می‌شود.

پرداخت دیه دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه غیردولتی زاهدان به کجا رسید؟

گودرز کریمی‌فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت بیمه حوادث و دیه دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه غیردولتی اسوه حسنه زاهدان اظهار کرد: بعد از وقوع این حادثه تاسف بار پرداخت دیه دانش آموزان فوت شده و تقبل هزینه‌های درمانی دانش آموزان مصدوم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به ازای هر نفر از دانش آموزان فوت شده این حادثه، علی الحساب ۱۲۲ میلیون تومان پرداخت شده است و منتظر پاسخ دستگاه قضایی هستیم تا هزینه دیه را مشخص کنیم و بعد از این حکم پرداخت مبالغ باقی مانده انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از توضیح آموزش و پرورش درباره ابهام چارت جدید سازمانی تا برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..