تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلس رویداد‌های گردشگری کشور تدوین شد/ نمایشگاه گردشگری به توزیع متوازن سفر کمک می‌کند

اطلس رویداد‌های گردشگری کشور تدوین شد/ نمایشگاه گردشگری به توزیع متوازن سفر کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که امروز در هتل لاله برگزار شد؛ امینیان مدیر برگزاری نمایشگاه، به روند رو به رشد نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: سال‌های پیش بیشتر تمرکز ما روی استان تهران بود؛ اما امسال تمرکز بیشتری روی ظرفیت استان‌های دیگر داریم. البته هدف کمرنگ شدن حضور شرکت‌های استان تهران نبوده و هدفی غیر از تقویت استان‌های دیگر نداشتیم. حضور استان‌ها تا سال گذشته جنبه نمادین داشت و امسال حضور عملی آن‌ها را خواهیم داشت و این امر در شرایط فعلی از نقاط قوت نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید.

در ادامه، لاریجانی، مدیر بازاریابی معاونت گردشگری و دبیر ستاد نمایشگاه گردشگری و صنایع بسته بندی گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه به ما اعلام می‌شد استفاده از نقاط قوت و ضعف دوره‌های قبلی بود. بنابراین دوستانی از دانشگاه مطالعاتی روی دوره یازدهم نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته داشتند و یکی از نقاط ضعف عدم حضور بخش خصوصی استان‌ها بود. برخی نیز می‌گفتند نمایشگاه شما از نمایشگاه تخصصی تغییر هویت داده و به یک نمایشگاه فروش بهاره تبدیل شده است. ایراد بعدی اجرای موسیقی در سالن‌ها بود. نکته بعدی این بود که سالن ۳۸به سازمان میراث فرهنگی اختصاص داده شده است. نکته بعدی این بود که نمایشگاه برنامه جانبی ندارد. ایراد بعدی عدم توجه به استان‌های کمتر شناخته شده بود. 

وی افزود: عدم حضور مهمانان خارجی نیز یکی دیگر از این ایرادات بود که رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفت؛ به طور مثال موضوع غذا و فرهنگ بومی حذف نشد، اما در سالن های۱۸،۲۰و۲۲ساماندهی شدند. اجرای موسیقی در سالن‌ها نیز ممنوع شد، اما مکانی در خارج از سالن‌ها به این امر اختصاص داده شد. سالن ۳۸هم به بخش خصوصی اختصاص داده شد و پاویون سازمان میراث فرهنگی به سالن ۳۵ انتقال داده شد. در خصوص برنامه‌های جانبی نیز شبکه شما به شبکه شما؛ شبکه گردشگری تغییر مسیر خواهد داد و این یکی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه است‌. استان‌های کمتر شناخته شده نیز در سالن کشف ناشناخته‌ها یا هر اسم دیگری شناخته می‌شوند.

وی به کاهش فضای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: تقاضا موجود است، اما سالن کافی وجود ندارد. حضور وزیران۳۲کشور هدف و پیگیری حضور ۴ کشور مهمان از برنامه‌های آینده ما هستند. بنابراین تلاش می‌کنیم که از کمیت گذشته و به کیفیت بپردازیم.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این مراسم گفت: امیدواریم خداوند توفیقی به ما بدهد که بتوانیم نمایشگاهی را در شأن گردشگری ایران برگزار کنیم. واقعیت امر این است که نگاه جمهوری اسلامی ایران به موضوع گردشگری، همچنان یک نگاه گردشگری است و ما گردشگری را با خط مشی ایجاد تفاهم، صلح و ارتباط ملت‌ها قبول داریم و پیش می‌بریم. ما همواره تاکید داریم که اگرچه گوشه‌هایی از جهان و منطقه دچار ناامنی شده است، اما گردشگری می‌تواند به دنبال ایجاد تفاهم میان ملت‌ها باشد و در دنیایی که برخی از افراد به دنبال دیوار کشیدن میان ملت‌ها هستند، ما همچنان به دنبال گفتگوی بین ملت‌ها و تفاهم آن‌ها با یکدیگر هستیم.

وی افزود: امروز عده‌ای از گردشگران با نگاه غیر واقعی به ایران می‌آیند و در زمان یک هفته‌ای سفر به ایران نگاه متفاوتی پیدا می‌کنند و این نشان می‌دهد که گردشگری کشور و خدماتی که ارائه می‌شوند، از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر توزیع متوازن سفر در کشور تاکید کرد و گفت: ما با برگزاری و اجرای رویداد‌ها براساس اولویت‌های تعیین شده، می توانیم توزیع گردشگری در کشور را داشته باشیم. هم اکنون نیز اطلس رویداد‌های گردشگری کشور تدوین شده است و به عنوان تقویم گردشگری از ابتدای سال جدید اجرا خواهد شد. نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته نیز می‌تواند به ساماندهی و توزیع گردشگری داخلی کمک کند. اگر ما در زمان برگزاری این نمایشگاه شاهد حضور پر رنگ بخش خصوصی استان‌ها باشیم و آن‌ها هم با بسته‌های متفاوت و کیفی در این نمایشگاه حضور داشته باشند، سفر‌های نوروزی ما به خوبی جهت دهی می‌شوند و شاهد توزیع متوازن سفرها خواهیم بود.

وی افزود: در کنار این تنوع با حضور پر رنگ بخش‌های خصوصی هیچ هزینه‌ای برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی نکردیم و دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته عملاً با تکیه بر توانایی‌های بخش خصوصی برگزار می‌شود.

تیموری تصریح کرد: تا به امروز که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری نمایشگاه باقی مانده است، ۱۰ کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلس رویداد‌های گردشگری کشور تدوین شد/ نمایشگاه گردشگری به توزیع متوازن سفر کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..