تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از علائم تا راهکار‌های درمانی سندرم سر صاف در نوزادان

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سندرم سر صاف یا پلاژیوسفالی در نوزادان، اظهار کرد:  سر نوزاد به هنگام تولد بسیار نرم است؛ گاهی  عبور از کانال زایمانی و یا به دلیل زیاد به پشت بودن، سبب مسطح شدن سر نوزاد می‌شود؛ خوشبختانه برای برطرف شدن آن نیازی به عمل جراحی نیست و با تغییر وضعیت‌های خواب نوزاد می‌توان به بهبود کمک کرد.

این متخصص اطفال بیان کرد: خوابیدن نوزاد برای زمان طولانی به پشت و قرار دادن نوزاد در صندلی ماشین، کریر، کالسکه می‌تواند این حالت را تشدید کند؛ یک نوزاد حتی قبل از تولد هم ممکن است به این مشکل دچار شود مخصوصا در دوقلو‌ها که فضای رحم تنگ است و به عضلات گردن جنین فشار وارد شده و باعث فرم گرفتن مسطح سر جنین می‌شود.

بیشتر بخوانید: کلاهی ویژه، جمجمه این نوزاد را فرم می‌دهد + تصاویر

سندرم سر صاف یا پلاژیوسفالی در نوزادان + از علائم تا درمان این سندرم علائم و نشانه‌های سندرم سر صاف چیست؟

محتشمی اظهار کرد: نوزادان نارس که مدتی تحت مراقبت و خوابیده به پشت هستند و علاوه بر این سر نرم تری دارند مبتلا به این سندرم هستند؛ نوزادانی که به این سندرم مبتلا هستند قسمت پشت سر یا همان پس سر مسطحی دارند، معمولا در این قسمت موی کمتری وجود دارد.

برای درمان سندرم سر صاف باید چه کرد؟

وی ادامه داد: سندرم سر صاف ممکن است سبب ناهمواری پیشانی نوزاد شود یعنی یک طرف آن متورم باشد که برای درمان باید موقعیت سر کودک را زمانی که می‌خوابد تغییر داد، وقتی کودک به پشت می‌خوابد نوزاد را به آرامی از راست به چپ و برعکس تغییر موقعیت دهید.

سندرم سر صاف یا پلاژیوسفالی در نوزادان + از علائم تا درمان این سندرم

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه برای درمان سندرم سر صاف کودک را تغییر وضعیت دهید، گفت: اگر نوزاد در گهواره کنار تخت شما سمت چپ می‌خوابد این بار گهواره را سمت راست تخت قرار دهید؛ اگر برای مدت طولانی نوزاد را درون کالسکه، کریر و صندلی اتومبیل می‌گذارید مدتی او را بغل کنید تا وضعیت سر کودک تغییر کند.

بیشتر بخوانید: نرمی استخوان سر کودکان پیامد کم کاری تیروئید!

سندرم سر صاف یا پلاژیوسفالی در نوزادان + از علائم تا درمان این سندرم

وی یادآوری کرد: هرازگاهی نوزاد را روی شکم قرار دهید؛ گاهی پزشک متخصص جهت درمان کلاه مخصوص برای نوزاد تجویز می‌کند، هرگز بدون توصیه پزشک متخصص اقدام به خرید کلاه و بستن سر نوزاد نکنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از علائم تا راهکار‌های درمانی سندرم سر صاف در نوزادان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..