تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت خاطره نویسی در کشور ما چگونه است؟

خاطره نویسی، نوع ادبی که پس از انقلاب شکل گرفت/ وضعیت خاطره نویسی در کشور ما چگونه است؟

منصوره فتاحی نویسنده حوزه دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص ژانر خاطره نویسی  که پس از انقلاب اسلامی در ادبیات ما ایجاد شد و رواج  یافت، گفت: خاطره نویسی یک نوع ادبی است که پس از انقلاب اسلامی در ادبیات ما ایجاد شد. این نوع ادبی در جهان جایگاهی دارد و از آن با عنوان های اتوبیوگرافی و بیوگرافی یاد می شود. بسیاری از داستان های واقعی که درجهان نوشته شده برگرفته از ماجراهای واقعی بودند. داستان های واقعی برای مخاطب بسیار دلنشین است.

وی افزود: وقتی مخاطب متوجه شود داستانی واقعی است، بیشتر و بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کند. نوع ادبی خاطره نویسی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت و رواج پیدا کرد. در این سال ها نمونه های موفقی که از کتاب های خاطره نویسی منتشر شد با مخاطب ارتباط برقرار کرد. باعث شد اقبال به کتاب های خاطره نویسی روز به روز افزایش پیدا کند؛ حتی جوان های ما هم مخاطب این نوع کتاب های هستند و از آن استقبال می‌کنند. این نوع ادبی  به میزان زیادی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. کتاب های این نوع ادبی به گونه ای است که انگار فرد درباره زندگی خود با شما گفتگو می‌کند.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه قطعاً مخاطب از کتاب های خاطره نویسی استقبال می کند، بیان کرد: کتاب های خاطره نویسی روز به روز رشد کمی و کیفی در این سال ها داشته است. در دوره ای که ما از میزان سرانه مطالعه کشور شکایت می کنیم، شاهد هستیم کتاب‌های خاطره نویسی در میزان مطالعه مردم تاثیر دارد. شاید بسیاری پیش بینی نمی کردند کتاب های خاطره نویسی بتواند در میان مردم مخاطب پیدا کند.

فتاحی با اشاره به اینکه لازم است کتاب های خلاقانه ای در زمینه خاطره نویسی نوشته شود، اظهار داشت: خیلی مهم است جذابیت و کشش داستانی در کتاب های خاطره نویسی وجود داشته باشد. از بیان کلیشه و شعار در این کتاب ها پرهیز کنند. ممکن است فردی در بیان زندگی‌اش دچار خود سانسوری شود؛ اگر این خودسانسوری فرد را هنگام بیان خاطره کنار بگذاریم باید گفت فرد در خاطره نویسی خود واقعی اش را به تصویر بکشد. اگر خود واقعی اش را در خاطره اش بیان کند، یعنی مردم با فردی مواجه شوند که با تمام قدرت هایش ضعف هایی دارد و ممکن است رنجش هایی هم داشته باشد از کتاب خاطره استقبال می کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت خاطره نویسی در کشور ما چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..