تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایتی شگفت انگیز از تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی در ایران+ فیلم

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روش IVF یکی از راه های باروری در زوجین نابارور است که می‌توان لقاح را خارج از رحم و در شرایط مصنوعی مانند رحم مادر انجام داد و پس از ۲ تا ۶ روز سلول حاصل از لقاح را به بدن مادر منتقل کرد.

برای نخستین بار IVF در سال ۱۳۵۲ این عمل پیچیده با موفقیت انجام شد و در سال ۱۳۶۷ برای اولین بار در ایران ابوطالب صارمی پژوهش خود درباره IVF را منتشر کرد و ۲ سال بعد اولین نوزاد به روش آزمایشگاهی در ایران متولد شد.

یک سال بعد یک ۲ قلو در تهران به شیوه IVF متولد شدند و بدین ترتیب در پایان دهه شصت ایران برای اولین بار صاحب دانش نوزاد آزمایشگاهی به شیوه IVF یا لقاح خارج از رحم شد.

انتهای پیام/

ماجرای تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی در ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایتی شگفت انگیز از تولد نخستین نوزاد آزمایشگاهی در ایران+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..