تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ايروبيک سدي در مقابل آلزايمر

ايروبيک سدي در مقابل آلزايمر

خبرگزاري آريا – پژوهش‌ها نشان مي‌دهد ايروبيک و فعاليت بدني مي‌تواند به بهبود کارکردهاي مغز در پيري و جلوگيري از نقصان حافظه در بيماران آلزايمر کمک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، پژوهش‌هاي مختلفي در جهان تاييد مي‌کنند که تمرينات بدني نتايجي فوق‌العاده براي کساني دارد که آلزايمر بر کارکردهاي شناختي‌شان اثرگذار بوده است اما يک پژوهش تازه اميد را در ميليون‌ها بيمار آلزايمري زنده کرده است.
بر اساس اين پژوهش تمرينات بدني نه فقط به مبارزه با از دست دادن حافظه به دليل آلزايمر کمک مي‌کند بلکه شروع فرايند رايج‌ترين نوع زوال عقل در پيري را نيز به تاخير مي‌اندازد.
آلزايمر نوعي بيماري انحطاطي است که به فرسايش حافظه منجر مي‌شود و به تدريج کاربرد زبان، منطق و ديگر کارکردهاي ذهني را نيز مختل مي‌کند.
پژوهشگران دانشگاه ريو دو ژانيرو مي‌گويند که ميزان هورمون ايريسين که هنگام ورزش در بدن توليد مي‌شود و ميزان پيشرفت بيماري آلزايمر، کاملا مرتبط است. مغز کساني که آلزايمر دارند ميزان کمتري ايريسين دارد و در کساني که سطح ايريسين بدنشان با ورزش‌هاي بدني افزايش يافته توقف يا کاهش فرايند از دست رفتن حافظه مشاهده شده است.
به گفته پژوهشگران، اين هورمون مي‌تواند عاملي تازه در مقابله با شکست سيناپسي و نقصان حافظه باشد. پژوهش‌هاي پيش از اين نيز همچون اين پژوهش تازه تاييد مي‌کنند که فعاليت بدني مي‌تواند به جلوگيري از نقصان حافظه و بيماري‌هاي مغزي همچون آلزايمر کمک کند. پژوهشگراني از سراسر دنيا تاييد کرده‌اند که فعاليت بدني کمک شايان توجهي به بهبود کارکردهاي شناختي در کساني مي‌کند که از آلزايمر رنج مي‌برند و در پيري ضعيف‌ مي‌شوند.
سال گذشته يک پژوهش در دانشگاه کنکتيکات نشان داد از ميان کساني که در پيري در معرض يا دچار به آلزايمر بودند، آن‌هايي که فقط تمرينات ايروبيک را انجام مي‌داند سه برابر بهتر از کساني که ترکيبي از تمرينات ايروبيک و ورزش استقامتي را دنبال مي‌کردند، توان بهبود در تفکر و تصميم‌گيري را داشتند. همچنين مشخص شد تمرينات ايروبيک با شدت متوسط به مدت سه روز در هفته و هر بار ۴۵ دقيقه براي کارکردهاي شناختي شرکت‌کنندگان تاثيرات بهتري را به دنبال داشت.
دوچرخه‌سواري، دويدن و پياده‌روي از جمله نرمش‌هاي ساده‌اي هستند که مي‌توانند کارکردهاي شناختي را در پيري بهبود بخشند و جلوي آلزايمر را بگيرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ايروبيک سدي در مقابل آلزايمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..