تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح ساماندهی زنجانرود باید سرعت بگیرد/ رودخانه زنجانرود وضعیت آشفته‌ای دارد

ساعت: 13:58 منتشر شده در مورخ: 1397/10/19 شناسه خبر: 1447269

فرماندار زنجان با اشاره به ساماندهی زنجانرود گفت: دستگاه‌های متولی ساماندهی زنجانرود نباید منتظر اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری و تصفیه خانه باشند باید تکالیف خود را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه به طرح ساماندهی زنجانزود اظهار کرد: بخشی از آب مورد این رودخانه در تولید صیفی‌جات و محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خطرات جدی را در سلامت مردم دارد.

وی تصریح کرد: به جهاد کشاورزی گفته شده و موضوع را تعیین تکلیف کردند و کسانی در این منطقه از آب رودخانه برای تولید صیفی‌جات استفاده می‌کنند که بهداشت استفاده از فاضلاب را تایید نمی‌کند حتما باید نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شده و نباید اجازه داده شود این محصولات وارد بازار شود.

فرماندار زنجان عنوان کرد: محدودیتها در این بخش اعمال شده و حتی کسانی که مقاومت کردند به دادگاه‌ معرفی شود تا با آنها برخورد قضایی صورت بگیرد.

اجرای محدودیت جدی در کشت صیفی‌جات در مسیر زنجانرود

وی عنوان کرد: خوشبختانه مقاومتی تا به امروز نبوده و برای سال آینده که کار کشت و تولید صیفی‌جات شروع می‌شود محدودیت جدی در این منطقه انجام می‌شود.

عسگری عنوان کرد: یک بخش دیگر در بحث ساماندهی نیز سرمایه‌گذاری بوده که با شهرداری نیز صحبت‌هایی شده پیگیری هم صورت می‌گیرد تا ما بتوانیم از این فرصت زنجانرود بتوانیم یک مجموعه‌ای را ایجاد کنیم که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

زنجان رود9

وی خاطر نشان کرد: در یک بخش آزاد سازی حریم رودخانه صورت گرفته و شهرداری باید اقدامات خود را در جمع آوری نخاله‌ها و زباله‌هایی که در این مسیر وجود دارد را انجام دهد.

فرماندار زنجان بیان کرد: هنوز از وضعیت ایده آل فاصله داریم و باید کار بیشتری را در این حوزه انجام داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا جلساتی که در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده و تکالیفی که برای دستگاه‌ها تعیین شده دنبال می‌شود و تاکید استاندار نیز به این موضوع بوده که معاونت عمرانی کمیته‌های مختلفی را تشکیل دهد.

نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی زنجارود

عسگری با اشاره به اینکه نظارتهای لازم بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای این طرح خواهیم داشت عنوان کرد: امیدواریم که وضعیت زنجانرود را در شرایط که دارد بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر منظر خوبی در رودخانه زنجانرود وجود ندارد و وضعیت آشفته‌ای دارد خاطر نشان کرد: این شرایط خیلی زیبنده زنجان نیست به ویژه اینکه در مسیر ورودی زنجان بوده و باید این وضعیت ساماندهی شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه اقدامات عملی شروع شده ولی کافی نیست باید سرعت ساماندهی افزایش یابد افزود: امیدواریم که برنامه‌هایی که تدوین شده با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان برای تکمیل ساماندهی زنجارود زمان تعیین کرد گفت: در این بحث چون مباحث حقوقی و قضایی وجود دارد و افراد زیادی درگیر این بحث هستند که طبیعتا هر بخشی از کارها می‌تواند بخش دیگر را متوقف کرده یا منجر به کند شدن عملیات اجرایی شود.

عسگری عنوان کرد: دستور تشکیل یک کمیته‌ای داده شده که آب منطقه‌ای متولی آب رودخانه‌ها است یک هماهنگی با دستگاه‌های قضایی داشته باشد پرونده‌ها را جمع بندی کرده و در اختیار دستگاه‌ قضایی قرار دهد تا یک تصمیم کلی نسبت به کسانی که به حریم و بستر رودخانه تجاوز کردند گرفته شود.

وی عنوان کرد: اقدامات تسهیل گری انجام می‌شود تا دستگاه‌ها وظایف خود را بهتر بتوانند انجام دهند.

فرماندار زنجان بیان کرد: پیگیری مصوباتی که در این حوزه داشتیم با جدیتی دنبال می‌کنیم تا کار ساماندهی سرعت بگیرد.

زنجارود 9

نباید منتظر اجرای طرح شبکه آب فاضلاب شهری باشیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه عملیات اجرایی شبکه فاضلاب زنجان به پایان نرسیده چگونه از ورود آب فاضلاب شهری به زنجانرود جلوگیری می‌شود افزود: نمی‌شود گفت که تا زمانی که طرح شبکه فاضلاب شهری اجرا نشود نمی‌توان در حوزه ساماندهی زنجانرود کاری کرد. باید ما برنامه داشته باشیم و همه دستگاه‌های متولی نیز باید در کار ساماندهی به همدیگر کمک کنند.

عسگری بیان کرد: ورود فاضلاب شهری به زنجانرود بخشی از مشکلات در این حوزه است و نصب آشغالگیر و جمع آوری زباله‌ها و موضوعات دیگری که مطرح شده توسط دستگاه‌های متولی باید اجرا شود.

وی عنوان کرد: فاضلاب شهری نیز موضوع مهمی بوده که باید به سمت تصفیه خانه هدایت شود و تا در بخش‌های مختلفی مانند صنعت مورد استفاده گیرد که این طرح در حال اجرا است.

فرماندار زنجان بیان کرد: باید در موضوع پاکسازی و ساماندهی دستگاه‌ها تکالیف خود را انجام دهند و در شورای سلامت نیز تاکید کردیم که فاضلاب را بتوانیم هدایت کنیم در مسیری که حداقل در بخش کشاورزی استفاده نشود.

وی عنوان کرد: مسیر آبهای سطحی نیز در این رودخانه است که زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در این مسیر وجود دارد و خیلی از مواردی است که دستگاه‌ها متولی باید در ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات ما نیز به بخش فرهنگ سازی برمیگردد که باید در این راستا نیز اقدمات لازم صورت گیرد.

فرماندار زنجان عنوان کرد: نباید منتظر اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری و تصفیه خانه باشیم تا کار ساماندهی را آغاز شود و باید با همین وضعیت فعلی تلاش کنیم تا آلودگی این رودخانه را به حداقل برسانیم و دستگاه‌ها تکالیف خود را باید انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح ساماندهی زنجانرود باید سرعت بگیرد/ رودخانه زنجانرود وضعیت آشفته‌ای دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..