تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران در هند به دنبال چیست؟

محمد اکبری:  دکتر محمد جواد ظریف امروز دوشنبه در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عازم هند شده است. مدیران ارشد دهها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر سه روزه همراهی میکنند. دیدار با مقامات هندی، شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور، حضور و سخنرانی در کنفرانس بین المللی سالانه گفتگوی رایسینا را از جمله برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر مهم است.

هواپیمای وزیر خارجه ساعت ۱۶ تهران را به مقصد دهلی ترک کرد. سفر به هند در این مقطع که تحریمهای امریکا علیه ایران بعد از خروج آن از برجام وارد فاز جدیدی شده است، یک گام مهم در روابط ایران و هند محسوب میشود.

وزیر خارجه در ابتدای وارد شدن به هواپیما و خوش امد گویی به همراهان خود با سورپرایز از سوی کادر پروازی مواجه شد.

امروز ۱۷ دی ماه روز تولد محمد جواد ظریف بود که با سفر او به هند مقارن شده بود. به همین خاطر با کیک تولدی که در هواپیما برای او تهیه شده بود غافلگیر شد.

ظریف یکی از مسئولین جمهوری اسلامی است که از محبوبیت خاصی در بین مردم و رسانه ها داراست و همین موضوع باعث شده است زادروز او با تبریکات زیادی در رسانه های اجتماعی مخابره شود.

وزیر خارجه همچنین در میانه سفر در داخل هواپیما برای گفت و گو با فعالین اقتصادی به میان انها امد. محمد جواد ظریف  به میان فعالین اقتصادی رفته و با گپ و گفت کوتاه از مشکلات حوزه فعالیتشان آگاهی پیدا کرد تا در طول دیدارهای خود با همتایان هندی خود، به بررسی آنها بپردازد.

ظریف در بدو ورود به دهلی به خبرنگاران گفت: روابط ما با هند حتی بعد از تحریم ها روابط خوبی است، ارتباط اقتصادی ما برقرار است، یک توافق خوب بانکی با هندی ها داریم که در پاییز امسال بعد از تحریم ها به امضا رسیده و این امکان را برای کشور فراهم می کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازها را از این مسیر تامین کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنان در مورد برنامه های سفر خود به این کشور گفت: فردا و پس فردا علاوه بر شرکت در دو جلسه مطالعاتی و سخنرانی در دو جلسه، در یک فروم اقتصادی حضور دارم، و دیدار با چند وزیر از جمله وزیر خارجه هند و وزیر حمل و نقل نیز از دیگر برنامه های ما است. امیدوارم این دیدارها زمینه ای برای همکاری های دو کشور باشد.

312




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران در هند به دنبال چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..