تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله میرباقری:تاثیر زبان هنر بر شکل گیری فرهنگ کشورها قابل تامل است/«ستاره، دختر ایران»؛ مستندی از تلاش جهادگران عرصه علم و دانش

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از نهمین روز جشنواره مردمی فیلم عمار؛

آیت الله میرباقری:تاثیر زبان هنر بر شکل گیری فرهنگ کشورها قابل تامل است/«ستاره، دختر ایران»؛ مستندی از تلاش جهادگران عرصه علم و دانشبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار امروز سه شنبه (۱۸ دی ماه) در سینما فلسیطین تهران برگزار شد.

اولین سانس امروز به فیلم مستند «مسیر صلح» ساخته روح الله رفیعی اختصاص داشت که به موضوع جنگ بوسنی پرداخته بود. این مستند با محوریت فاجعه کشتار ۸ هزار نفری مسلمانان این کشور ساخته شده بود، پیاده روی نمادین (مارش میرا) که هر ساله به منظور بزرگداشت این شهدا برگزار می‌شود طرح کلی داستان مستند «مسیر صلح» را تشکیل می‌داد.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در نهمین روز از جشنواره عمار با موضوع هنرمند و آینده به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان متعهد و زمان شناس می‌توانند تاثیرات به مراتب بیشتری بر عامه مردم داشته باشند، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کنیم که امروز زبان هنر در همه جوامع گسترش پیدا کرده است و تاثیر آن بر شکل گیری فرهنگ کشور‌های مختلف بسیار قابل تامل است.

میرباقری بیان کرد:باید جدی‌تر از همیشه به این عرصه پرداخته شود و شما می‌دانید تعلل در این حوزه موجب ورود دیگران می‌شود تا نبض هنر را دستشان بگیرند که وابسته به خارج از مرز‌ها هستند.

پس از این سخنرانی، مستند «تهران دمشق» ساخته علی صدری نیا برای دومین بار در جشنواره عمار برای مخاطبان به نمایش درآمد که مجددا مورد استقبال قرار گرفت.

نشست بعدی جشنواره عمار با موضوع ناگفته‌هایی از جنگ سوریه با حضور ولید درویش کارگردان سوری مستند (حلب برمی گردیم) برگزار شد.

درویش:جنگ سوریه با رخنه فرهنگی مذهبی شروع شد

درویش اظهار کرد: جنگ سوریه با یک رخنه فرهنگی مذهبی شروع شد و کشور‌های عربی معاند با ترویج فرهنگ تنش بین ادیان توانستند بین مردم سوریه شکاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه خون شهدای ایرانی و سوری برای ما فرقی ندارد،بیان کرد: ما در طول تاریخ به این موضوع افتخار خواهیم کرد که مردانی از سرزمین ایران برای دفاع از مردم مظلوم کشور ما جان خودشان را فدا کردند و شهید شدند.

این کارگردان سوری افزود: در این جنگ دشمن تمام زیرساخت‌های شهر‌های مختلف سوریه از جمله حلب را به ویرانه‌ای تبدیل کرد و سرمایه‌های تاریخی ما را به تاراج برد و آن را به کشور‌های مختلف فروخت.

وی درباره مستند (حلب باز می‌گردیم) هم تصریح کرد: در این مستند نشان داده ایم که پس از جنگ در این شهر چه ویرانی‌هایی به جا مانده است و چه جنایاتی در آن انجام شده است.

آخرین سانس روز نهم جشنواره عمار به مستند (ستاره، دختر ایران) اختصاص داشت که در ساعت ۲۱ در سالن شماره یک سینما فلسطین با حضور کارگردان این اثر محمدتقی رحمتی اکران شد. این مستند که به موضوع پالایشگاه ستاره خلیج فارس پرداخته بود، تلاش مهندسان و جهادگران در ساخت این مجموعه عظیم را در دوران تحریم به تصویر کشیده بود.

این مستند نشان داد که این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه جهان است بدون نیاز به متخصصان خارجی و با همت تمام دانشمندان ایرانی ساخته شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله میرباقری:تاثیر زبان هنر بر شکل گیری فرهنگ کشورها قابل تامل است/«ستاره، دختر ایران»؛ مستندی از تلاش جهادگران عرصه علم و دانش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..