تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فضای مجازی؛ جنگ تمام عیاری که باید جدی گرفته شود

ساعت: 09:44 منتشر شده در مورخ: 1397/10/20 شناسه خبر: 1447461

اکنون دشمن بیش از پیش به اهمیت این فضا پی برده است و سرمایه گذاری‌های کلانی را نیز در این زمینه انجام داده است تا در مسیر حرکت انقلاب و نظام سنگ اندازی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛شاید اگر به قرن‌های گذشته برگردیم به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که روزگاری فرا می‌رسد که جنگ از تنها حالت خود یعنی حالت سخت و حضوری خارج می‌شود و ابعاد آن گسترده تر می شود.


شاید برای نخستین بار مطبوعات و رسانه‌های صوتی و تصویری بودند که جنگ را از حالت تک بعدی خارج کردند و در واقع آن را به بیشتر عرصه‌ها کشاندند.

با گسترش عصر اینترنت و کامپیوتر و به دنبال آن رسانه‌های الکترونیکی و برخط ابعاد جنگ گسترده تر شد و در اصطلاح "جنگ نرم" بر "جنگ سخت" تقدم یافت.

پیشرفت بشریت توقف پذیر نیست و به تدریج در بستر اینترنت پدیده‌ی جدیدی به نام "فضای مجازی" متولد شد که بسیاری از معادلات گذشته را برهم زد و جنگ نیز همگام با فضای مجازی وارد عرصه جدیدی از مراحل خود شد و در نهایت جنگ نرم به فضای مجازی کشانده شد. اما این جنگ برخلاف سال‌های پیش از وجود فضای مجازی، گستردگی عمیقی در سطح جوامع پیدا کرد به طوری که در حال حاضر کم تر کسی را می‌توان یافت که با آن درگیر نباشد و هیچ ارتباطی با فضای مجازی نداشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال قدمت خود شاید بیش از هر کشور و نظام دیگر با انواع گوناگونی از جنگ‌ها و تهاجم‌ها درگیر بوده است، روزهای اول نظام که مصادف با جنگ تحمیلی شد و پس از آن نیز همچنان جنگ‌های تحریمی ادامه داشت و در کنار آن نیز شاهد "جنگ نرم" با پیشاهنگی رسانه‌های مختلف بودیم. آنچه عیان است این است که این جنگ بدون توقف ادامه دارد و هم اکنون نیز دشمن متوسل به یک ابزار نوین به نام "فضای مجازی" شده است تا با استفاده از آن شاید به اهداف شکست خورده خود برسد.

اکنون دشمن بیش از پیش به اهمیت این فضا پی برده است و سرمایه گذاری‌های کلانی را نیز در این زمینه انجام داده است تا در مسیر حرکت انقلاب و نظام سنگ اندازی کند.
بررسی مختصر کانال‌ها و صفحات مجازی که در پیام رسان‌های خارجی وجود دارند و علیه نظام و مردم فعالیت می‌کنند تکیه آنها بر دشمن را ثابت می‌کند و نشان دهنده این است که هم اکنون فضای مجازی به ابزار و بستر جنگی مناسبی برای دشمن تبدیل شده است که نباید از آن غفلت ورزید، اما سوالی که در این جا باید مطرح شود این است که چه باید کرد؟

جمهوری اسلامی ایران در چهل سال قدمت به هیچ وجه آغازگر جنگ سخت علیه کشوری نبوده است که این عدم تهاجم برگرفته از منطق اسلام است. تهاجم از نوع سخت به هیچ وجه در منطق اسلام با هر توجیهی هم که باشد، پذیرفته نیست، جنگ‌های پیامبر(ص) و همچنین امام علی(ع) در این مسیر چراغ راهنمای ما است. اما آن چیزی که مشخص است این است که عرصه جنگ نرم با جنگ سخت متفاوت تر است و در این عرصه که امروز در قالب فضای مجازی بیشتر مطرح است باید به صورت "تهاجمی" عمل کرد، پیش از این که دشمن در ابعاد مختلف ما را مورد حمله قرار دهد باید مورد حمله قرار گیرد وگرنه دفاع در این عرصه چندان نمی‌تواند مفید واقع شود چرا که اثرات آن جبران ناپذیر به نظر می‌رسد.

باتوجه به توصیه مقام معظم رهبری و اهمیت این فضا باید «جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تودهنی به دشمنان تبدیل کنند.» (بیانات، ۱۳۹۷/۱۰/۱۹) 

در واقع می‌توان گفت که هم اکنون « فضای مجازی می‌تواند یک فرصت فوق العاده برای کشور باشد که شرط اولیه حضور به موقع و تهاجمی است»( سردار غیب پرور 8آذر97)، تنها در این صورت است که می‌توان دشمن را زمین گیر کرد و از هجوم آن پیشگیری کرد.

دشمنی که هم اکنون از به کار بردن تمام ترفندهای خود علیه نظام و مردم ناامید شده است به فضای مجازی روی آورده است که تهاجم و ایستادگی در برابر آن ضرورت دارد.
به منظور تحقق بخشیدن به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی، دغدغه دلسوزان نظام و در نهایت تقویت جبهه‌ی تهاجمی فضای مجازی در برابر دشمن، ضروری است که کسانی که در این زمینه مسئولیت‌هایی را دارند بستر را برای جنگ تمام عیار و پیش دستانه در عرصه مجازی آماده کنند. به طور یقین وزارت ارتباطات و فناوری در خط مقدم آماده سازی بستر جنگ قرار دارد.

بر همین اساس این وزارت و وزیر جوان آن می‌تواند در این جنگ تمام عیار دو کار مهم را انجام دهند اول این که ابزارها و امکانات لازم را در اختیار فعالین انقلابی این عرصه قرار دهند و دوم این که از ظرفیت های آن ها استفاده کنند.

بسیج که در دوران جنگ سخت در خط مقدم جبهه قرار داشت هم اکنون نیز در خط مقدم جنگ نرم با محوریت فضای مجازی قرار دارد و با توجه به دستاوردهایی که در عرصه سایبری داشته است، می‌تواند در این جنگ " تودهنی به دشمنان" بزند که باید مورد توجه وزارت ارتباطات و فناوری قرار گیرد.

در نهایت خطاب به مسئولان می‌توان گفت که در این جنگ تمام عیار مجازی یک توئیت و یا پست در صفحات مجازی نمی‌تواند کاری پیش ببرد، هم اکنون در این عرصه انسجام و توجه ویژه به ظرفیت‌ها نیاز اساسی است، هر چند تلفات جنگ امروز در فضای مجازی به مانند جنگ سخت به صورت آنی قابل مشاهده و درک نیست اما تلفات و صدماتی را در پی دارد که آشکار شدن آن شاید سال‌ها طول بکشد و جبران آن به احتمال فراوان امکان پذیر نخواهد بود. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فضای مجازی؛ جنگ تمام عیاری که باید جدی گرفته شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..