تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله خمینی: آخرین سنگ رژیم کودتای نظامی است / اگر مردم موفق شوند کمیته‌ای را به عنوان حکومت موقت تعیین می‌کنم

حضرت آیت الله العظمی خمینی در تاریخ ۲۰ دی ۵۷ و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار لوموند به بیان نکاتی پرداخت که می‌خوانید.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  20 دی 57- حضرت آیت الله العظمی خمینی در مصاحبه ای با روزنامه لوموند با اشاره به اینکه در صورت شکست بختیار کودتای نظامی یک امر ممکن است اعلام کرد پس از رفتن شاه مدعی ریاست جمهوری نخواهد بود و هیچ وظیفه حکومتی به عهده نخواهد گرفت. وی خاطر نشان کرد که مثل گذشته خود را به این بسنده می کند که راهنمای ملت باشد. حضرت آیت الله العظمی خمینی در این مصاحبه گفت به عنوان آخرین سنگی که رژیم علیه مردم پرتاب خواهد کرد یک کودتای نظامی در ایران احتمال دارد. وی افزود در صورت شکست بختیار کودتای نظامی یک امر ممکن است.

آیت الله خمینی: آخرین سنگ رژیم کودتای نظامی است / اگر مردم موفق شوند کمیته‌ای را به عنوان حکومت موقت تعیین می‌کنم

بیشتر بخوانید: ماجرای نامه سرگشاده حجازی به آیت‌الله خمینی (ره) چه بود؟

حضرت آیت الله العظمی خمینی در پاسخ به پرسش های خبرنگار لوموند اظهار داشت تا تشکیل یک جمهوری اسلامی مردم با چنین حکومتی خواهند جنگید. حضرت آیت الله خمینی گفت پس از رفتن شاه مدعی ریاست جمهوری نخواهد بود و هیچ وظیفه حکومتی به عهده نخواهد گرفت.

علت مخالفت امام با حکومت بختیار

رهبر شیعیان ایران ضمن بازگو کردن علت مخالفت خویش با حکومت تازه شاپور بختیار گفت مخالفت او دو دلیل دارد: اولا این حکومت برگزیده رژیم شاه است، ثانیا مجلس پایگاه مردمی نیست، آنها نمایندگانی ندارند که آزادانه انتخاب شده باشند تا حکومت بتواند درخواست رای اعتماد از آن کند. وی یادآور شد مردم قبلا اشتیاق خود را برای ایجاد جمهوری اسلامی ابراز کرده اند ولی اگر رفراندومی از نظر حقوقی ضروری باشد ما آن را رد نخواهیم کرد.

آیت الله خمینی گفت: کمیته ای از مومنان شامل علما که یا عضو کامل یا به عنوان ناظر خواهند بود تشکیل خواهد شد تا مجلس تازه ای تدارک ببینند. حضرت آیت الله العظمی خمینی خودداری خود را از قبول هر گونه نقش حکومتی تکرار کرد و گفت که مثل گذشته خود را راهبر و راهنمای مردم می داند. ایشان افزودند که اگر انقلاب به پیروزی برسد کمیته ای را تعیین خواهد کرد تا به عنوان یک حکومت موقت عمل کند و انتخابات یک مجلس ملی را ترتیب دهد.حضرت آیت الله گفت ما نامزدی را برای مقام رییس جمهوری پیشنهاد خواهیم کرد و او باید بعدا از طرف مردم تایید شود.

از حضرت آیت الله پرسیده شد یک رژیم مذهبی به چه نحوی با غیرمومنان رفتار خواهد کرد، آیت الله گفتند که ما خواهیم کوشید راه رستگاری را به این افراد نشان دهیم. اگر آن را نخواستند در زندگی روزمره شان آزاد خواهند بود تا جایی که توطئه های زیان آوری علیه مردم و کشور به وجود نیاورند...

منبع: روزنام فرهیختگان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله خمینی: آخرین سنگ رژیم کودتای نظامی است / اگر مردم موفق شوند کمیته‌ای را به عنوان حکومت موقت تعیین می‌کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..