تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه خانواده‌ها از کمبود معلم در روستا/ آموزش و پرورش: نظر قانون همین است

ساعت: 17:44 منتشر شده در مورخ: 1397/10/18 شناسه خبر: 1446985

خانواده دانش آموزان مدرسه ای در الموت از کمبود معلم برای مدرسه این روستا گلایه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مدرسه امام باقر(ع) روستای شهرک منطقه الموت  دارای 4 پایه تحصیلی برای دانش آموزان این منطقه است که این 4 پایه توسط یک معلم اداره می‌شود و این موضوع مورد گلایه خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه است که صحبت‌های خود را با صبح قزوین درمیان گذاشتند.


اولیای یکی از دانش‌آموزان مدرسه امام باقر(ع) روستای شهرک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اظهار گلایه از کمبود معلم در مدرسه اظهار کرد: چند سالی است که طرح جدیدی در نظام آموزشی اجرا می‌شود که براساس آن یک معلم به چند پایه تحصیلی اختصاص داده می‌شود. 

وی افزود: با این طرح بدون شک یک معلم تمرکز لازم برای آموزش همه پایه‌های تحصیلی را نخواهد داشت که این امر موجب افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزشی دانش‌آموزان می‌شود. 

جعفری عنوان کرد: در این مدرسه یک معلم برای 7دانش‌آموز از 4 پایه تحصیلی گذاشته شده درحالی‌که در روستای شورستان یک معلم برای یک دانش‌آموز وجود دارد؛ ما سه سال است که با چنین مشکلی مواجه هستیم و پیگیری‌های ما نیز به نتیجه‌ای نرسیده است. 

وی در پایان با اشاره به سرویس مدارس گفت: با وجود آنکه از رسانه ملی اعلام شد که سرویس مدارس روستایی رایگان است، اما پس از مراجعه به اداره به ما گفته شد که هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است. 

برای پیگیری این موضوع با رئیس آموزش و پرورش الموت شرقی مصاحبه‌ای انجام شد. 

رحمان اندجی گرمارودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در ارتباط با مشکل مطرح شده از سوی اولیای یکی از دانش‌آموزان روستای شهرک الموت شرقی اظهار کرد: براساس قانون اگر تعداد دانش‌آموزان در یک مدرسه روستایی به 14 نفر در 6پایه تحصیلی برسد 2 معلم به آن مدرسه تعلق می‌گیرد. 

وی افزود: در مدرسه مذکور 7دانش‌آموز در 4پایه تحصیلی مشغول درس خواندن هستند و براساس قانون اختصاص بیش از یک معلم برای این مدرسه ممکن نیست. 

بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده!
رئیس آموزش و پرورش منطقه الموت شرقی تصریح کرد: البته در روستاهای دورافتاده منطقه الموت شرقی مدارسی هم وجود دارد که فقط با یک دانش‌آموز اداره می‌شود، به عبارتی یک معلم فقط به یک دانش‌آموز درس می‌دهد. 

وی عنوان کرد: روستای زوارک الموت شرقی هم با وجود داشتن 12دانش‌آموز فقط یک معلم دارد و یا در یکی دیگر از روستاها 13 دانش‌آموز از 6 پایه تحصیلی و یک دانش‌آموز مقطع پیش دبستانی فقط یک معلم دارند.

اندجی گرمارودی اضافه کرد: در دورافتاده‌ترین منطقه الموت مدرسه با 2یا 3دانش‌آموز ابتدایی وجود دارد؛ چراکه ممکن است به دلیل عدم دسترسی به مدرسه ترک تحصیل کنند. 

وی بیان کرد: این قانونی است که در همه مناطق کشور اعمال می‌شود و ما نیز ملزم به اجرای قانون هستیم؛ البته برای رفع این مشکل می‌توان معلمان خرید خدمات آموزشی برای مناطق محروم به کار گرفته شود. 

رئیس آموزش و پرورش منطقه الموت شرقی گفت: در مورد رایگان شدن سرویس مدارس نیز تاکنون بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است. 

وی ادامه داد: مبلغ سرویس مدرسه در مناطق مختلف متغیر است، البته کل هزینه سرویس مدرسه در الموت شرقی ماهانه 25میلیون تومان است که 12میلیون و 500هزارتومان آن توسط اولیا و مابقی از سوی آموزش و پرورش تامین شود. 

اندجی گرمارودی بیان کرد: در برخی از روستاها به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده‌ها برای پرداخت هزینه سرویس در روستاهای دورافتاده کلیه هزینه توسط اداره پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه خانواده‌ها از کمبود معلم در روستا/ آموزش و پرورش: نظر قانون همین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..