تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیح آموزش و پرورش درباره ابهام در چارت جدیدسازمانی/ تعیین تکلیف مدیریت برخی معاونت‌ها

توضیحات آموزش و پرورش درباره ابهامات در چارت جدیدسازمانی/ تعیین تکلیف مدیریت برخی معاونت‌هاامیرعلی نعمت‌اللهی رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر و تحولات سازمانی این وزارتخانه اظهار کرد: چارت نهایی در حال بررسی و تدوین بوده و هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: ساختار سازمانی به وسیله کارشناسان مجرب، متخصص و با سابقه حوزه تعلیم و تربیت، سازمان اداری و استخدامی و با نظارت ویژه آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری- استخدامی که از مدیران باسابقه و خوش‌نام آموزش و پرورش هستند انجام می‌شود.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های ویژه وزیر آموزش و پرورش و اهتمام روزانه در موضوع ساختار سازمانی به منظور داشتن ساختاری بهره ور، متمایز و موثر کار‌ها دنبال می‌شود تا بتوانیم هرچه زودتر سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: از نظرات و نقد‌های سازنده هم قبل و بعد از ابلاغ چارت استقبال می‌کنیم و اگر لازم باشد اصلاحات لازم اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چارت جدید سازمانی ویژگی‌های خاصی دارد، اظهار کرد: برخی از این ویژگی‌ها نظیر تثبیت معاونت تربیت بدنی است؛ در وزارتخانه‌ها اجازه وجود بیش از ۵ معاونت نداریم، اما با اهتمام ویژه معاونت تربیت بدنی تثبیت شد تا از این بابت دغدغه‌ای ایجاد نشود و نشاط و شادی و امید در مدارس حاکم باشد.

بیشتر بخوانید: بی مهری به آموزش و پرورش در فضای مجازی/ تغییر و تحولات جدید در وزارتخانه طی چند روز آینده 

توضیح درباره توجه به نقش زنان در ساختار سازمانی

نعمت‌اللهی درباره وجود یا حذف ساختار ویژه امور زنان در آموزش و پرورش گفت: در شرایط فعلی هیچ وزارتخانه‌های معاونت بانوان ندارد و در آموزش و پرورش هم معاونتی به این نام نداریم، اما در ساختار جدید در حال بررسی جایگاهی برای توجه به بانوان هستیم تا این موضوع مبسوط تر و به صورت موثر و فارغ از عناوین به طور ماهیتی دنبال شود.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: به همکاران خودم در آموزش و پرورش و جامعه بانوان و دختران دانش آموز اطمینان می‌دهم که شرایط بهتر از گذشته و بیش از قبل به این قشر توجه عملیاتی دارد.

وی افزود: امروز در ساختار آموزش و پرورش در ادارات کل، سازمان‌ها و مراکز حضور بانوان چشمگیرتر خواهد شد و همواره منتظر فرصت هستیم تا در ساختار مدیریتی از بانوان استفاده کنیم.

تغییرات برخی مدیران آموزش و پرورش در هفته آینده

نعمت‌اللهی از معرفی معاون حقوقی و امور مجلس جدید طی هفته آینده خبر داد و گفت: علاوه بر مسئول این بخش رئیس سازمان پژوهش و برخی دیگر از مدیران آموزش و پرورش با انتصابات جدیدی روبرو می‌شوند همچنین برای تعیین تکلیف معاونت متوسطه طی هفته‌های آ‌تی اقداماتی در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: شفاف سازی در تحولات اخیر آموزش و پرورش/ ایراد به انتصابات وزیر دور از انصاف است 

اما و اگر‌های حذف ادارات آموزش و پرورش کم جمعیت

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره اظهارنظر‌هایی که مبنی بر حذف ادارات آموزش و پرورش در مناطق با جمعیت کمتر از ۵ هزار دانش آموز مطرح شده بود، اظهار کرد: در این مورد باید منتظر بمانیم لایحه بودجه بعد از کار کارشناسانه در دولت و مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در قانون مکلف هستیم تا منافع نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد و تصمیمات عالمانه با مشورت کارشناسان در این مورد انجام گرفته است بر همین اساس حذف یا ابقای این ادارات نیازمند بررسی بوده و قطعیتی در این مورد نداریم.

نعمت‌اللهی درباره موضوع رتبه بندی فرهنگیان و تعیین تکلیف و اظهاراتی مبنی بر نبود عزم دولت در اجرای این طرح گفت: همه باید صبر کنیم تا لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به طور کامل بررسی و در صحن ارزیابی شود و اینکه با وجود مضایق مالی کشور موضوع رتبه بندی برای اولین بار در بودجه پیش بینی شده است حاکی از عزم دولت و رئیس جمهور نسبت به اجرای این طرح است و دال بر اهتمام دولت نسبت به نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه پیشنهادی منبع موثقی برای اجرای طرح محسوب می‌شود یا خیر، گفت: درباره موضوعی که هنوز قانون نشده است نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم و در زمینه مسائل مالی و بودجه‌ای باید منتظر تدبیر مسئولان اجرایی باشیم و برای تحقق بودجه مورد نظر تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اصلاح ساختار باید در مدرسه شکل گیرد/ بیشترین بودجه‌ آموزش و پرورش به پرداخت حقوق تعلق دارد 

پاسخگوی نقد‌های منصفانه و ابهامات منتقدان هستیم

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نقد سازنده استقبال می‌کند، تصریح کرد: نقد‌های منصفانه که موجب هم افزایی و همراهی آموزش و پرورش می‌شوند ارزشمند می‌دانیم، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی مسائل غیرواقعی و جنجالی با اهداف نامشخص درباره آموزش و پرورش منتشر می‌شود که هیچ کمکی به نظام تعلیم و تربیت نخواهد کرد و موجب اخلال و ایجاد مانع در این نهاد می‌شود.

نعمت‌اللهی ادامه داد: البته از همه دلسوزان، منتقدان و فرهیختگان در آموزش و پرورش می‌خواهم در آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت برنامه‌ها و اقدامات مدیران نقد و راهکار ارائه دهند تا بتوانیم اصلاحات لازم را انجام دهیم.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تأکید کرد: به همه نقادان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت اطمینان می‌دهم آمادگی داریم در جلسات کارشناسانه و با حضور متخصصان و مدیران حوزه‌های مربوطه پاسخگوی ابهامات و اشکالات باشیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر آینده بهتری برای کشور بسازیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیح آموزش و پرورش درباره ابهام در چارت جدیدسازمانی/ تعیین تکلیف مدیریت برخی معاونت‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..