تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هند به جای بریتانیا، برزیل به جای ایتالیا

به گزارش خبرآنلاین،  مرکز مطالعات اقتصاد و بیزینس سهم کشورهای در حال گذار در اقتصاد دنیا در حال افزایش است و تا سال ۲۰۲۰ میلادی هند و برزیل می‌توانند در رده‌بندی برترین اقتصادهای دنیا جایگزین کشورهای اروپایی شوند. البته تبدیل شدن چین به بزرگترین اقتصاد دنیا با دو سال تاخیر نسبت به برآوردهای قبلی در سال ۲۰۳۲ محقق می شود ولی در سال ۲۰۲۰ میلادی برزیل از نظر بزرگی اقتصادی از ایتالیا پیشی می‌گیرد و هند هم بریتانیا و فرانسه را پشت سر می‌گذارد و به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شود.

چین و هند از بزرگترین اقتصادهای در حال توسعه هستند که در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش‌های زیر ساختی انجام دادند. این سیاستها سبب شد تا هم از نظر فن آوری در سال‌های اخیر رشد کنند و هم سرانه تولید ناخالص داخلی و توان مصرفی مردم افزایش یابد که هر دو منافع زیادی برای اقتصاد کشورها دارد.

بلومبرگ در این مورد نوشت: در سال ۲۰۲۰ بریتانیا جایگاه ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را از دست می دهد که دلیل آن بریگزیت و آسیب‌های ناشی از ان  تحول است. انتظار می‌رود بریگزیت روی سطح و ارزش تجارت بریتانیا، نرخ رشد اقتصادی و سطح اشتغال آن تاثیر به‌سزایی داشته باشد.دو سال از زمانیکه مردم در یک همه پرسی در بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای داده‌اند گذشته است و در این دوره افت ارزش پول بریتانیا، خروج شمار زیادی از شرکتهای اروپایی فعال در ایران و حتی کاهش درآمد سرانه مردم خبر ساز شده است. اما اصلی ترین و مهمترین تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روی تجارت این کشور و درآمد حاصل از ان خواهد بود. به دلیل همین چالش‌ها بود که بسیاری بر این باور بودند که برگزاری یک همه‌پرسی جدید در این کشور و بالا بودن احتمال مخالفت مردم با خروج از اتحادیه اروپا بعد از تجربه بحران اقتصادی و سیاسی طی سال گذشته می تواند بهترین راه حل باشد. مساله ای که دولت بریتانیا آن را نپذیرفت و تاکید کرد که باید طبق برنامه خروج از اتحادیه اروپا انجام شود. این طرح تا دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

یکی از چالش‌های اخیر بریتانیا کاهش ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور و افت جایگاهش در رده بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا است. چالشی که دو سال اخیر دولت را درگیر کرده است ولی تحلیل گران بر این باورند این بحران موقتی است. مرکز مطالعات بیزینس  و اقتصاد نوشت: پیش بینی می شود افت جایگاه اقتصادی بریتانیا موقتی باشد و با گذشت سه سال، دوباره این کشور بتواند قدرت اقتصادی قبل را بازیابد.

البته در رسانه ها صحبت از این است که بحران های اقتصادی سال‌های اخیر باعث شده است تا روند جایگزین شدن اقتصادهای در حال گذار با اقتصادهای بزرگ اروپایی از نظر بزرگی تولید ناخالص داخلی به تعویق بیافتد. یکی از مهمترین دلایل نرخ پایین بهره بانکی در دنیا و تاثیرات ان روی تصمیم گیری‌های اقتصادی مردم بوده است.

۲۲۳۲۲۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هند به جای بریتانیا، برزیل به جای ایتالیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..