تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرجع رسیدگی به تمام مسائل مربوط به زنان در حوزه علمیه خواهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور فعال است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در قم افزود: ایجاد مراکزی در این سبک و سیاق گامی نو و مؤثر در تأثیرگذاری پژوهش‌های حوزوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در سطح حوزه‌های علمیه مراکز متعدد تربیتی، مشاوره‌ای و آموزشی فعال بوده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است، اما افتتاح و راه‌اندازی مرکز خدمات پژوهشی در نوع خود اقدامی بدیل و نوینی است.

بهجت پور اضافه کرد: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی در کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات حوزوی نقش بی‌بدیلی را می‌تواند ایفا کند، این مرکز در راستای شکوفایی تحقیقات خواهران طلبه حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر مهم‌ترین اهداف حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: رسیدن به مرجعیت دینی مسائل مربوط به زن مهم‌ترین هدف حوزه علمیه خواهران است، تقویت و ارتقای پژوهش‌های علمی می‌تواند حوزه علمیه خواهران را دررسیدن به اهداف تعیین‌شده یاری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران بر این است که فعالیت‌های علمی و تحصیلی خواهران طلبه صدمه‌ای به دیگر ساحت‌های زندگی و خانوادگی طلاب خواهر وارد نکند.

بهجت پور ادامه داد: حوزه علمیه خواهران برای عقب نماندن خواهران طلبه از امورات دیگر زندگی مانند ازدواج امکان تحصیل و علم‌آموزی را در خانه نیز فراهم کرده است، دسترسی به اساتید برجسته و تراز اول می‌تواند ساحت‌های پژوهش طلاب را ارتقا دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رویکرد آموزش پژوهش مدار حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: سیاست اصلی حوزه علمیه خواهران آموزش‌های پژوهش مدار است، آموزش‌های پژوهش مدار سبب تکامل علم و دانش در حوزه می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم، تأکید کرد: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه علمیه زین پس امکان دسترسی طلاب در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور را به اساتید برجسته حوزوی فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حصاری ادامه داد: اساتید و پژوهشگران برجسته و شاخص حوزه‌های علمیه خواهر کشور ارتباط و تعامل مستمر با مرکز خدمات پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های اصلی راه‌اندازی مرکز خدمات پژوهشی حوزه علمیه گفت: در سال‌های گذشته طلاب شهر‌ها و مناطق دوردست برای دستیابی و به منابع و اطاعات با مشکلاتی جدی روبه‌رو بودند که این مرکز می‌تواند این خلأ مهم را پرکرده و از سفر مستمر آن‌ها به قم جلوگیری کند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در کنار افتتاح این مرکز مهم مشاوره‌ای و خدماتی از شش دستاورد مهم حوزه علمیه خواهران نیز رونمایی می‌شود.

گفتنی است مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران به همت معاونت مرکز مدیریت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و باهدف ترویج فرهنگ پژوهش و تولید علم در میان طلاب خواهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ الف

حوزه علمیه خواهران مرجع رسیدگی به تمام مسائل مربوط به زنان می‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرجع رسیدگی به تمام مسائل مربوط به زنان در حوزه علمیه خواهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..