تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه عامل براي لذت بردن از کار

سه عامل براي لذت بردن از کار

خبرگزاري آريا –
لذت بردن از شغل
شادکاري با داشتن هدف و کار معنادار آغاز مي‌شود‎
فقدان سه چيز در محل کار و در ارتباط با شغل افراد موجب مي‌شود تا آنها احساس ناشادي و افسردگي کنند که اين سه عامل عبارتند از: هدف، اميد و دوستي.
واقعيت اين است که زندگي خيلي کوتاه‌تر از آن است که بخواهيم ساعات متمادي حضور در محل کارمان را با ناراحتي و بي حوصلگي سپري کنيم. با اين همه شايد احساس خيلي از شما در مورد شغلتان و محيط کارتان احساسي منفي و ناخوشايند باشد که هر روز دوست داريد زودتر ساعات کاري تان تمام شود و شما زودتر به خانه برگرديد و از بودن در محل کارتان خلاص شويد. اما مشکل کجاست که خيلي‌ها چنين احساسي در مورد شغل و محيط کارشان دارند و تاب و توان بودن در آنجا و لذت بردن از آن را ندارند؟ در پاسخ به اين سوال مهم بايد گفت که فقدان سه چيز در محل کار و در ارتباط با شغل افراد موجب مي‌شود تا آنها احساس ناشادي و افسردگي کنند که اين سه عامل عبارتند از: هدف، اميد و دوستي. در ادامه به اهميت اين سه عامل در زمينه شادکاري و لذت بردن از کار اشاره خواهد شد.
شادکاري با داشتن هدف و کار معنادار آغاز مي‌شود
همه ما به شدت نيازمند داشتن هدفي مشخص براي کاري هستيم که انجامش مي‌دهيم و بدون اين هدف و مقصود مشخص نخواهيم توانست از کاري که مي‌کنيم لذت ببريم. هدف از انجام يک کار جزو پايدارترين و موثرترين ابزارها براي برانگيخته شدن افراد در محل کارشان محسوب مي‌شود و عامل تسکين کارکناني است که با مشکلاتي همچون استرس‌هاي کاري، روساي کج خلق و تحمل ناپذير و موانع کاري دست به گريبان هستند. بر همين اساس هم هست که به افراد توصيه مي‌شود تا به‌طور پيوسته به دنبال يافتن هدف يا اهداف مشخصي براي کار کردن و حضور در شغلشان باشند تا به اين‌وسيله طعم شادکاري را به‌طور کامل بچشند.
لذت بردن از شغل
اميد به موفقيت و پيشرفت بر شادکاري و احساس رضايت در محل کار تاثيرگذار است‎
آن که اميد ندارد ناشاد است
اميد به موفقيت و پيشرفت نيز به مانند هدف داشتن بر شادکاري و احساس رضايت در محل کار تاثيرگذار است.اميد، خوش بيني و نگرش مثبت نسبت به آينده موجب مي‌شود تا افراد به‌رغم مشکلات و موانع به فرداهاي بهتر اميدوار باشند و سختي‌هاي امروز را راحت‌تر تحمل کنند. در واقع، اميد، موتور محرکه انرژي، خلاقيت و مقاومت است که انرژي‌هاي منفي و فشارهاي کاري را کنار مي‌زند و به کارکنان و مديران روحيه کار مضاعف مي‌دهد. متاسفانه بسياري از مديران به اشتباه فکر مي‌کنند که عواملي همچون فرهنگ سازماني و رسالت‌هاي کاري به تنهايي قادرند به همه افراد اميد ببخشند و آنها را نسبت به کاري که مي‌کنند علاقه‌مند نگه دارند حال آنکه تجربه نشان داده که نگرش‌ها و فرهنگ‌هاي سازماني عمدتا الهام بخش و محرک خود سازمان‌ها هستند و نه کل کارکنان شان و براي اميدبخشي و الهام دادن به کارکنان لازم است که براي هر فرد مشخص شود مسووليت‌ها و نقش آفريني او در محل کارش چگونه و تا چه حدي با نگرش ها، آرمان‌ها و اهداف شخصي و فردي او همخواني دارد و با ترکيب اين دو است که مي‌توان احساس مثبت و خوشايندي در کارکنان به وجود آورد.
چه ناشاد است کسي که دوستي در محل کارش ندارد
روابط دوستانه بين کارکنان از جمله مهم‌ترين عوامل انگيزه‌بخش و شادي آور در محل کار بوده که علاقه به کاري که افراد در حال انجامش هستند را نيز افزايش مي‌دهد. در واقع روابط دوستانه و صميمانه همکاران در تيم‌هاي کاري است که موفقيت جمعي و تيمي آنها را ميسر مي‌سازد.
تحقيقات روانشناسان ثابت کرده که وجود فرد يا افرادي در کنار ما در محل کار که وضعيت ما براي آنها اهميت دارد موجب قوت قلب و علاقه‌مندتر شدن به کاري مي‌شود که به آن اشتغال داريم. به همين دليل هم هست که يکي از ملاک‌هاي يک کار خوب داشتن همکاران و دوستاني خوب و صميمي است.
منبع : روزنامه دنياي اقتصاد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه عامل براي لذت بردن از کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..