تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری دنیا

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه به طراحی فضای آموزشی آخرین عاملی است که خانواده‌ها در انتخاب مدرسه فرزندشان به آن توجه دارند در حالی که مدرسه‌ای مناسب است که مطابق با شرایط و امکانات روز فعالیتش را تطبیق دهد و فضایی متناسب با اقتضائات روز داشته باشد.

والدین معمولا معتقدند که مدرسه برای آموزش و یادگیری ایجاد شده است و مهمترین عواملی که به آن اهمیت می‌دهند شامل برنامه درسی گسترده و  مربیان با سطح بالا در حوزه آموزشی است البته محیط یادگیری هم به همان اندازه‌ای در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان تأثیر دارد که برنامه درسی و عواملی از این قبیل موثر هستند.

موسسه آمریکایی معماران به اهمیت معماری مدارس در فرایند آموزشی اعتقاد دارد و به همین دلیل کمیته‌ای برای بررسی بهترین محیط‌های آموزشی از ابعاد  مختلف را برپا کرده است.

مدرسه ابتدایی نانیانگ در سنگاپور

رنگ در معماری بنا‌ها تاثیر بسیاری دارد و تحقیقات متعددی در این حوزه انجام شده است تا تاثیر رنگ‌ها و عوامل محرک و انگیزشی آن‌ها در فعالیت‌ها بررسی شود؛ در ایالات متحده استفاده از رنگ بسیار محافظه کارانه انجام می‌شود و تصور بر این است که نباید بیش از حد رنگ‌های روشن در مدارس به کار گرفته شود چرا که باعث تمرکز نداشتن دانش آموزان در کلاس درس خواهد شد، اما در اروپا شرایط برعکس است و مدارسی با انواع رنگ‌ها مشاهده می‌کنیم؛ این مدارس فوق العاده به بهبود محیط یادگیری کمک می‌کنند واین حوزه اطلاعات خود را بالا ببریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

مهدکودک فوجی در ژاپن

یادگیری در محیط باز و محیط بسته از اهمیت بسزایی برخوردار است و معلمان کارآمد به طور جدی این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند؛ آن‌ها از دانش آموزان می‌خواهند تا نسبت به محیط اطراف خود هوشیار باشند.

مهارت‌های حرکتی و فعالیت‌های دسته جمعی به فضای بزرگتری نیاز دارد که البته در مناطق کوچک فضای باز بیشتری وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای یادگیری و ایجاد یک قلمرو خصوصی آموزشی استفاده کرد در چنین شرایطی معلم می‌تواند فرصت یادگیری در فضای سربسته یا آزاد را برای دانش‌آموزان در طول یکبار  در روز فراهم کند.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

دبیرستانی در لس آنجلس آمریکا

امروزه یک روش برای آموزش به همه دانش آموزان جواب نمی‌دهد و بیشتر به دنبال فضا‌های متمایز آموزشی برای بهبود یادگیری هستیم تا این فرآیند به طور موثر انجام شود.

نمونه از تطبیق شرایط با فضای آموزشی ایجاد باغ‌های عمودی در مدرسه است که یک معلم در برونکس مدارس به فضا‌های آموزشی کوچک مراجعه می‌کنند و به آن‌ها کمک کرده تا روش‌های توسعه فضای سبز در محیط آموزشی خود را در دستور کار داشته باشند و اینگونه ارتباط بین جامعه و مدرسه بهبود خواهد یافت.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

مدرسه ابتدایی رولدن در اسپانیا

با وجود  اینترنت و جهانی شدن، اصول طراحی مدارس به طور گسترده‌ای در سراسر جهان قابل دسترسی است، اما همیشه به طراحی یک فضای ویژه در ذهن نیاز داریم که با توجه به تفاوت‌های منطقه‌ای ماهیت و محتوای مناسب برای موفقیت در یادگیری ایجاد می‌کنند.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

مدرسه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در گلاسگو اسکاتلند

آنچه که باید واقعا یاد بگیریم الگوبرداری از نمونه مدارس موفق برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است که مدارس برتر این نمونه موفقیت‌های خوبی را کسب کردند در واقع باید به این موضوع توجه شود که فضایی برای یادگیری کودکان با نیاز‌های ویژه ایجاد کرده باشیم.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

مدرسه‌ای در کالیفرنیا آمریکا

مدارس با طراحی موفق و در مرکز شهر به گونه‌ای ساماندهی می‌شوند که بخش‌های خاصی از مدرسه مانند سالن‌های کنفرانس و نمایشگاه برای استفاده عموم به راحتی قابل دسترس باشد.

مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری در دنیا

اتنهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارسی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین معماری دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..