تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی تا پایان سال/ اجرای طرح شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان

دارایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان سال میزان سموم باقی‌مانده در هفت محصول کشاورزی در پنج استان را اعلام می‌کنیم.

بهرام دارایی رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ارتقای سلامت سبد غذایی مردم بیان کرد: برنامه ما برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه‌های قطب کشور برای طرح ارتقا سلامت سبد غذایی خانوار ادامه دارد و پروژه مشترکی با وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی در دست اجرا داریم.

وی افزود: بر اساس این پروژه مشترک با وزارت کشاورزی میزان باقی مانده سموم، فلزات سنگین، نیتریت و نیترات را در محصولات کشاورزی مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم تا بتوانیم آلاینده‌ها را در محصولات کشاورزی کاهش دهیم.

اعلام باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی تا پایان سال/ اجرای طرح پایلوت شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ اجرای طرح شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ شناسایی ۶۰۰ سم ناشی از آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی

شناسایی ۶۰۰ سم  آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در این پروژه شناسنامه دار کردن مزارع و محصولات کشاورزی را وزارت جهاد کشاورزی بر عهده دارد،گفت: سازمان غذا و دارو کنترل و میزان باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی را بررسی می‌کند همچنین معاونت بهداشت وزارت بهداشت هم به این موضوع ورود کرده‌ است و بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در زمینه آموزش کشاورزان و نمونه برداری از محصولات کشاورزی به ما کمک می‌کنند.

دارایی رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به رصد و پایش باقی‌مانده سموم در محصولات کشاورزی سبد غذایی خانوار گفت: خوشبختانه امسال توانستیم تعداد آنالیز‌هایمان را در باقی‌مانده آفت کش‌ها در محصولات کشاورزی به ۶۰۰ سم ارتقا دهیم؛ در‌ واقع باقی مانده ۶۰۰ سم کشاورزی را در محصولات می‌توانیم به کمک آنالیز‌ها شناسایی کنیم.

اعلام باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی تا پایان سال/ اجرای طرح پایلوت شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ اجرای طرح شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ شناسایی ۶۰۰ سم ناشی از آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی

اجرای طرح پایلوت باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی ۵ استان

دارایی با اشاره به طرح پایلوت کاهش سموم در محصولات کشاورزی اظهار کرد: ما در مرحله اول ۵ استان را تحت پوشش قرار دادیم و بر اساس تفاهم‌نامه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی قرار است که ۵ هزار کشاورز و مزارع کشاورزی در ۵ استان کد دار یا شناسنامه دار شوند.

وی بیان کرد: پایان سال ۹۷ نتایج اندازه گیری باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی شامل سیب‌زمینی، گوجه، پرتغال، کاهو گلخانه‌ای و بوته‌ای را اعلام می‌کنیم.

رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: پیش از این قرار بود باقی مانده سموم در ۸ محصول کشاورزی را اعلام کنیم، اما چون فصل سیب به پایان رسیده است میزان باقی مانده سموم در ۷ محصول را رصد پایش و گزارش خواهیم کرد.

اعلام باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی تا پایان سال/ اجرای طرح پایلوت شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ اجرای طرح شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان/ شناسایی ۶۰۰ سم ناشی از آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی

به زودی؛ اندازه گیری باقی مانده هورمون ها و آنتی بیوتیک‌ها

دارایی در ادامه از اندازه گیری باقیمانده هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها در مواد غذایی، دارو‌ها و مکمل‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا روش‌های اندازه گیری باقی مانده هورمون‌ها و آنتی را در مواد غذایی دارو‌ها و مکمل‌ها را در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو راه اندازی کنیم و به زودی این آنالیز‌ها به شکل مستمر و روتین با اعتبار سنجی کامل انجام خواهند شد.

وی ادامه داد: روش آنالیز «نیتروزامین» را در آزمایشگاه غذا و آزمایشگاه دارو راه اندازی و اعتبار سنجی کرده ایم و با راه اندازی این روش آنالیزی می‌توانیم باقیمانده نیتروزامین را در مواد غذایی و دارو‌ها آنالیز کنیم و اکنون این آنالیز به شکل روتین انجام می‌شود.

دارایی رئیس آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه به جمع‌آوری نوعی دارو‌های مورد مصرف در بیماران قلبی عروقی در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: همانطور که در اخبار و رسانه‌ها چند ماه پیش اعلام شد، برخی دارو‌های بیماران قلبی  مشکوک به آلاینده‌های خطرناکی به نام نیتروزامین بودند که به دنبال مطرح شدن این مسئله،‌ روش‌های آنالیز نیتروزامین را که فرآیندی پیچیده‌ای است در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو راه اندازی کردیم تا میزان باقی مانده این آلاینده خطرناک را دارو‌ها بررسی کنیم چرا که نیتروزامین میتواند در بروز سرطان‌ها نقش داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام باقی مانده سموم در ۷ محصول کشاورزی تا پایان سال/ اجرای طرح شناسنامه دار کردن مزارع کشاورزی در ۵ استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..