تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود نیرو و حجم بالای کار؛ ۲ مشکل عمده پرستاران

کمبود شدید پرستار و حجم بالای کار و تاخیر در پرداخت مطالبات سبب بروز مشکلات معیشتی، جسمی و روحی پرستاران/ پرستاران در همه عرصه‌های انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس حضور فعالی دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم تجدید بیعت جامعه پرستاری با حضرت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در عاشورا از ۲ امام سجاد و باقر پرستاری کردند و خطبه‌های آتشین ایشان موجب حفظ و کیان اسلام شده است.

وی ادامه داد: روز پرستار در تقویم ایران در زادروز ولادت حضرت زینب (س) نامگذاری شده است، زیرا ایشان در طول حادثه کربلا یک پرستار واقعی بودند و نه تنها از امام مراقبت کردند بلکه باعث پایداری بیشتر اسلام و مکتب اسلام شدند.

حضرتی با اشاره به اینکه پرستاری حرفه‌ای به بلندای عمر بشر است، افزود: پرستاری از بدو تولد و تا لحظه مرگ همراه همه انسان‌ها است و هیچ جایگزینی برای آن پیدا نمی‌شود، زیرا پرستار نقش علمی، عاطفی و مهمی در جوامع دینی و غیر دینی اسلامی و غیر اسلامی دارد و از لحاظ اخلاق مداری همیشه مورد اعتماد مردم است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس تحقیق یک موسسه پژوهشی در آمریکا پرستاران مورد اعتماد‌ترین افراد در بین مردم قرار دارند، تاکید کرد: بنابر فرمایش حضرت امام (ره) پرستاری عبادتی است بر فراز عبادت‌های برتر که در این میان مقام معظم رهبری هم در مورد حرفه پرستاری می‌فرمایند که پرستاری نقش درجه اول برای تامین سلامت جامعه دارد.

وی افزود: بی توجهی به پرستاری در واقع بی توجهی به سلامت مردم است و خوشبختانه از نظر علمی پرستاران کشورمان هم ردیف با پرستاران اروپایی هستند و رتبه ما در سطح منطقه اول است.

حضرتی ادامه داد: در شرایط فعلی  ۱۰۲ دانشکده پرستاری مشغول به تربیت پرستار در کشور هستند و ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل بوده و ۲ هزار هیئت علمی پرستاری مشغول به فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستند.

۲۵ درصد تولید علم مربوط به جامعه پرستاری است

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تولید علم و چاپ مقالات در نشریات معتبر مربوط به جامعه پرستاری است، افزود: امروز که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است پرستاری از نظر اجتماعی و علمی رشد چشمگیری داشته و این بدین معنا نیست که جفایی در حق این جامعه نشده باشد.

وی گفت: پرستاران در زمان انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و جنگ در سوریه دوشادوش مردم در تمامی عرصه حضور داشته‌اند و این پیشرفت‌های چشمگیر امروزه مانع دیدن مشکلات پرستاری نمی‌شود.

حضرتی با اشاره به اینکه مشکلات جسمی، فرسایشی و روحی گریبانگیر پرستاران است، ادامه داد: کمبود شدید پرستار، حجم بالای کار، اضافه کاری اجباری و تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران منجر به بروز مشکلات معیشتی شده است که امیدوارم با رفع اینگونه مسائل پرستاران با آرامش کامل و انگیزه بالا به کارهایشان بپردازند و اینطور نباشد که برای رفع مشکلات معیشتی پرستاران از این بیمارستان به مرکز درمانی دیگری برای ادامه کار بروند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا با امام راحل تجدید میثاق کنیم، زیرا با این کارمان با ولایت بیعت و خط امام و خون شهدا را پاس بداریم.

تفکر و فرهنگ را مدیون امام (ره) هستیم

در ادامه میرزا‌بیگی مشاور وزیر در امور کار‌آفرینی  در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرستار به خوبی از بیمار خود مراقبت می‌کند و امروز در حرم مطهر جمع شده‌ایم تا یکبار دیگر با امام ر‌احل تجدید میثاق کنیم.

وی ادامه داد: بر همگان ثابت شده است که فرهنگ و تمدنمان مدیون امام را‌حل است و این تجدید میثاق در زمان ۴۰ سالگی انقلاب جذابیت دیگری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

میر‌زابیگی بیان کرد: شخصیت امام (ره) نه تنها برای ایران بلکه برای دنیای امروز به اثبات رسیده است و همه مردم دنیا به امام و تفکرش اقتدار می‌کنند.

 تجدید میثاق جامعه پرستاری با آرمان‌های امام در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

در ادامه مراسم اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: امام (ره) طراح انقلاب اسلامی ایران است و جامعه پرستاری برای تجدید میثاق با آرمان و تفکر امام (ره) در حرم مطهر جمع شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود نیرو و حجم بالای کار؛ ۲ مشکل عمده پرستاران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..